هند هم به جنگ تجاری علیه آمریکا پیوست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153358 منبع: پرینت

هند قصد دارد تعرفه علیه واردات برخی کالاهای آمریکایی را در ماه سپتامبر اعمال کند.

به گزارش رویترز، هند روز شنبه اعلام کرده است که اعمال تعرفه علیه واردات برخی کالاهای آمریکایی را از 18 سپتامبر یعنی 27 سنبله اجرا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش دهلی نو که از مخالفت واشنگتن در معافیت این کشور از تعرفه های جدید ناراحت و سرخورده است، در ماه ژوین تصمیم گرفت تا مالیات واردات برخی کالاهای آمریکایی را از اوایل اوت افزایش دهد ولی ظاهرا تصمیم گرفته است تا اعمال این تصمیم را تا سپتامبر به تاخیر بیندازد.

مقام های دهلی نو و واشنگتن از جمله مایک پامپیو وزیر خارجه و جیم ماتیس وزیر دفاع آمریکا قصد دارند در ماه سپتامبر یک سری نشست ها و گفتگوهای راهبردی داشته باشند.

اختلافات تجاری بین هند و آمریکا از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تشدید شده است. حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 میلادی به بیش از 115 میلیارد دالر افزایش یافته است ولی دولت ترامپ قصد دارد کسری تجاری 31 میلیارد دالری با هند را کاهش دهد و به همین منظور فشار زیادی را بر دهلی نو وارد کرده تا موانع تجاری را حذف کند.

هند که بزرگترین خریدار بادام از آمریکا است در ماه ژوین تصمیم گرفت تا تعرفه واردات علیه 20 قلم از کالاهای آمریکایی را افزایش دهد و به اتحادیه اروپا و چین در اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه آمریکا پیوست.

هند پیشنهاد داده است تا به منظور کاهش کسری تجاری با آمریکا، فرآورده های نفتی از آمریکا خریداری کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
هند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است