طرح غلط منطق حذف
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153352 منبع: پرینت

کار کمیسیون بررسی افراد دارای عضویت یا فرماندهی گروه های مسلح غیرقانونی از لیست کاندیدان خیلی مغرضانه و سیاسی است. برخورد سلیقه‌ای و غیر مسوولانه که از افکار و اندیشه‌های قوم گریانه و تبارگرایانه ارگ آب می‌خورد. اقدام غیرقابل قبول که ریشه در فکر تمامیت خواهانه و سیاسی رییس‌جمهور دارد. کار این کمیسیون فرمایشی به اصطلاح ویژه از اول مشکل داشت و ما می‌دانستیم که آنان دنبال چیست؟! من نمی‌دانم که چند نفر افراد مسلح غیر مسوول مربوط به بانو فوزیه کوفی را آنان شناسایی کرده‌اند؟! اگر ممکن باشد که به ما و دیگران نشان دهند.

شما در فهرست تنها یک زن می‌بینید و آنهم بانو کوفی کدام زن سیاستمدار دیگر و نماینده مجلس افراد مسلح غیر مسوول دارد که بانک کوفی اول و دوم باشد؟! تمام خوانندگانی این کوتاه بدرستی می‌فهمند که ساده‌ترین نماینده مجلس بانو کوفی است. او با یک محافظ و هرچند گاهی بدون محافظ گشت و گذار می‌کند. افکار عمومی به نیکی می‌داند که او هیچ‌وقت بیشتر یک موتر خودش تعقیبی نداشته‌است.

در لیست منتشر شده به تعدادی که همه مردم اطلاع و آگاهی دارند در خصوص داشتن افراد مسلح غیر مسوول برایشان اخطار داده‌شده؛ اما بانو کوفی حذف می‌شود. کمیسیون حتا در میان منتقدین نظام فرق و تبعیض آشکار قائل شده و به وضاحت دیده می‌شود. منتقدانشان را بگونه‌ی دسته‌بندی کرده‌اند که هر کس می‌فهمد آنان اقدام غیرقانونی نموده‌اند.

پاسخ، پرسش چرایی این اقدام را همه می‌داند؟
چون بانو کوفی از بدو به میان آمدن حکومت وحدت ملی صدای مردمش بوده‌است. او فراتر از شعار در صحنه عمل در برابر توزیع شناسنامه برقی حکومت ایستاده و از هویت میلیون ها انسان این ملک دفاع کرده/می‌کند. او هیچ‌وقت به تمامیت خواهی تسلیم نشده‌است/نمی‌شود. او در برابر خودکامگی ارگ سر تسلیم فرو نیاورده و وارد معامله نشده است. بانو کوفی به موقف و امتیازات مالی تن در نداده‌است،بلکه برنامه‌های فاشسیتی و شوم حلقه‌ی ارگ را با استفاده از تمام گزینه‌های مطلوب نقش بر آب کرده است.

بانو کوفی یگانه چهره‌ای مطرح در عرصه عدالت خواهی و آزادی طلبی مطرح در سطوح ملی و جهانی است. تحمل یک چنین زن آزاده و جسور و نترس برای حلقه‌ی خودکامه و سرکوبگر سخت است. او با مردمان این سرزمین یکجا گام نهاده و تا اینجا رسیده‌است، حذف و انکار بانو کوفی به مثابه حذف کتله عظیم این مملکت محسوب می‌شود که غیرممکن است.

ویدا پنجشیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویدا
کوفی
نظرات بینندگان:

>>>   وای از این عدالت، دولتی که از سایه یک زن می ترسد وای به ارگ نشینان، خانم کوفی با سرعت در بیان واقعیت های جامعه مرد سالار نمبر ون بود و مردان جامعه از آن واهمه داشتند تا مبادا به رگ غیرت بعضی ها بر خورد ، در جامعه عقب گرا افغانستان حضور زنان مانند زخم ناسور هست که به این زودی ها درمان نمیشه زمان در کار است، زمان که جامعه در شگوفایی، رفعت، آرامش حقوق برابری زن و مرد اعاده شده آنوقت هست که می فهمیم کشور ترقی کرده در غیر آن همان آش و همان کاسه زیر نیم کاسه خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است