پدرام: ما با آمریکا وارد گفتگو می شویم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۵/۱۱ کد خبر: 153325 منبع: پرینت

طرح مذاکره با آمریکایی ها درمورد نظام فدرالی از سوی حزب کنگره ملی

داکتر لطیف پدرام در نشست خبری 10 اسد 1397 موضع حزب کنگره ملی را در قبال سپردن مناطق امن به طالبان و ایتلاف بزرگ ملی روشن نمود و گفت: ما بارها گفته ایم و باردیگر تاکید می کنیم که سپردن مناطق امن به طالبان باید در چوکات یک جمهوری فدرال صورت گیرد در غیر آن افغانستان تجزیه می گردد و ما بحیث فرزندان متعهد و راستین این آب و خاک اجازه نمی دهیم که میهنمان تجزیه گردد و بطور قاطع علیه آن می ایستیم و برای استقرار جمهوری فدرال در کشور مبارزه می کنیم.

جناب پدرام صراحت داد: ما بخاطر یک افغانستان فدرالی با آمریکایی ها و جامعه جهانی وارد گفتگو می شویم و موضع خود را در قبال سرنوشت مردم و مناطقمان به آنها روشن می سازیم.

همچنان در مورد ایتلاف بزرگ ملی پدرام به کینه ایجاد این ایتلاف و اهداف پشت پرده ی آن پرداخت و گفت: در چنین اوضاع حساسی که بحث سپردن مناطق به طالبان مطرح است کرزی با آگاهی از این فرایند عده ای را به نام ایتلاف مشغول ساخته است تا در پایگاه هایشان مستقر نباشند و جابجای طالبان بجای نیروهای دولتی به سهولت و بدون مزاحمت ایجاد گردد و حوادثی از نوع اعتراضات مردم شمال شکل نگیرد.

ایتلاف کنندگان همان کسانی اند که در این 18 سال در قدرت بودند و اینک هم از اراکین دست اول دولتی هستند اینها در این سال ها ثروت اندوزی کردند و اینک این سرمایه هایشان را به رخ ملت می کشند و با صدها موتر اسکورتی شان مردم را به رعب و وحشت انداخته و می اندازند نمی شود که هم در دولت بود و هم اپوزیسیون دولت وقتی می خواهند اپوزیسیون باشند چرا استعفا نمی دهند؟

جناب پدرام نسبت به مسایل مهم، حیاتی و اوضاع جاری کنونی کارشناسانه و جامعه شناسانه سخن گفته است و مبارزه برای استقرار جمهوری فدرال در صدر سخنانش قرار داشته و مساله ی مذاکره با آمریکایی ها و جامعه جهانی را در قبال سرنوشت مردم افغانستان با شیوایی تمام مطرح نموده است.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
مذاکره باآمریکا
افغانستان فدرالی
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
تصمیم امریکا این است که حاکمیت سیاسی خراسان ( افغانستان ) تا سالیان دراز به دست پشتونها باشد. در این تصمیم پاکستان با امریکا همنظر است. روسیه و دیگر کشورهای همسایه نیز کدام مخالفتی با این طرح ندارند.
در انتخابات فرمایشی و تقلبی که میخواهند برگزار کنند، احتمال قوی وجود دارد که در پیشاپیش هر دو جناج اصلی که ظاهرا با هم رقابت دارند، یک فرد پشتون قرار گیرد. شک نیست که رییس دولت بعدی از همین حالا تعیین شده است و نمایش انتخابات را برای فریب مردم ما و فریب مردم دنیا به راه می اندازند.
برای افراد غیر پشتون که در این نمایش ها شریک استند تنها عرصه معامله و امتیازگیری در لایه های پایین تر از ریاست جمهوری باز است و بس.
تاجیکهای که در این غایله ها گرفتارند، بیشتر به فکر منافع شخصی خود استند و هیچ طرحی برای بالا بردن موقعیت تاجیکان در ساختار دولت ندارند. حدس زده میشود که در این نظام و سیستم متمرکز تکقومی پشتونی، تاجیکان حتا همان نقش درجه دومی خود را نیز دیگر بدست نخواهند آورد و بیشتر به حاشیه ها رانده خواهند شد.
بهترین روش، عملی ترین طرح ، مناسب ترین شکل مبارزه برای تاجیکان در این لحظه حساس چیست ؟! خواست اساسی شان چه باشد و چگونه به آن برسند؟!

>>>   زنده باد پدرام

>>>   Mahmoud Bieg.
محمد امین کریم مشاورارشد حکمتیار، مشاور ارشد اشرف غنی درامورانفجارات وشهادت های "استشهادی" شد.

>>>   درود جناب پدرام عزیز، خدا قوت و توانایی بهت بده تا گرفتن حق تا داد گاه عدالت خدا بری و هیچ گاه دادگاهی عدالت زمین بهت جواب نخواهد داد. باید همه اقوام غیر پشتون همراه شما باشد حتی صدای عدالت خواهی تون رو به سازمان ملل متحد هم برسانید اگر سازمانی وجود داشته که به داد مردم مظلوم افغانستان برسد امین.

>>>   اخر خراسان خواهيم درست كرد يا به زور علم يا به زور بازو
وحشي ها دگر جاي ندارن همه چيز خود را فروخت ولي تتجه نهائي به زيان شان خواهد بود حتا اگر از امروز به جهاد نكاح و افتخار بپردازه

>>>   این اشاره لی پدرام به امریکا به معنی پذیرفتن نوکری امریکاست. پدرام می گوید، که او نوکر بهتر از غنی برای امریکا شده می تواند.

>>>   خوشا به حال مردم افغانستان(خراسان) و همتباران تاجیک و هزاره که شخصیتی مثل لطیف پدرام را در میان خود دارند.
اقای پدرام با تفکر منطقی و عقلانی خود به دنبال نجات مردمش است و خط قرمز های بی معنی مثل مذاکره نکردن با امریکا یا این کشور و ان کشور را ندارد.
اقای پدرام این را فهمیده که امریکا اگر منصف و عادل نیست اما قدرتمند است و با گفتگو با امریکا میشود با هزینه کمتر به مقصد رسید.
فقط به دوستان خراسانی میگم که قدردان شخصیت هایی مثل اقای لطیف پدرام که دلسوز شما هستند باشید و به دروغگو ها و فریبکاران گوش نکنید.

>>>   امریکا سرمایه گذاری بالای پدرام و امثالهم را در برنامه ندارد ....
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است