چه دلاور است دزدى كه به كف چراغ دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۷    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153378 منبع: پرینت

غاصب اصلى و واقعى كيست !

در اين روزها لیست هايى از متخلفين و غاصبان زمين در شبكه هاى اجتماعى دست بدست مى شود. در اين لیست ها، اراكين دولتى، رهبران و قوماندانان جهادى، وكلاى پارلمان، واليان و اشخاص مختلفى شامل اند كه حتى برخى از آنان ديگر در قيد حيات هم نيستند.

آيا اين اقدام دولت، آنهم در آستانه انتخابات هاى پيشرو صادقانه و بمنظور مبارزه با فساد و زورگويان است يا عوامفريبى و تصفيه حساب هاى سياسى و جناحى و يا هم تهديد و تطميع ها براى شكل دادن و قالبندى تكت هاى انتخاباتى بعدى و يا بمنظور رفع موانع در راستاى تداوم حاكميت تيم ارگ است؟

سوال اصلى اين است كه غاصب اصلى كيست؟
- آيا به چنگ آوردن، زعامت كشور از راه تقلب و با حمايت استخبارات خارجى غصب حاكميت ملى نيست؟
- آيا انحصار قدرت بقول امرالله صالح در پنجه يك كتله كوچك، حريص، بى ريشه و تماميت خواه، غصب سياسى نيست؟
- آيا انباشتن صلاحيت هاى سكتور امنيتى در پُست نامنهاد سرقوماندانى اعلىٰ، غصب نظامى نيست؟
- آيا در اختيار خود درآوردن تمامى قرارداد هاى اقتصادى بنام كميسيون تداركات ملى، غصب اقتصادى نيست؟
- آيا قبضه كردن صلاحيت وزرا و مقامات عاليرتبه دولتى در كف يك نفر، غصب ادارى نيست؟
- آيا عدول از توافقنامه حكومت وحدت ملى و محروم نمودن تيم اصلاحات از حق شان، غصب انحصارى نيست؟
- آيا ايجاد مناطق امن به تروريستان همتبار شان كه ملكيت و ميراث مشترك همه ى ساكنان اين سرزمين است، غصب استخباراتى نيست؟
- آيا متوطن ساختن كوچى هاى بدوى در مناطق ساير اقوام، غصب قومى نيست؟
- آيا فارسى ستيزى و تحقير ميراث معنوى ساير اقوام به نام خرده فرهنگها، غصب فرهنگى نيست؟

ده ها و صد ها مورد مشابه و مترادف ديگرِ اينها كه در مقياس مملكت و در انحصار تيم ارگ آورده شده، غصب است يا چند جريب زمين و يا چند عراده موتر و امثالهم كه صد البته در جاى خودش قابل مؤاخذه و بررسى است. اما نه از سوى شاه دزدانى كه هست و بود مملكت را به تاراج و غارت برده اند و دو دسته در طَبَقِ چاكرى به اربابان شان تقديم نموده اند.

آنهايى كه اسم شان در اين لست ها درج گرديده، قليل شان بيگناهانى اند كه با نظام سر سازش ندارند و قربانى توطئه و دسيسه شده اند و كثير شان بخت برگشتگانى اند كه بنابر عوامل مختلف از چرخه ى قدرت بدور پرت شده اند و دست شان از آسمان و ريسمان رها شده.

قباحت و زشتى، فساد و اعمال غير قانونى زمانى بيشتر آشكار ميشود كه توسط مسوولان درجه يك نظام و زير پوشش قانون و با چهره حق بجانب، صورت مى گيرد.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منصوری
غاصب
نظرات بینندگان:

>>>   اگر قرار باشد که ناقصین حقوق بشر و قاتلین مردم از لست انتخابات حذف شوند و یا به محکمه معرفی شوند،اولتر از همه باید کسانی که در ارگ نشسته اند،بشمول اشرف غنی به محکمه معرفی شود.
آیا داعش مخالف دولت افغانستان است و بر علیه دولت افغانستان میجنگد ث یا مخالف مردمی است که بخاطر بی عدالتی دولت،جنبش روشنایی را تشکیل کردند و مارش عدالت خواهانه کردند و توسط دولت بنام جمله انتحاری داعش،به خاک و خون کشیده شدند؟
محاکم افغانستان تحت حاکمیت خود دولت است.شما میتوانید به محکمه بین المللی از اشرف غنی منحیث قاتل مردم شکایت کنید.در صورتی که محکمه بین المللی صدای شما را شنید،خوب،در غیر آنصورت خودتان بخاطر عدالت خواهی اقدام کنید.

>>>   Najib Salam
شمالى به عنوان راه نفوذ به پنجشير و شمال كشور به قبيله گرايان خيلى حساس و با ارزش است ، شوربختانه شمالى هيچگاه متجانس عمل نكرده است و در گذشته هم پايگاه حزب اسلامى بود ، اكنون اتمر و غنى مهره هاى را از اين ديار مزدور كرده اند تا بتوانند به اهداف بلند خود دست يابند . اميد وارم جوانان و مردمان شرافتمند اين سر زمين به عمق اين فاجعه بينديشند و به معامله گران و مزدوران اتمر و غنى مجال بازى هاى كلان را ندهند .

>>>   اگر قرار باشد که مست گیرند
هر آن که در شهر هست گیرند.
افغانستان کشور دزدان است و چپاولگران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است