اگر مغزها متحول شوند، این بازارها کساد خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۷/۵/۹ کد خبر: 153253 منبع: پرینت

می دانید چرا در هر کشوری که کوشش در عقب نگه داشتن و عقب ماندن آن می شود کتله باسواد و آگاه (باسواد به معنای واقعی که سوادش را هضم کرده و می خواهد تحول بیاورد) هدف قرار می گیرد؟ چون قدرت قلم بسا فراتر و بزرگتر و مهمتر و تاثیرگذارتر و متحول کننده تر از گلوله است!

خداوند وقتی قران کریم را نازل کرد آن را اینگونه آغاز نکرد که گلوله شلیک کن! نگفت راکت پرتاب کن! نگفت انتحار کن! گفت: اقرا! بخوان!...

قدرت اگاهی، قدرت سواد، قدرت فهم و شعور از هر سلاح و از هر گلوله ای مقتدرتر و تاثیرگذارتر است بنابراین جای تعجب نیست که در افغانستان یا هر کشور دیگری که کوشش در عقب ماندن و عقب نگه داشتن آن است یکی از اهداف عمده گروه هایی مانند طالبان و داعش کشتن معلم، کشتن خبرنگار، کشتن نویسنده، کشتن تحلیلگر، کشتن استاد، کشتن محصل و سوزندان کتاب و قلم و مکتب است.

اگر مغزها متحول شوند، این بازارها کساد خواهد شد. مردم خواهند فهمید که راه بهشت از هر کجایی که بگذرد از خون هیچ انسانی ولو که کافر هم باشد نمی گذرد. آنوقت مردم آگاه می شوند و می دانند که زن هم انسان است. آنوقت مردم درک می کنند که چی به نفع خود و خانواده شان است و چه به ضررشان.

آنوقت کسی نمی تواند به نرخ روز و به قیمت خون خود این مردم یک روز راه بهشت را برایشان بفروشد، یک روز راه جهنم را مشخص سازد، یک روز وعده خلافت بدهد، یک روز نماینده خدا در زمین شود. آنوقت هیچ انسان آگاه و باشعوری به قیمت خون خود زندگی آرام و لذت بخش این کتله را تامین و تضمین نخواهد کرد.

اقرا، بخوان، آگاه شو، خود را نجات بده از این اسارت، از این جهالت، از این بی سوادی و تحجر تا به قیمت خون تو و هفت نسلت تجارت سیاسی دیگران تا ابد پایدار نماند.

لینا روزبه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سواد
انتحار
نظرات بینندگان:

>>>   لینا جان برعکس در افغانستان اشخاص اهل قلم چشمان شان کور و گوشهای شان کر هست و یا هم ترس از گفتار و بیان حقیقت دارندو یا در نهایت فریب خورده اند.
اگر به اشخاص بی سواد هم سخن شویی می فهمی و درک میکنی که روحیه پذیرش، وطن دوستی و انسانیت را دارندو صبور اند.
انانکه بیشتر میدانند، بر مردم قابل ترحم این سرزمین ظلم بیشتر روا میدانند. حقیقت گفتن در این زمان به مانند پنهان کردن ایمان اصحاب کرام در اویل اسلام میباشد. ز کی به کی بنالی؟
زندگی همه اش درد همه اش رنج همه اش غم!
شریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است