فیسبوک از کارزار دخالت در انتخابات آمریکا خبر داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۷/۵/۱۰ کد خبر: 153304 منبع: پرینت

فیسبوک اعلام کرد که یک کارزار هماهنگ برای دخالت در انتخابات میاندوره ای آمریکا در ماه نوامبر را شناسایی و در همین رابطه چند حساب کاربری را مسدود کرده است.

به گزارش تارنمای هیل، فیسبوک گفت، هفته 32 صفحه و حساب کاربری را در این شبکه اجتماعی و همچنین اینستاگرام شناسایی کرده که «رفتارهای نادرستی» داشتند و آنها را مسدود کرده است.

این شرکت پس از شناسایی این صفحات با پولیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) وارد همکاری شد و قانونگذاران کنگره را نیز مطلع کرد.

فیسبوک اعلام کرد: ما هنوز در مراحل ابتدایی تحقیقات هستیم و در جریان همه وقایع نیستیم، از جمله اینکه هنوز نمی دانیم که چه کسی پشت این کار قرار دارد.

به نوشته هیل، انتشار این خبر احتمال موجب افزایش نگرانی ها از دخالت در انتخابات پاییز می شود. این در حالی است که گفته می شود روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا دخالت و به رییس جمهوری شدن دونالد ترامپ کمک کرده است.

فیسبوک به قانونگذاران آمریکایی گفته که احتمالا تلاش های جدید برای دخالت در انتخابات میاندوره ای توسط روسیه روسیه صورت گرفته هنوز نتوانسته است، تاییدیه ای برای آن پیدا کند.

آمریکا می گوید که «آژانس تحقیقات اینترنتی» وابسته به کرملین در این دخالت ها مشارکت داشته است. فیسبوک نیز در گزارش هایی که به کنگره داده بار دیگر به این مساله اشاره کرده است.

این شبکه اجتماعی نتوانسته «شواهدی فنی» در اینباره ارایه کند اما مدعی است اقداماتی که در زمینه انتشار اخبار و اطلاعات اشتباه در فیسبوک انجام شده، شبیه تکنیک هایی است که آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه به کار برده بود.

فیسبوک متهم است که در انتخابات قبلی آمریکا نتوانست نظارت درستی بر انتشار اطلاعات در این شبکه اجتماعی داشته باشد.

«رابرت مولر» بازپرس آمریکایی پرونده را برای تحقیق در مورد دخالت روس ها در انتخابات 2016 در دست گرفته و شماری از مقام های آمریکایی و روسی را به تبانی با مسکو و همچنین دخالت در انتخابات متهم کرده است.

تیم مولر در کیفرخواستی 12 مقام اطلاعات نظامی روسیه را به هک کردن رایانه های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و نهادهای حزب دمکرات در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 متهم کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
فیسبوک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است