استراتژی جدید ترامپ، بسیار پیچیده و مبهم است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۷/۵/۸ کد خبر: 153201 منبع: پرینت

سخنگویان دولت از جمله سخنگوی وزارت دفاع آقای رادمنش به طوطی های شباهت دارند که فقط سخن می گویند اما خود نمی دانند که چه می گویند و این سخنان چه پی آمد را در قبال دارد.
اکنون آقای رادمنش همانگونه که از استراتژی قبلی آقای ترامپ به شدو مد یاد می کرد اینبار دهن خود را بسیار به یک زاویه بالا بلند و پایین کرده می گوید که از استراتژی جدید ترامپ استقبال می کنند و این طرح هم طرح قبلی دولت افغانستان بوده است.

اینکه رادمنش چه می گوید فاقد ارزش است، اما از طرز خرامان کردن ایشان معلوم می گردد که هدایت آقای ترامپ مرعی الاجرا است، اکنون این سوال مطرح می گردد که آیا طرح استراتژی جدید ترامپ به معنای ادامه جنگ است؟ ختم جنگ است؟ و یا به معنای داغ نگهداشتن تنور جنگ است؟

نفس طرح این مساله و عقب نشینی قوای مسلح از هر نقاط که صورت بگیرد به نفع گروه تروریستی طالبان و باعث تقویت آن ها می گردد و در این طرح معلوم نیست که سرنوشت آن انسان های در آن مناطق طرفدار دولت بودند چگونه مورد معامله قرار می گیرند.

اگر آمریکایی ها در صدد تقسیم افغانستان برآمده باشند بازهم این قضیه مبهم و پیچیده است که افغانستان را به اساس کدام فورمول تقسیم بندی می کنند، اگر آمریکایی ها به این نتیجه رسیده باشند که افغانستان را به سیستم نوع فدرالی تقسیم بندی نمایند به نظر می رسد که این انتخاب بهترین گزینه هم برای مردم افغانستان و هم برای آمریکایی ها می باشد. در غیر آن صورت هرگزینه دیگر دلالت بر ادامه جنگ می کند و خطر این طرح بیشتر است برای مردم افغانستان نسبت به منفعت آن.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
ترامپ
رادمنش
نظرات بینندگان:

>>>   واقعاء استراتژى امريكا در قبال افغانستان بسيار مبهـم و پيچيده است و بايد گفت كه حضور نظامى امريكا در افغانستان دست آورد بنيادى در جنگ با مخالفان دولت نداشته و بر عكس دامنه جنگ و نا امنى را گسترش داده است.
امريكا تمويل كننده اردو افغانستان است و دست بالا دارد و اختيار تصميم گيرى هـاى عجولانه را امريكا رهـبرى ميكند و ختم جنگ در افغانستان بعيد به نظر ميرسد.
دلسوز وطن عزيز

>>>   از عید فطر به بعد به جز قومندانان تندرو طالب ، اکثر طالب ها نشان دادند که از جنگ خسته شده اند صلح میخواهند. که مردم صلح خواهی را شدت داده است و این طرح ترامپ هم باعث هضم طالبان بطرف صلح خواهی مردم خواهد شد تا مشکل ریشه ای حل شود و پاکستان و خصوصاً ایران ، بهانه ای بعنوان حمایت اسلام در مقابل اسلحه غربیها نیابند و صلح همیشگی ، ثبات مورد نیاز ، توسعه اقتصادی و پیشرفت افغانستان فرا برسد و مشکلات آب ، بیلانس تجارت و رشد اقتصادی به کشور مستحق آن برسد.
گرچه پاکستان و خصوصاً ایران در این روزها از موفقیت تخریبات شان در افغانستان تقریباً ناامید شده اند ولی جنگ های تبلیغی و رسانه ای خود را حتی توسط افغانهای منافق داخلی چنین پیش میبرند که انشاءالله بزودی این خاک و خاشاک هم گم خواهند شد.
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است