از کرزی دوری کنید
یکبار دیگر حامد کرزی ماموریت گرفته است تا سران دیگر اقوام از جمله تاجیک ها و ازبک ها و هزاره ها را دور خود جمع کند تا آمریکایی ها از عملکرد ناگهانی اینها خاطر جمع باشند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۳    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153351 منبع: پرینت

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) حامد کرزی چهره شناخته شده توسط آمریکایی ها به عملکرد آمریکایی ها بدبین است.
وی که با حمله آمریکا به افغانستان آورده شد و بنابر برنامه از پیش تعیین شده به ریاست جمهوری رسید، تمامی خواست ها و برنامه های آمریکایی ها را در افغانستان به مراحل اجرایی رسانید و بگونه ای در این زمینه عمل کرد که گویا از اول دشمن آمریکا بوده است. درحالیکه وی از نو جوانی از جانب آمریکایی ها تحت تعلیم گرفته شده بود بدون اینکه خودش واقف باشد. تا اینکه زمان مطرح کردنش توسط آمریکا رسید و بنابر نقشه قبلی وی مجری تمامی برنامه ها و محقق کننده تمامی اهداف آمریکایی ها در افغانستان و در منطقه گردید.

کرزی با درایت و زیرکی خاصی که از خود نشان داد توانست تمامی قدرت ها و حامیان اصلی مجاهدین را در منطقه به سوی خود متمایل کرده و سپس تک تک آنان را از میدان بیرون کند تا دست آمریکایی ها در افغانستان برای مانور بیشتر کاملا باز باشد.

او در مدت کوتاهی توانست قدرت های بالفعل مجاهدین را به رکود برساند و چهره های محبوب آنان را نزد مردم خدشه دار بسازد. هرچند جلودار این قضیه آمریکا و هم پیمانان غربی وی بودند اما حامد کرزی مجری تمامی این برنامه ها بود.

ایجاد تشتت و پراکندگی در میان بزرگترین حزب مجاهدین یعنی جمعیت اسلامی پروژه سنگینی بود که کرزی بخوبی از عهده آن برآمد. میان سران آنان با تزریق دالرهای آمریکایی فاصله انداخت و حتی برخی را توسط خودشان به دیار ابد راهی کرد.
در میان قشر بزرگ دیگر نیز که ازبک تباران افغانستان بودند دقیقا به همین شیوه عمل کرد و آنان را نیز به سه دست تقسیم نموده تا سرحد درگیری مسلحانه در میان خودشان پیش برد.
در میان هزاره ها نیز توانست نقش خوبی ایفا کند و علاوه براینکه آنان از کشوری که تامین می شدند دور کرد و با اقدامات عاجل و عملیات های خاص روانی این قشر از مردم را به تشتت و پراکندگی رسانید و اعتماد مردم هزاره را نیز به سران و متنفذین شان نابود ساخت.
کرزی با دیگر اقوام نیز چنین کرد.

کرزی در زمان حاکمیت اش نه تنها به دیگر اقوام بد کرد که قوم خود یعنی پشتون ها را نیز گوشت دم تیغ هراس افکنی قرار داد و در دوطرف جنگ آنان را مستقر کرد. هم نیروهای طرف دولت پشتون بودند و هم طرف مقابل. این مساله برای این بود که برخی از سران سرکش قوم پشتون را رام کند و تمامی مشکلات موجود از جمله ناامنی در مناطق پشتون ها را بر گردن آنان افکند تا مردم پشتون دیگر به سران و متنفذین شان اعتماد نکنند و جناب کرزی عملا به بزرگ پشتون ها در دوطرف جنگ تبدیل شود که چنین شد.

کرزی برای پیاده کردن اهداف غربی ها که همانا غارت و چپاول افغانستان از معادن گرفته تا آثار عتیقه و مواد اولیه بود، دست به هرکاری زد. مهره ها را آنگونه چید که اگر کسی به به این سیاست شک کرد فوری آن را به گردن یکی از سران قومی و یا حزبی کشور بیندازد و خود و آمریکایی ها را از مهلکه غارت و چپاول تبرئه کند.

در نیمه دوم حاکمیت اش چهره ضد آمریکایی بخود گرفت و ظاهرا خود را مخالف حضور آمریکا در منطقه معرفی نمود. درحالیکه این روش، اجرای دقیق نیمه دوم سیاست آمریکا در افغانستان بود.
برای اینکه بتواند اذهان عامه را مشوش کرده و مردم را مشغول به دیگر امور بنماید، ظاهر فریبی را آغاز کرده آمریکایی ها را مقصر ناامنی در برخی مناطق از حمله هلمند معرفی کرد و در پناه مشغله ذهنی مردم، به سراغ گسترش ناامنی در دیگر مناطق کشور رفت و ایجاد زمینه های هراس افکنی در ولایات آرام را پایه گذاری نمود.

انتقال پشتون های پاکستانی به مناطق آرام کشور از جمله اهداف آمریکایی بود که حامد کرزی مجری آن شد و تمامی مناطق آرام کشور را نیز همانند مناطق ناآرام به میدان جنگ بدل کرد.
اینک زمان آن رسیده بود تا قوم پشتون را علیه دیگر اقوام کشور تحریک کند و آنان را به مقابله وا دارد که چنین کرد.

در این مرحله آرامش رفتاری و عملکرد زیرکانه حامد کرزی رنگ باخته بود و آمریکایی ها به دنبال جایگزینی برای کرزی برآمدند که از میان چند فرد مورد نظر، اشرف غنی بهترین گزینه برای این کار مورد پسند آمریکایی ها قرار گرفت و کرزی مجبور شد تا زمینه روی کار آمدن اشرف غنی را فراهم آورد.

از آنجا که کرزی با رفتاری و خوی تند اشرف غنی موافق نبود، کار شکنی را آغاز نمود که از جانب آمریکایی ها تطمیع شد و درکنار آن اخطار گرفت و وادار شد تا اشرف غنی به بهانه انتقال مسوولیت های امنیتی با ولایات کشور آشنا کند.

اینک نیز یکبار دیگر حامد کرزی ماموریت گرفته است تا سران دیگر اقوام از جمله تاجیک ها و ازبک ها و هزاره ها را دور خود جمع کند تا آمریکایی ها از عملکرد ناگهانی اینها خاطر جمع باشند.

جای تعجب است که تمامی سران تاجیک ها و هزاره ها و ازبک ها بارها از جانب کرزی ضربه خورده و واقف بر تمامی نقشه های پیاده شده علیه شان توسط کرزی هستند، بازهم دست به دامن او شده و می خواهند در انتخابات ریاست جمهوری آینده از او به عنوان نامزد ریاست جمهوری حمایت کنند. شما این افراد را چه می نامید؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حامد کرزی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خاموش :
خود کرده رانه درد است نه درمان همین رهبران فاسد پیشه ، نوکر وچاکر دستگاه های جاسوسی داخلی وبیرونی بخاطر بقای نگین وتاراج بیشر دارای های عامه غصب زمین های دولتی چور وتاراج باقی مانده بیت المالهم از پشتون ، تاجک ، ازبک ، هزاره باهم یکجا شدن وبه دست بوسی غربی ها وه خصوص پای بوسی امریکاییها دیوانه وار شتافتند وقباله فروش خانه باعزت وباشرف افغان ها را این خاینین برای شان درکمال بی آبرویی دودسته تقدیم نمودن وهر یک خود را درغلامی وچاکریی نسبت به دیگرخودرا پیشگام مینودن وحلقه وزنجیرنگین غلامی را در گردن با افتخار می آویختن تاآنکه بادارشان کسی که بیشتر امریکا بر سر ان سرمایه گذاری نموده بود انتخاب وحلقه را امریکاه در گردن حامد کرزی انداخت جای تعجب وخجالتی است که همینچهره های کثیف وفاسد جامعه به اصتلاح رهبران امورز ازکرزی شکوه وشکایت دارند

>>>   خارجی ها هم داراٸی افغانهارا میبرند وهم افغانانرا میکشند ونابود میکنند ای کسانیکه درراس امور قرار دارید ونوکری وجاسوسی بیگانگانرا میکنید بدانید که حق مردم افغانستانرا تلف میکنید بخاطریکه چارروزی چوکی وقدرت داشته باشید وٱسوده باشید سی ملیون جمعیت مملکترا در بدر کردید ای غافلان از خدا بیخبر از رٸیسجمهور کرزی گرفته وغنی وکسانیکه درراس مملکت قرار دارند این حق العبد است مردم در ٱخرت به همراه شما تصفیه میکنند خدا هست ٱخرت هست حساب وکتاب هم هست انشاالله

>>>   سلام سیدمحمد هاشمی هستم فیلن به ایران
خداوند هرکس حق است پیروز کند

>>>   وای و افسوس به حال تان،که تا حال اشرار بی فرهنگ را نشناخته اید

>>>   سارقان بانک را سر کرزی است/
جانیان را جمله، رهبر، کرزی است/
از « ملاله» تا « انیسه» ، فاش شد /
خودکش و بیگانه پرور ، کرزی است /

>>>   كليم الله همسخن
وقتی دور قرقل کرزی چرخ می‌زنند، حافظه شان کجاست؟
"خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هرکی در او غش باشد"
- حافظ

کرزی و بقایایی رژیم او واقعیت‌های عینی‌ی جامعه اند، نمی‌شود انکار شان کرد. اما، به آغوش کشیدن آنها، به آغوش آنها فرو افتادن، سخن‌گوی آنها شدن مساله است. غنی و دسته‌ی کاری وی بدتر از کرزی و دسته اش و کرزی و گروه‌کاری اش بهتر از غنی نیست- هردو یک آبش‌خور فکری دارند با روش‌ها و شیوه‌های دگر. اما، کرزی و گروه‌کاری‌اش مسوول و پاسخ‌گوی خون‌های عزیز و ارجمند رهبران و فرماندهان ماست. وقتی از کرزی و همکاران او با شیفت‌گی و آشفت‌گی یاد می‌کنید خون استاد ربانی یاد تان نمی‌آید، پیرمرد را چگونه شهید کردند؟ وقتی کرزی می‌گویید پیکر لاله‌یی داوود داوود جوان و شاه‌جهان نوری دم چشم تان قد نمی‌کشد؟ وقتی با کرزی ائتلاف می‌سازید چگونه مولانا عبدالرحمان سید خلیی را فراموش می‌کنید؟ وقتی کرزی می‌گویید و دور قرقل وی چرخ می‌زنید خون سید مصطفی کاظمی و یارانش را، خون مطلب‌ بیگ و عموم شهدای کشتارهای زنجیره‌یی را واقعن چطور فراموش می‌کنید؟ آیا خود شریک این جنایات بوده اید؟ اگر نه، باز چگونه در سال‌یاد شهادت شان لاف پاسداری از خون شهید می‌زنید و به خانواداه‌های شان دروغ می‌گویید؟

>>>   گرسود و زیان بودیم، هستیم
اگر تیر و کمان بودیم٬ هستیم

اگر درفوت و فن انتخابات
سر آمد در جهان بودیم، هستیم!

به پابوس فرنگی مثل روباه
همی دمبک زنان بودیم، هستیم

زمین و بانک و گمرک، غارتیدیم
سر سوداگران بودیم ٬ هستیم

و گر در اختلاس و « پول شویی»
همه ورد زبان بودیم ،هستیم

خریدیم در دوبی،قصر و عمارت
فلان ابن فلان بودیم ، هستیم

کت و شلوار آلامد، ردیف است
به شیکی، داستان بودیم، هستیم

زهر آب لجن، ماهی گرفتیم
به کژراهه روان بودیم ،هستیم!

دکان دین فروشی ، باز کردیم
به هرکس بد گمان بودیم ، هستیم

>>>   سال ها بلخ در تصرف محترم عطامحمد نور بود. سالها هرات در سلطهء تورن اسماعیل، جنگ سالار معروف بود؛ اگر مدتی این استان تحت قدرت جمعه خان، جنگ سالار بدنام، باشد،آسمان به زمین نمی افتد ، یادم آمد یک جاسوس بی خاصیت به اسم حسین انوری هم در: هرات، سالها، والی بود؛ باری حامد کرزی، دردوران ریاست جمهوری اش ، متهم شده بود که کابینهء او متشکل از جواسیس و اجنت های خارجی است، حامد کرزی دستور داد،یک هیات باصلاحیت تشکیل شود، تا از دستگاه دولت و وزارتخانه ها، جواسیس را شناسایی، افشا و طرد کنند!
حامد کرزی ، سیدحسین انوری را نیز جزو هیات« مفتشین جاسوس ها» قرار داده بود،یک طنز نویس معروف ، در طنزی منظوم نگاشته بود:
سید حسین انوری که خودجاسوس است ، شده است عضو هیات جاسوس گیر ها!
هر کس طنز را میخواند، از خنده، غش میکرد....

>>>   استعمارګران بخصوص امریکایی ها مزدوران را انتخاب مینمایند که ازلحاظ روانی ورفتاری مطالعه شده باشندوصددرصد باشرایط آنها مطابقت داشته باشد وبعدآ چنین تربیه برایش میدهند که تازنده است ازبادار خود روګردان نشود صرف نقش خودرابنا به دستور بادار عوض میکند . ازطرف دیګر استعمار به دوزدن وشعار مرده باد زنده باد خفه ودلسرد نمیشود .برای استعمار اهداف دورودراز مهم است نه چیز دیګر .

>>>   تاجك هزاره اوزبك باز هم بايد با اكثريت بودن پشتون ها موافق باشه
كرزي و ديگر پشتونهاي كه از روي روز با تاجك اوزبك هزاره امروز هم صدا شده تنها راه أست كه اين سه قوم دارد برأي به ثمر رساندن دوباره پشتون به قدرت رساندن و زير دست ماندن
امروز اگر اين سه قوم خوار و ذليل است تنها بخاطر همين است كه تيّم هاي سياسي شان مثل سيب كرم خورده است و هيچ خريداري نداره و پشتون خيلي راحت اين ها را به ويترين نمايش داده از موجوديت اينها عكس گرفته در ارشيف ارگ ثبت ميكنه هيچ فايده برأي سه قوم نداره و هميشه برده و نوكر باقي خواهد ماند

>>>   بهروز جلال آبادی
آگاهی برای جوانان تاجیک
با افرادی روبرو میشوید که ازتان پرسان میکنند : اگر تاجیک اید از کدام قبیله تاجیک اید !؟
این سوال های شیطانی ایشان فقط برای این است تا چطور شما را در باره اصلیت و هویت تان در شک بیاندازند!
برای معلومات تان عرض کنم که سیستم قبایلی در تاجیکان وجود ندارد و تقریبا ۹۸ در صد تاجیکان بنام مناطق ایشان یاد میشوند چون تاجیکان مردمان کوچی نیستند تا در زمستان در یک جا و تابستان در جای دیگر باشند
تاجیکان ادرس مشخص دارند حتا اگر محل زندگی ایشان تغیر کند و یا به منطقه دیگر مهاجر شوند باز هم بنام منطقه پدری خود یاد میشوند بطور مثال اگر یک خانواده جلال آبادی در هرات زندگی کنند باز هم اگر ازش بپرسید میگویند جلال آبادی ام همانطور کابلی و بدخشی و سایر تاجیک تباران
نقطه دوهم اینکه هر تاجیک در جاهای مختلف شناخت مختلف دارد مثلا احمد اگر با مردمان ولایات دیگر روبرو شود میگوید من کابلی هستم و اگر با کابلیان معرفی شود میگوید من چهاردیوال هستم و اگر با چهاردیوالان هم صحبت شود باز نام قریه خوده گرفته خود را معرفی میکند
پس بیاد داشته باشید جوانان عزیز تاجیکان بنام های مناطق ایشان یاد میشوند، نه بنام قبیله ایشان .

>>>   Abdul Hai Khurasani
پدر خواندهٔ مافیا خود به میدان آمد!
سرانجام پدر خواندهٔ مافیا،حامدکرزی خود به میدان آمده است تا با دعوت از احمد ولی مسعود و اعتبار نام مسعود،برای به اصطلاح «ائتلاف بزرگ ملی» کسب مشروعیت نماید!
امروز آقای احمدولی مسعود با انتشار این تصاویر در صفحه اش نوشته است:
«...در ضیافت شام دیروز یکی از دوستان گرانقدر، بنده با جمعی از چهره های شناخته شدهٔ سیاسی کشور، جناب آقای کرزی با داکترصاحب اسپنتا، جناب آقای داودزی با داکترصاحب زلمی رسول از شورای حراست و ثبات، و داکترصاحب انوارالحق احدی از ائتلاف نجات، مهمانان این سفره بودیم.
ضمن صحبت ها، آقای کرزی مصرانه از بنده دعوت به ائتلاف بزرگ ملی نمود...».

>>>   Salam
آقاى ولى ، اگر اتفاقن پسوند مسعود نام فاميلى پدر بزرگوار تان باشد ، حرفى ندارم ولى اگر لقب مسعود را از فرزند نستوه و آزاده ى تاجيك دزيده ايد ، لطفن اين لقب را از نام تان دور كنيد ، زيرا شما درخور اين لقب نيستيد ، استفاده جويى از نام يك آزاده از سوى شما برادرهاى بى انديشه ، جفاى بزرگ در حق يك مبارز آزاده است . حرف ديگر اينكه لطفن دروغ نگوئيد و معامله گرى هاى تان را به پاى مسعود ختم نكنيد .
بياد دارم وقتى در سال دوهزار ميلادى در حضور عبدالله از مسعود شهيد تقاضا كرديم تا نماينده خود را در غرب معرفى كند تا دهيلزى ارتباطى شود ميان جريان مقاومت و هواخواهان شما در غرب ، درست زمان كه شما سفير بوديد ، پاسخ ايشان اين بود كه من در غرب نماينده ندارم و هيچ كسى از من نماينده گى نمى كند . لطفن خودتان باشيد و از نام مسعود سود نبريد .

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را کد در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این کثافت خائن پدر سگ برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن  ۳  تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰

>>>   Abdul Hai Khurasani
خواستن امر محال،محال است.
به نظر می رسد،این جمع تا هنوز درکی درستی از تکنولوژی،زمان اجراء و فضای لازم برای برنامه بایومتریک ندارد و فقط یک کلمه را شنیده اند،که در جهان برنامه بایومتریک هم وجود دارد و تمام.
این برنامه در بیست و هفت کشور جهان پنج سال ( ۲۰۰۱-۲۰۰۶ )طول کشید تا تمام شناسنامه ها و کارت های ملی مهیا و آماده کردد.
دو کشور همسایه ما ایران و امارات در مدت بیش از شش سال موفق به اجرای کامل آن شدند، حالا این جمع نمی دانم با کدام عقل و منطق تقاضا دارند بایومتریک در دو ماه آنهم در کشوری مانند افغانستان اجرایی گردد؟
واقعیت امر این است که اینها می خواهند یک دولت موقت چهارساله داشته باشند و همچنان به انحصار قدرت،ثروت و سیاست در کشور بپردازند.
واقعیت تلخ دیگر این است که هیچکدام از این جمع شانس کاندیدای واحد شدن و موفقیت را ندارند و این بدبختی خود را قبلاً از طریق استخاره توسط حضرت مجددی بدرستی دریافته اند.
با همهٔ دیوانگی های حاکم ارگ کابل و سیاست فاشیستی اش،
بازگشت به آغاز راه آمده و تکرار تجربه های ناکام نه خواست مردم است و نه به صلاح ملک و ملت.
واقعیت امر این است که این مجموعه؛ نه انتخابات می خواهند و نه اصلاحات، آنچه را که این جمع نامتجانس، پراگنده و لندکروزر سوار مدنظر دارند و هی این پا و آن پا می کنند، به شرح زیر می باشد:
الف
ایجاد یک دولت مؤقت با زعامت حامد کرزی و سه معاون از شاهدان مافیایی روباه.
ب
تغییر قانون اساسی به نفع آقای حامدکرزی که بتواند برای دوره بعدی خود را نامزد نماید و اینبار با سه معاون از سه قوم وارد انتخابات شود.
ج
مصالحه با طالبان براساس طرح حامدکرزی و برگزاری انتخابات انتصابی پارلمان مطابق لیست انتخابی و انتصابی حواریون،اقوام ،آقا زاده ها و عناصر وابسته به این جمع .
اما واقعیت تلخ این است، که این جمع تحلیل درستی از موقعیت سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و منطقه یی افغانستان و مناسبات بین المللی ندارند.
جالب توجه این است که این جمع هیچ طرح و برنامه ای برای زدودن فقر، ایجاد بازار کار، ممانعت از کشت و قاچاق مواد مخدر و توسعه متوازن ندارند.
بهترین کار برنامه ریزی جهت کنترل انتخابات در همکاری با نهاد های بین المللی و تدوین طرح های عملی با همکاری نهاد های مدنی و دولتی در کشور می باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است