آمریکا ویزای مقام‌های نیکاراگویه را ابطال کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۷/۵/۹ کد خبر: 153262 منبع: پرینت

آمریکا از ابطال ویزای مقام‌ های نیکاراگویه که در سرکوب اعتراضات داخلی این کشور دست داشته‌ اند خبر داده است.

به گزارش رویترز، آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: ویزاهای مقام های نیکاراگویه را که در سرکوب اعتراضات داخلی نقش داشته اند ابطال کرده است. براساس این گزارش تحولات نیکاراگویه در شرایطی است که دانیل اورتگا رییس جمهور این کشور خواستار تقویت گفتگوها با گروه های مخالف شده است.

اورتگا بخاطر استقرار گسترده نیروهای پولیس و امنیتی برای سرکوب ناآرامی های اخیر با موج فزاینده محکومیت های بین المللی روبرو شده است در جریان اعتراضات خونین نیکاراگویه تاکنون بیش از 300 نفر کشته شده اند در این اعتراضات که از 3 ماه گذشته آغاز شده صدها نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد: آمریکا قاطعانه ادامه خشونت ها و نقض حقوق بشر توسط رژیم اورتگا در پاسخ به اعتراضات در نیکاراگویه را محکوم می کند.
این بیانیه افزود: واشنگتن ویزاهای مقام های نیکاراگویه را که با خشونت های اخیر علیه معترضان دست داشته اند ابطال کرده است.

آمریکا اعلام کرده است که موترهایی را که بعنوان کمک در اختیار پولیس نیکاراگویه قرار داده است بازخواهد گرداند، موترهایی که برای سرکوب اعتراضات مورد استفاده قرار می گیرد.

اورتگا نیز روز یکشنبه آمادگی خود را برای از سرگیری گفتگوها با مخالفان و معترضان اعلام کرده است. کاخ سفید اعتراضات نیکاراگویه را درخواست برای اصلاحات دمکراتیک پس از سال ها برگزاری انتخابات مخدوش و سرکوب احزاب مخالف و رسانه های مستقل ارزیابی کرده است.

گروه حقوق بشر نیکاراگویه اعلام کرده است که از آغاز خشونت ها تاکنون بیش از 295 نفر کشته شده اند برخی گروه های حقوق بشری نیز این تعداد را تا 485 نفر اعلام کرده اند. معترضان در نیکاراگویه خواستار برکناری دانیل اورتگا رییس جمهور این کشور هستند.

ادامه اعتراضات در نیکاراگویه در شرایطی است که اورتگا برگزاری انتخابات زودتر از موعد را رد کرده است.


کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نیکاراگویه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است