نمایندگی سیاسی قطر در هرات
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۷/۵/۱۲ کد خبر: 153342 منبع: پرینت

یکتن از کارمندان نزدیک به اشرف غنی در ارگ به خبرنگار افتخاری ما در کابل گفت که چهارشنبه یک هیات قطری با اشرف غنی دیدار و گفتگو کرده که محتوای این مذاکره از دید رسانه ها مخفی نگاه داشته شده است.

مطلق بن مجید القحطانی، فرستادۀ ویژۀ وزارت امور خارجۀ قطر با اشرف غنی در کابل دیدار نمود.
در این دیدار، نماینده ویژه قطر از رییس جمهور خواست تا با ایجاد نمایندگی سیاسی قطر در هرات موافقت کند.

در ادامه این دیدار، دو طرف در بارۀ برقراری صلح و ثبات به ویژه نقش قطر به عنوان میانجی میان گروه‌های مختلف برای حل بحران جاری در افغانستان نیز بحث نمودند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که هفته قبل الیس ویلز، معاون امور آسیای جنوبی و مرکزی وزارت خارجۀ امریکا در قطر با مقام‌های طالبان روی راه‌های رسیدن به گفتگوهای صلح گفتگو کرد.

در این دیدار نماینده قطر ابراز داشت که قطر همراه با آمریکا موافق واگذاری برخی مناطق از جمله هرات به طالبان می باشد.

اشرف غنی هنوز در این مورد از سفارت آمریکا کسب تکلیف نکرده و جوابی پیرامون ایجاد دفتر سیاسی قطر در هرات و یا واگذاری 13 ولایت از جمله هرات به طالبان نداده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   هرات با وحشت و مذوری رابطه ندارد

>>>   هرات کشتارگاه قاتلان نیست
هرات دارالمحار جاهلان نیست
هرات ماوای و مهد علم و فرهنگ
هرات چون استخوان پیش سگان نیست

>>>   اگر هرات به طالبان داده شود و قطر هم نمایندگی در هرات داشته باشد در آنصورت اسماعیل خان امیر هرات خود را چرب و یا به ایران فرار نماید واز طرف دیگر تا این اتیلاف ها نتیجه دهد و انتخابات شفاف بر گزار شود حکمتیار و طالبان تمام افغانستان را صاحب خواهد شد بهتر است همین امروز اعلان خود مختاری ها شروع شود و تجزیه آغاز اکر کدام راه دیگر باقی مانده لطفآ ما را هم در جریان قرار دهید .

>>>   عمر راوی
حاکمیت واداره مناطق پشتون نشین شرق و جنوب در دست خود پشتونهاست. در این زمینه کدام مشکل بزرگ ندارند. اما همه گپ،همه تپ و تلاش شان در این جهت است که مناطق غیر پشتون را تابع خود سازند و حاکمیت پشتونی را در آن قایم و دایم گردانند. همه نیروهای مسلح و ملکی پشتون، همه حزبها و افراد مطرح سیاسی اش، هرقدر که با هم اختلاف داشته باشند، در این گپ همنظر و همپیمان اند که مناطق غیر پشتون را به قیمومیت و اسارت خویش درآورند. این کار را هم از طریق دولت پشتونی - تعیین والی های پشتون، تعیین مسوولین امینتی پشتون، تعیین رییس های پشتون و غیره - هم از طریق نیرو های مسلح به ظاهر غیر دولتی طالب ، گلبدینی و دیگران شان ، انجام میدهند. از چندین جهت ، با چندین نیرو ، با چندین طرح و نقشه ، به سوی تامین همین هدف به پیش میروند تا حاکمیت مطلقه پشتونی شان تکمیل شود. بعد برنامه های خطرناک دیگری که دارند عملی خواهند کرد. مناطق زیست تاجیکان آماج اصلی کنونی شان است.

>>>   سعودی تشنه خون هرات است
قطر شیطان ملعون هرات است
هراتی برده با طالب نگردد
هنر و علم مدیون هرات است

>>>   دوستان که بی خبر اند و معلومات کافی ندارند اکثریت مردم هرات را ملیت پشتون تشکیل میدهد اما این برادارن پشتون هراتی ما اکثر شان به زبان پشتو حرف زده نمیتواند اما از ملیت و قوم شان منکر نمی باشند و افتخار میکنند از دوستانکیه معلومات ندارد خواهشمند از چرندیات و از نفاق ملی خوداری ورزند زیرا هر نقطه افغانستان عزیز خانه مشترک همه افغانهای داخل جغرافیای وطن است

>>>   Salam
افغانستان بر حكم و شهادت همه اسناد تاريخى غير قابل انكار ، نام جعلى و انتخاب انگليس ها بر خراسان و ايران شرقى است ، افغانستان توان هضم و نماينده گى تمدن بزرگ خراسانى را ندارد و هويت همه ى باشنده گان خراسان را بر نمى تابد ، تا اين نام قومى بر اين سر زمين حاكم باشد ، نه ملت شكل مى گيرد و نه دولت و اين فاجعه سه قرن است ادامه دارد و سه قرن ديگر هم قربانى خواهد گرفت و نسل هاى زيادى را بد بخت خواهدكرد.
كليد و راه حل دشوارى هاى اين سرزمين زدودن انحصار اين سرزمين از نام و نشان يك قبيله است . هيچ كسى در خراسان كهن ادعاى برترى بر ديگرى را نداشت و همه به آن هويت تمدنى خود را وابسته مى دانستند .
در اسناد تاريخى ، ادبى و سياسى همه اقوام اين نام با افتخار ياد شده است و هزار ها سند همين اكنون موجود است .

>>>   درجواب شخصیکه گفته اکثریت هراتیها پشتون فارسی زبا ن اند
انتخابات ریاست جمهوری های گذشته خلاف این گفته را ثابت میکند

>>>   سلام خان صدای خراسان شما را ترکتباران به ترکستان هزارها به هزارستان بدرقه کرد خراسان تنها ماند افسوس
گیلانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است