سیاست قومی غنی در لفافه «مبارزه با جنگسالاری»
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۳۹۷/۵/۸ کد خبر: 153195 منبع: پرینت

اشرف غنی در زیر لفافه مبارزه با جنگسالاری، سیاست حذف دیگر اقوام را عملی می کند.

رسانۀ آنلاینِ گلوب‌ پُستِ در آخرین شماره خود نوشت: اشرف غنی به بهانۀ «آوردن اصلاحات»،‌ می‌کوشد چهره‌های سیاسیِ پارسی‌گویان (اقوام غیرپشتون) را برچسپِ «جنگ‌سالار» بزند و آنها را هدف‌مندانه به حاشیه براند.

اما در سویی‌ دیگر،‌ وی به بهانۀ آوردن صلح، بدنام‌ترین جنگ‌سالار (گلبدین حکمتیار) و فرماندهِ سنگ‌دلش (زرداد فریادی) را به کابل آورده است که پرونده‌های «جنایت علیه بشریت» دارند.

نویسنده در این مقاله افزوده است: قیصاری یک تروریست نبوده و کدام خطر امنیتی به افغانستان و جامعه بین المللی به حساب نمی آید. او در ولایت فاریاب علیه داعش و طالب می جنگید. به گفته روزنامه، حتی اگر تهدید های لفظی قیصاری مساله ای حیثیتی تلقی شده باشد این مساله می توانست از طریق بزرگان ازبک و رهبران حکومت وحدت ملی حل و فصل شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست قومی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی باید همه جنګسالاران را نظر به کمیت وکیفیت جرم بدون درنظداشت سمت زبان وتبار محاکمه نمایند . ونباید ازهراس از قومی کردن این موضوع مهم دست ازمبارزه بکشند

>>>   جنگسالاران هستند که 40 سال با استفاده از نام قوم همه هستی این ملت را به باد دادند و حال هم هر ظلم و ستم که بکنند پشت مردم پنهان میشوند شایعه پخش میکنند که ( بی عدالتی شده ، حق تلفی شده و یاآنها به تعصب برخورد میشود)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است