سكوت ملاها و روشنفكران در قبال اظهارات رولا غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۰    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153372 منبع: پرینت

سكوت ملاهاى سنتى و روشنفكران پشتون در قبال اظهارات رولا احمدزى!

اغلب ديده شده كه با طرح موضوعات درون دينى نظير بحث مضمون ثقافت اسلامى از سوى مجاهدى سرشناس و قلم بدست، حفيظ منصور و يا ابراز نظرى در مورد احاديث پيامبر گرامى اسلام از سوى جوان مؤمن و دانش آموخته ى اسلاميات مهران موحد، فرزند يكى از علماى جيد و متبحر كشور، چه غایله و غوغايى از سوى كسانى كه از اسلام جز ريش و عمامه چيزى بيش ندارند، به پا شده، رگ گردن بسيارى از رياكارانى كه از دين دوكان پر رونق درست نموده اند، پنديده و چه تهديد هايى صورت نگرفته.

كجا هستند اين تيكه داران اسلام، كه امروز مسيحى زاده ى اجنبى بر تارك ارگ و گُرده ى شان تكيه زده و ادعا مى كند كه هنوز مردم در قيد دين است و با دموكراسى فاصله دارند و زنان مسلمان را بردگان نوين خطاب مى كند. در كدام پستو ها و پسخانه ها پوسيده ايد و در كدام حجره ها سر در گريبان جُبن و حقارت فرو برده ايد كه پاسخ دهيد. شايد نگران جيره و مستمرى ماهوار تان هستيد كه از شوهرش بدست مى آوريد؟

همين ترتيب هراز گاهى كه نقدى بر تروريستان طالب و تماميت خواهان قبيله گرا مطرح ميشود، فشار خون و نبض بسيارى از روشنفكران پشتون بالا مى رود و فرياد، پشتون ستيزى سر مى دهند. و ادعا مى كنند كه وحدت ملى از هم مى پاشد.

چقدر از وجدان و انصاف بهره داريد كه اجنبى زاده ى لبنانى، به هموطنان تاجيك، ازبيك، هزاره و ساير اقليت هاى كشور تان توهين و دهنكجى مى كند و آنها را فاقد ظرفيت حكومتدارى و محروم از حق زعامت مى داند و خاموش ايد. آيا جزو اين است كه حرف دل تان را بيان نموده؟ آيا سكوت تان بمعناى موافقت نيست؟ حد اقل من يكى، احدى از روشنفكران علنى پشتون و نه هم آنهايى كه چهره در نقاب كاذب و دروغين چپگرايى، دموكرات بودن و يا شعار امت مسلمه پنهان نموده اند اما در اصل چنين تفوق طلبى ها و برترى جويى هاى قومى در دل شان چنگ مى زند. اعتراض و نقدى در مورد اظهارات كدبانوى آشپزخانه ارگ نشنيدم.

آيا وحدت ملى با سردارى شما و خوارى ديگران تأمين ميشود. آيا شما حق داريد بهمه توهين كنيد و امتيازات را به نفع خود مصادره كنيد و ديگران دم نزنند و از اصالت، حيثيت، كرامت انسانى و شعاع وجودى خود دفاع ننمايند؟

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منصوری
رولا غنی
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ قومی ز ارگ میخیزد
فتنه و قتل و مرگ میخیزد
از زبان سران فاشیستی
جای باران تگرگ میخیزد

>>>   sachtimes
یک رسانه انترنتی پاکستانی است که این مصاحبه را نشر کرده است.
پاکستان دشمن مردم افغانستان است. حتماّ سخنان رولا غنی را تحریف کرده است. رولا غنی همینقدر میداند که با این سخنان خود به شوهرش (غنی) صدمه وارد می کند.

>>>   هههههه ،کجاست آقای نیازی که به مرگ فرخنده به وجد آمده بود، چرا سکوت اختیار کرده؟ حقوق ماهانه اش قطع می گردد، مهر سکوت بهتر از سکوت است، بعضی وقتا سکوت علامه رضایت است، اگر دهن باز کند بر باد رفت دین من و پول من، به خاطر دین است که ماهانه چک سفید می گیرد و در غیر آن کسی برایش تره هم خورد نمی کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است