طرح پلید آمریکا و غنی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۷/۵/۹ کد خبر: 153248 منبع: پرینت

امریکا و غنی یک برنامه پلید و اهریمنی ننگین را برای مردم افغانستان طرح ریزه کرده اند، در این برنامه از نیرو های نظامی و امنیتی خواسته است تا تمام کشور را در اختیار طالبان قرار دهند و به شهر های پر جمعیت جمع شوند.

افغانستان چهار شهر پر جمعیت را دارد، مزار، کابل، هرات، قندهار. جمع شدن تمام نیرو های امنیتی، در چهار شهر کشور، در محاصره قرار دادن خود شان است.
آیا تسلیم شدن بهتر نیست؟
چرا غنی و امریکا نمی گوید که یگباره تسلیم طالبان شوید که با جان مردم و نظامیان اینگونه بازی میکنند؟

ترامپ اعلان کرده که این کار را برای جلوگیری از تلفات نظامیان انجام میدهیم، پس وقتی مردم هیچ ارزشی ندارند، تمام کشور را در اختیار طالبان قرار می دهید،
بهتر است نیروهای نظامی را منحل اعلان کنید.پ

ملت را باش فکر می کردند که نیرو های نظامی جان اش را برای مردم، وطن و شرف ملی فدا می کنند.
از تمام مردم؛ انتظار داریم که برای خاک، وطن، شرف و ناموس شان علیه این پلان شوم دست به اعتراض و تظاهرات سرتاسری بزنند، تا غنی، مزدور و تیم اش را از ارگ بیرون نرانده آرام نگیرند.

این قرارداد شوم در نشست قطر بین طالبان و وزارت خارجه ترامپ انجام گرفت.

نویسنده فاطمه مقدم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   فاطمه جان وقتی همین امریکا منحوث بالای کشور ازاد افغانستان حمله کرد وشورای نظار ....وسایر گر وهای مفسد منحیث غلامان در خدمت امریکا قرار داشت وهمه قدرت دولتی ونظامی را به اشرار تسلیم کرد شما در کجا بودید در غرب یا افغانستان ازشما منحییث کاعذ تشناب استفاده شد حال چرنیات گوی فایده نه دارد سنگ از پلخمان خطا خورده وقتی ان رسیده که مفسدین دوذدان سقاوی اشرار بی فرهنمګ به جزای اعمال شان برسد انشا الله
ګیلا نی

>>>   بخدا مه خو نمیدانم که چه جریان دارد خدا خیر پیش کند بسیار پلان خطرناک در راه است کشور دوباره به قهقرا خواهد رفت, بهتراست که ازین وطن فرار کنیم تا دوباره شاهد ریختن خون صدها بیگناه, طفل وزن مظلوم این سرزمین نباشیم چیزی که حد اقل از دستم ما برمی آید یا اینکه دربرابر ظلم واستبداد استادگی کنیم وبس .
مجاهد امینی

>>>   كار نيك هست!! خداوند ارامى و صلح را بياورد در وطن عزيز مان!!

>>>   خاموش :
وطنداران عزیز پلان شوموخطرناک راکه طرحه نموده کاپی همان پلان زمان حکومت دوکتور نجیبالله شهیداست که مرحله وار ولسوالی هارا یکی پی دیگر به مشورت های غرض آلود مشت نمک هرام مانند آصف دلاور ،نبی اعظمی ،وکیل،رفیع ، مزدک وغیره سیارویان عملی گردیدوحکومت به سقوط مواحع گردید وگرنه آمادن دذدان تاریخ کاسه لیسان دال خورک های پاکستانی ها تنظیمی هفت گانه وشیاطین هشت گانه آخندکهای ایرانی کجا اکنون هم همان پلان وبر نامه است

>>>   عمر راوی
تصمیم امریکا این است که حاکمیت سیاسی خراسان ( افغانستان ) تا سالیان دراز به دست پشتونها باشد. در این تصمیم پاکستان با امریکا همنظر است. روسیه و دیگر کشورهای همسایه نیز کدام مخالفتی با این طرح ندارند.
در انتخابات فرمایشی و تقلبی که میخواهند برگزار کنند، احتمال قوی وجود دارد که در پیشاپیش هر دو جناج اصلی که ظاهرا با هم رقابت دارند، یک فرد پشتون قرار گیرد. شک نیست که رییس دولت بعدی از همین حالا تعیین شده است و نمایش انتخابات را برای فریب مردم ما و فریب مردم دنیا به راه می اندازند.
برای افراد غیر پشتون که در این نمایش ها شریک استند تنها عرصه معامله و امتیازگیری در لایه های پایین تر از ریاست جمهوری باز است و بس.
تاجیکهای که در این غایله ها گرفتارند، بیشتر به فکر منافع شخصی خود استند و هیچ طرحی برای بالا بردن موقعیت تاجیکان در ساختار دولت ندارند. حدس زده میشود که در این نظام و سیستم متمرکز تکقومی پشتونی، تاجیکان حتا همان نقش درجه دومی خود را نیز دیگر بدست نخواهند آورد و بیشتر به حاشیه ها رانده خواهند شد.
بهترین روش، عملی ترین طرح ، مناسب ترین شکل مبارزه برای تاجیکان در این لحظه حساس چیست ؟! خواست اساسی شان چه باشد و چگونه به آن برسند؟!

>>>   Najib Salam
اى كاش رولا غنى از تمدن و فرهنگ تاريخى و نوين تبار بر گزيده اش مثال مى زد تا ما با خبر مى شديم .از رولا غنى كسى باشد بپرسد كه پشتون ها سه سده است در خراسان حكومت مى كنند ، كجا است يك اثر تمدنى حاكميت اين تبار . من قصد توهين ندارم اما با مسوؤليت مى گويم اينجا آن چه نيست همين تمدن است و انسان تمدن پذير ورنه امروز سه قرن قربانى نمى شد .
و اما او حق دارد كه گفته است پشتون ها استعداد سلطه و حاكميت دارند . اقوام ديگر به مزدورى اينها عادت كرده اند .

>>>   Abdul Hai Khurasani
رولا غنی به عنوان بانوی اول حکومت وحدت ملی، روح قانون اساسی را نقض کرده است و باید از مردم افغانستان جداً معذرت بخواهد.
ابتدا که ریخته شکسته های گزنیش شده مصاحبه رولا غنی را در شبکه های اجتماعی دیدم،گمان بردم که احتمالاً شایعه است و واقعیت ندارد، بخصوص که در شبکه های فارسی زبان معمولاً اخبار و نقل قولها بدون ذکر منبع اصلی با افراط و تفریط پخش و نشر می گردد.
اما بعد از اندکی تفحص دریافتم که این تکه های نقل شده خود بخشی از یک گفتگوی مفصل سه ساعته بوده است که توسط نویسنده برجستهٔ اسرائيل
‏Adam Eliyahu Berkowitz
در سایت
‏Breakingisraelnews
در تاريخ
‏29 July 2018
به نشر رسیده است.
معلوم نیست رولا غنی در آن سه ساعت چه ها که نگفته است،اما عمده ترین نکات گفته های او را نویسنده اسرائیلی چنین بر شمرده است.
«خانم رولا غنی، بانوی اول و همسر رئیس جمهور فعلی افغانستان، به پرسش های ما در یک مصاحبه سه ساعته که توسط دوستان بریتانیایی مشترک ما امکان پذیر گردیدپاسخ داد که خلاصه ای از سخنان او را در زیر مطالعه می کنید:
افغانستان دارای مردم خون گرم، با استعداد و متمدن است که طی چند قرن گذشته قادر به دستیابی و تعریف موقعیت مناسب خود در جهان نبوده اند و تصور بسیاری از جهانیان در مورد مردم افغانستان متأثر از تبلیغات سؤ می باشد.

"من از سال 2014 سعی کرده ام تا مسئولیت های انسانی خود را نسبت به مردم افغانستان ادا نمایم ......خشونت علیه زنان یکی از بزرگترین چالش های موجود در افغانستان می باشد و نوعی از برده داری مدرن علیه زنان تحت پوشش مذهب و اسلام در افغانستان گسترده شده است ...».

«همسر رئیس جمهور افغانستان در پاسخ به کسانی که در مورد تغییر دین او از مسیحیت به اسلام معترض اند یا به عنوان یک بانوی لبنانی تبار و مسیحیی به عنوان بانوی اول حساس می باشند،گفت: "من بدون تغییر مذهب با رئیس جمهور ازدواج کردم و خوشحالم که برای ازدواج با مسلمانان نیازی به تغییر دین نیست. من به همه‌ی قوانین ملی و بین المللی برای مردم افغانستان احترام می گذارم و درباره آنچه که دیگران درباره من می گویند اهمیتی نمی دهم.».

بانوی اول درباره وضعیت دموکراسی و آزادی در افغانستان گفت: «افغان ها هنوز به دموکراسی باور ندارند و در شرایط سنتی زندگی می کنند. آزادی در افغانستان فاقد عمق مورد نیاز است و مردم هنوز در محدودیت های مذهبی و قبیله ای قرار دارند و به دموکراسی و آزادی از چنین تقسیماتی نیاز دارند. نخبگان مذهبی و سیاسی در افغانستان به عنوان بزرگترین موانع بسیج ملت محسوب می شوند و امیدوارم این موانع در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود، هر چند به نظر می رسد دشوار و ظاهرا غیرممکن است. "
خانم غنی در مورد جمعیت افغانستان گفت: "پشتون ها از ساکنین بومی این سرزمین می باشند و اکثریت جمعیت افغانستان را تشکیل می دهند،پشتون ها متمدن هستند و سابقه‌ی تمدن چند هزار ساله دارند و کسانی که در جغرافیای افغانستان زندگی می کنند، باید با افتخار خود
را به عنوان افغان و پشتون معرفی نمایند و با توجه به همین اصل من خودم را با افتخار در اسناد رسمی به عنوان یک افغان معرفی می کنم»
بانو رولا غنی اضافه می کند:
« که برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری و موفقیت در انتخابات تنها حمایت پشتونها کافیست، سایر گروه های قومی مانند ازبیک ها، تاجیک ها و هزاره ها قادر به انجام این مهم نیستند و فاقد ظرفیت لازم می باشند.ضعف دموکراسی و عدم اجرا و احترام به قوانین دموکراسی در افغانستان باعث شده است که اقلیت های ساکن با این واقعیت مخالفت نمایندو سعی در تحمیل برتری خود با اسلحه و خشونت داشته باشند. در هر کشوری که اکثریت در آن حکومت نکند، کشور از طریق بحران و خشونت در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت».
جالب اینجاست که آقای
‏Adam Eliyahu Berkowitz
در پایان مصاحبه از قول یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه اسرائیل اضافه می کند:
«باید توجه کرد که طبق گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، کارشناسان بیولوژیکی اسرائیل ثابت کرده اند که لینک ژنتیکی بین پشتون ها و یهودیان وجود دارد. به نظر می رسد قبیله پشتون که در جنوب و جنوب شرقی افغانستان و در غرب و شمال غربی پاکستان زندگی می نمایند از قبایل گمشده یهودیان می باشند و منشا آنها به یهودیان سافاردیم شرقی بر می گردد.با توجه به این امر، آینده قبیلۀ پشتون در افغانستان و پاکستان یک مسئله مهم است و مقامات وزارت امور خارجه و کنست باید نسبت به تحولات افغانستان و پاکستان بیشتر حساس باشند. آقای غنی و خانم رولامیتوانند راه بازگشت مردم پشتون را به منشا اصلی و تاریخی خود‌هموار سازند.»

>>>   Eqbalalishah Dehganpoor
برای این بانو باید یک کسی بفهماند که حکومت کردن در این عصر خردگرایی و نوآوری حق قوم و کسانی است که خلاق و تمدن ساز باشند نه تمدن ستیز و عقب گرا .
برایش بگویند که متاسفانه هیچ یکی از شاهان پشتون تبار که شما حاکمیت را میراث پدری شان میدانید چیزی بنام تمدن نساخت که ثبت تاریخ تمدن بشر شود برعکس تمدن ها را خراب کردند و مردم افغانستان را در یک تاریکی و عقب ماندگی اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی نگه داشتند که خودت امروز می بینی.
باید به وضاحت گفته شود که دیگر هیچ شاه و شاهزاده پشتون تباری از نظرمنطق و بادرنظرداشت تجربه ۳۰۰ ساله حق ندارد که در این سرزمین حاکمیت کند و هیچ کسی هم به شمول بانوی اول حق ندارد که چنین یک ادعای بی اساس کند و حاکمیت را حق پشتون ها بداند.
بانوی اول باید ازبابت سخنان غیرمسولانه و ادعاهای بی اس اش رسمآ در پیشگاه مردم افغانستان معذرت خواهی کند و تعهد بسپارد که دیگر به چنین مسائلی جنجال برانگیز باشد دست نخواهد زد در غیراز ازآن حقش است که برود به همان جایکه آمده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است