نتایج آزمون کانکور سراسری اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۶    ۱۳۹۷/۵/۱۰ کد خبر: 153309 منبع: پرینت

نتایج آزمون کانکور سال ۱۳۹۶/ ۱۳۹۷ اعلام شد.
دوکتور نجیب الله خواجه‌ عمری، وزیر تحصیلات عالی در یک نشست خبری اعلام کرد که نتایج کانکور سال ۱۳۹۶ اعلام گردیده است.
وزیر تحصیلات عالی گفت که آزمون سال جاری، در نوع خود یکی از آزمون‌های شفاف در تاریخ وزارت تحصیلات بوده است.

آقای خواجه‌عمری می‌گوید که آزمان کانکور به تاریخ ۵ حمل سال جاری از ولایت‌های لوگر، نیم‌روز و پنج‌شیر آغاز و به تاریخ ۴ اسد با اخد امتحان متقاضیان کابل، خاتمه یافت.
وزیر تحصیلات عالی کشور خاطر نشان کرد که در آزمون کانکور سرتاسری در کشور در سال جاری، ۱۷۶ هزار تن متقاضی فورم امتحان را اخذ کرده بودند که از این میان، بیش از ۱۵۰ هزار تن در آزمون کانکور عملا اشتراک نمودند.
آقای خواجه عمری وعده سپرد که از اول نمرۀ کانکور تا پنجم نمرۀ را دولت افغانستان به نخستین بورسیه که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، روان خواهد کرد.

براساس گزارش وزارت تحصیلات عالی از صد درصد متقاضیان کانکور سال جاری، ۷۷٫۸ فیصد در نهادهای تحصیلات عالی دولتی، نیمه عالی دولتی و شخصی جذب شده و متباقی پیروز نشده‌اند.
تهمینه ولد عبدالصبور اول نمرۀ عمومی کانکور، محمد عمادالدین ولد عبدالقایم دوم نمره، مختار ولد خادم سوم نمره، محمد هادی ولد دوست محمد چهارم نمره و صفدر ولد محمد نعیم پنجم نمرۀ عمومی کانکور شده‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کانکور
وزیر
نظرات بینندگان:

>>>   ملاها زن را ناقض الاالعقل خطاب می کنند ، اما می بینید که یک دوشیزه ج ان‌و مستعد سر آمد همه متقاضیان کانگور شد و همه یاوه گویی انان غلط از آب برآمد.
شمس تمنا

>>>   شایدبر اساس لیاقت نبوده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است