حکمتیار مشاور اصلی آمریکا در افغانستان است
دیگر آمریکایی ها با غنی و یا کرزی و یا دیگر سران دست ساخته خود و یا متملقان به اصطلاح جهادی مشوره نمی کنند، بل مشاور اصلی آنان جناب گلبدین حکمتیار می باشد. بنابر این منتظر اقدامات تازه آمریکایی ها که با مشوره حکمتیار تنظیم می گردد، باشید 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153384 منبع: پرینت

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) قبل از اینکه طرح واگذاری 13 ولایت افغانستان به طالبان در نشست معاون وزیر خارجه آمریکا با نمایندگان طالبان در قطر مطرح شود، گلبدین حکمتیار از طریق سفارت آمریکا و نماینده های طالبان در جریان موضوع قرار گرفته بود.
شاهد این ادعا روزنامه نیویورک تایمز که ده روز قبل از نشست طالبان با آمریکا نوشت که حکمتیار، طرحی را به اشرف غنی پیشنهاد کرده است تا بر اساس آن، طالبان بتوانند در چندین ولایت تحت نفوذ شان، خودمختاری داشته باشند. حکمتیار این ولایات را "مناطق امن" نامید.
قبل از این نیز این روزنامه اعلام کرده بود که دولت دونالد ترامپ از نیروهای امنیتی افغانستان تحت حمایت آمریکا خواسته تا از مناطق دوردست و کم جمعیت بیرون شوند.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اضافه کرد که این تصمیم بخش اعلام نشده استراتژی جنگ رییس جمهوری آمریکا است.

جالب این است حکمتیار که قبلا شعار ضد آمریکایی سر می داد و می گفت: "اگر در موجودیت آمریکا به کابل بیایم از امت رسول الله نباشم"! اما اینک نزدیکترین فرد افغان به نیروهای آمریکایی محسوب می شود تا آنجا که از قبل در جریان سیاست های آمریکایی در افغانستان قرار می گیرد و در امور مهم تصمیم گیری آمریکایی ها با وی مشورت می کنند.

طرح قبلی آمریکا این بود که طالبان در افغانستان از بین بروند زیرا زمان ماموریت شان تمام شده و قرار بود داعش به زودی جایگزین طالبان در افغانستان گردد. اما مشوره های حکمتیار، زمان اضمحلال طالبان را به تعویق انداخت و نابودی شان را نه از راه جنگ که از طریق مصالحه با دولت و واگذاری بخش های مهمی از کشور به آنان به مذاکره کشانید.

سیاستمداران آمریکایی که هرگز آماده مذاکره با طالبان دست ساخته خودشان نبودند، با مشوره حکمتیار به میز مذاکره کشیده شدند و ظاهر اوضاع را بگونه ای رقم زدند که همگان فکر کنند طالبان با آمریکایی ها مذاکره می کنند، در حالیکه طرح تازه آمریکایی با مشوره حکمتیار باعث گردید که نابودی طالبان نه با کشتار که با الحاق به دولت افغانستان پایان پذیرد.

این روزها دیگر آمریکایی ها با اشرف غنی و یا کرزی و یا دیگر سران دست ساخته خود و یا متملقان به اصطلاح جهادی مشوره نمی کنند، بل مشاور اصلی آنان جناب گلبدین حکمتیار می باشد. بنابر این منتظر اقدامات تازه آمریکایی ها که با مشوره حکمتیار تنظیم می گردد، باشید.

تمامی نیروهای حزب اسلامی حکمتیار از زندان ها آزاد می شوند.
اعضای بلندپایه حزب حکمتیار در منصب های بلند تصمیم گیری دولتی منصوب می گردند.
علاوه بر اینکه هیچیک از اعضای مسلح این حزب خلع سلاح نمی شوند که بقیه اعضا نیز در مناطق مختلف مسلح می گردند.
غاصبان زمین از دیگر جناح ها تحت پیگرد قرار می گیرند اما غاصبان حزب حکمتیار همچنان مشغول غصب زمین بوده و کسی از آنان هیچ پرسانی نمی کند که جناب اشرف غنی به اضافه آن زمین های دیگر دولتی را نیز به جناب حکمتیار تقدیم می کند.
درظاهر نامزدانی که به افراد یا اشخاص توهین کرده اند از لیست حذف شده اند اما نامزدان حزب حکمتیار که به تاسی از رهبرشان به هرکسی بخواهند توهین می کنند و کسی را یارای حذف اسامی شان از لیست نامزدان نیست.
گبدین حکمتیار که قبلا جان مردم را می گرفت اینک بزرگترین بودجه واگذاری دولت به دیگران از پول خون مردم را از دولت غنی می گیرد.
برای پولیس و اردوی ملی پول معاش نیست که ماه ها درسنگرها بدون معاش می جنگند، اما 22 میلیون افغانی برای خرج دوماه حکمتیار هست که برایش پرداخت شده است.
حکومت افسران باتجربه ارتش و پولیس را از دیگر اقوام قبل از موعد بازنشست می کند، اما برای تامین امنیت حکمتیار جدا از سربازان عادی، 90 افسر را تعیین کرده است که 5.5 میلیون افغانی معاش آنان در دوماه بوده است.
حکومت غنی از پول مردم برای حزب اسلامی دانشگاه می سازد اما برای دیگر دانشگاه های خصوصی بهانه تراشی می کند.
و...

در این میان به چه نتیجه ای می رسید؟
قضاوت با شما!

کد (4)


حکمتیار

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   همان مثلهای قدیم است
یار قدیم اسپ زین کرده است
از ابتدا تاحال جهادی ها از جمله بنیانگزار جهاد یعنی گلبیدین کلفتیار سالها تاحال از آمریکا جیره خورده وکشور را فروخته مردم را بقتل رسانده به امر آمریکا آمده ومجبور است که از اوامر بادار خود اطاعت کند.اینها بدون پشتوانه آمریکا بکشور آمده وبه قصر ها زندگی کرده نمیتواند نمیتوانند.بنام دین ومذهب مردم را بگونه های مختلف قتل کردند.

>>>   در افغانستان اگر میخواهید حکومت کنید . یک گروه مخفی کله پرانک و یک دسته جوانان قلم بدست داشته داشته باشید .

>>>   Abdul Hai Khurasani
پدر خواندهٔ مافیا خود به میدان آمد!
سرانجام پدر خواندهٔ مافیا،حامدکرزی خود به میدان آمده است تا با دعوت از احمد ولی مسعود و اعتبار نام مسعود،برای به اصطلاح «ائتلاف بزرگ ملی» کسب مشروعیت نماید!
امروز آقای احمدولی مسعود با انتشار این تصاویر در صفحه اش نوشته است:
«...در ضیافت شام دیروز یکی از دوستان گرانقدر، بنده با جمعی از چهره های شناخته شدهٔ سیاسی کشور، جناب آقای کرزی با داکترصاحب اسپنتا، جناب آقای داودزی با داکترصاحب زلمی رسول از شورای حراست و ثبات، و داکترصاحب انوارالحق احدی از ائتلاف نجات، مهمانان این سفره بودیم.
ضمن صحبت ها، آقای کرزی مصرانه از بنده دعوت به ائتلاف بزرگ ملی نمود...».

>>>   Amirzada
جنگ قدرت میان فاشیزم"صادق" و فاشیزم" مهربان"

فاشیزم، فاشیزم است چه"صادق" باشد و یا " مهربان"، هر دو یک هدف را تعقیب می کنند، ولی در دوچهره متفاوت ظاهر میشوند.
۱)" فاشیزم صادق"
" فاشیستان صادق" چند صفت برجسته دارند؛ برنامه دارند، اصول فکری دارند و صادقانه از آئین خود پیروی می کنند و به کسی رحم نمی کنند.
غنی احمدزی و همدستان او نظیر حکمتیار و طالبان غلجایی شامل همین دسته هستند.
۲) "فاشیزم مهربان"
این دسته فاشیستان هم برنامه عمل دارند و هم اصول و آئین نامه دارند ولی خون سرد اند.
صفت برجسته این دسته فاشیستان اینست، که ظاهرا مهربان و بی خطر اند و تو را برادر خطاب می کنند و به زبانت حرف می زنند ، ولی اینها خیلی خطرناک تر از "فاشیستان صادق" اند. این ها تو را طوری خون سردانه و بی آزار می کشند،که از کشتن شان لذت ببری. یا با زهر بر سر سفره غذا می کشند و یا در بسر خواب شیرین. یک صف برجسته دیگر این دسته فاشیستان اینست، که جسد تو را به سر شانه شان های گذاشته و سوگوارانه دفن می کنند و عکس های یادگاری بر سر تابوتت میگیرند. حامد کرزی و حنیف اتمر از همین قماش فاشیستان هستند.

۳) جنگ سالاران "مقدس"
اینها به رهبران، فرماندهان و" ناجیان مقدس" شهرت دارند، که گویا شاخ کمونیزم را شکستند، ولی حالا فاشیزم شاخ خود شانرا شکسته است. اما جنگ سالاران "مقدس" بجای شکستن شاخ فاشیزم
کمر ، عزت و غرور مردم خود را شکستند و خود بحیث طفیلی ها در لجنزار فساد، زر اندوزی، زورگویی، جنایت و خیانت غرق اند.
اینها به هیچ آئین و اصول فکری و اخلاقی باور ندارند. مهمترین داعیه اینها زر اندوزی است.
این ها از درون قوم، زبان ، مذهب، خانه، شهر و ده و منطقه تو سر بلند کردند و به بلای جان تو تبدیل شدند.
ظلم، خیانت و جنایت اینها بد تر از تروریزم و فاشیزم است.

در آستانه کارزار های انتخاباتی
بازار فاشیست پرستی خیلی گرم است.
جنگ قدرت اصلا میان دو شاخه فاشیزم است، جنگ سالاران "مقدس"
در جستجوی لقمه چرب اند. یک تعداد آنان در خدمت"فاشیزم صادق" قرار دارند و دسته دیگر آن تمایل به" فاشیزم مهربان" دارند. جبهه فاشیستان"مهربان" ظاهرا بسیار شلوغ و پر سر و صدا در تحت رهبری حامد کرزی ائتلاف بزرگ تشکیل داده اند.
اکثریت جنگسالاران شکست خورده، بد نام و راه گم در زیر چتر این ائتلاف پناه برده اند.
درین میان "مارآستین" خوش خط و خال سرگردان است نمی داند، در آستین کی داخل شود. او اخیرا با استاد "دندان شکن" آشتی کرد تا از طریق او در آستین ائتلاف بزرگ داخل شود.
واقعیت اینست که ائتلاف فاشیستان صادق" در موقعیت بهتر قرار دارند امکانات سرشار دولتی و کمیسیون انتخابات در دست شان است و مهمتر از همه ارباب بزرگ آمریکایی هم در کنار شان قرار دارد.

>>>   Paiez
یک گپه از این کمترین بشنوید؛ ردوقبولش به دست خودتان:اشرف غنی وکرزی، گل یک باغ اند،کرزی،باحیله و نامردانه ازپشت خنجرمی زند؛غنی اما،دروغ می گوید؛مگر، آشکارتردشمنی می کند...

>>>   نمیدانم در افغانستان پس کی خوب است کرزی دست نشانده عبدالله عبدالله دست نشانده غنی دست نشانده رهبران جهادی نوکران پاکستان رهبران برادران شعیه دست نشانده ایران با سوادان و. تحصیل کرده کان نوکر امریکا ،پس از این معلوم میشود همه سیاستمداران افغانستان خایین ودست نشانده و. نوکراند پس کی خوب است نمیدانم جناب نویسنده در کدام ردیف قرار دارد ،در افغانستان تاپه در دست این وآن قرار دارد و. هر چه بخواهد مینویسدو همه را مزدور و اجنت کشور های خارجی قلم دادمیکنند وای به حال این مردم که هیچ آدم درست در بین شان وحود ندارد حکمتیار مشاور امریکا برهاندین ربانی خدا وند متعال بیامرزش نوکر روس اعضای جمعیت اسلامی نوکر روس و ایران حزب اسلامی حکمتیار مزدور پاکستان و. امریکاه اشرف غنی و عبدالله دست نشانده رهبر اتحاد از پغمان دست نشانده عربستان هزاره ها دست نشانده ایران ازبکها دست نشانده ترکیه ،
شرم است بر کسانیکه همیشه افغانها خویش را دست نشانده و و. وطن فروش و. خراب خطاب میکنند.
عبدالله ریحان

>>>   Amirzada
"مار آستین" آستین گرم می پالد

انتخابات نزدیک است بازار سرباز گیری ها و ائتلاف سازی ها خیلی گرم شده است. هر گروه برای پیدا کردن همسفر انتخاباتی شب و روز خواب ندارند.
سلطان بزرگ فساد و تقلب با تشکیل" ائتلاف بزرگ" از جنگسالاران شکست خورده و سرگردان یک تشکیلاتی شلوغ و پر سر و صدا برای خود دست و پا کرده تا به مصاف غنی به ارگ برود؛ به مصاف کسی برود که ۵ سال قبل او را خودش از راه تقلب برتخت نشاند، ولی حالا به سادگی پایین کرده نمی تواند.
متفکر تبهکار ارگ که لذت تقلب و یکه تازی را خوب چشیده است با تشکیل ائتلاف با قصاب تبهکار کابل در زیر حمایت امریکاییها برای ۵ سال آینده خود را آماده قدرت مطلق می سازد، که اثری از کاخ سپیدار نباشد.

"مار آستین" که سال اخیر سلطنتش در کاخ سپیدار است هم آرام نه نشسته در جستجوی آستین گرم است تا قربانی آینده را پیدا کند.
چنانچه با کمال بیشرمی دست آشتی به دامان "دندان شکن" دراز کرده تا ازین طریق خود را در آستین گرم "ائتلاف بزرگ" تحت رهبری سلطان بزرگ فساد راه پیدا کند.
هم چنان هر از گاهی از روی ناچاری و افسردگی سیاسی سر به دوکانداران فقیر می زند تا با سر کردن قصه های حماسی حضور خود در رکاب مسعود اشک به چشمان آنها جاری ساخته و طعمه خود را شکار کند.
ظاهرا همه چهره اصلی این مار آستین خوش خط و خال را شناخته اند و همه متوجه آستین خود خواهند بود.

>>>   خاموش:
قلم به دستان عزیز بیاید ازخود به پرسیم مردم افغانستان ازکدام یک از رهبران نامنهاد بشمول آتهای که به آغوش گرم جهنم شتافتندواین هایکه اکنون به نام رهبر زندگی فلاکت بار ونگین خود را درکمال نامردی سپری مینمایند مردم ازآن دل خوش دارنددر یک کلمهمردم ازندشان هم تنفر دارند وازمرده شان هم

>>>   بچیم دیدی زورفاشیزمه

>>>   یقینا کسی یک روز درصف اخوانیها تحت حمایت ای اس ای کار کرده باشد به درد این وطن نمی خورد انهاباسواستفاده ازنام مقدس اسلام چه کارهای نکردند ونمی کنند خداوند اینها تباه وبرباد کند که این وطن ازشراینها نجات پیدا کند.

>>>   راکتیار توسط آی اس آی و سی آی ای به افغانستان اعزام شده است تا در بین اقوام جنگ و نفاق ایجاد کند و افکار داعش را در افغانستان پخش کند.

>>>   اهل قدرت گروهای شر وفساد مانند شورای نطار جمعیت نا اسلامی وحدت نا اسلامی سیاف مفتی ناتو جنبش ضید ملی نا اسلامی بوده که همه دار ونه دار این کشور ومردم را چورکردند وبرای خود وفامیل خود ثروت اندوذی کردند این همه شبکه های تلویزون ازکی واز کجا شد فهم فطرت نه میدانند زیرا درتب قومیت میسوزد
گیلانی

>>>   استاد سیاف گفت:
گلبیدین مریض است

>>>   دقیق که جکمتیار دیگر برای مردم افغانستان کار نمی کند و برای تفریقه و برتری خواهی فاشیسم کار می کند .
زره

>>>   یعنی فکر میکنی که گلبدین هم عضو آی، اس،آی و هم عضو سی،آی،ای است؟
اگر او از دو محل معاش میگیرد، پس باید وزارت مالیه را در جریان بگذارد و از هردو معاش اش به دولت مالیه بدهد.

>>>   تقريبا تماما أفغانستان بوليس ، اردوى مولى ، بارلمان ودولت مزدور را امريكا كمك مينمايد و معاش خودت هم شايد از طرف امريكايى ها برايت برداخت شود . جرا تنها كلبدين را ذكر كردى ؟

>>>   من فکر کنم آقای فهیم فطرت گپ. های تان همه تکراری و. کدام سخن نو در جملات تان پیدا نکردم امید همه مردم افغانستان چه از برادران پشتون و تاجک ویا هزاره و ازبک همه در صوفوف پایدار بایستند ودیگر نگزارند کسانیکه بنام سیاسیون ویا جامعه مدنی ویا دروغگویان مبصرین سیاسی که فقط در گفتار شان سخن های زهراگین وتفرقه نهفته است بدور افگنده شود و حق وعدالت را به اساس دین الهی تهداب گزاری کنند.
عبدالله ریحان

>>>   یک رهبر اوغان را برایم مثال بده که غلام کدام کشور خارجی نبوده باشد؟اوغانهای بیچاره هرکه به قدرت رسید را بابا صدا کردند و نواسه آن رهبر گذشته از هویتش شدند

>>>   نظریات اقای فطرت در مورد گلبدین....کشور های بیگانه کاملن درست و یک واقعیت است گلبدین هنوز ازاد و مستقل و خود اراده نشده بدستور ای اس ای پاکستان در حرکت است و طبق هدایت و نطر ای اس ای در هر مجالس و محافل اش سخنان چرکین و دروغین اش بوی نفاق و تفرقه در ان واضح نمایان است کجا شده اسلحه جنگی و نفرات جنگی گلبدین که پوف وتقاق میزد در حایکهنفرات جنگی با سلاح های شان بها طالبان طبق دستور ای اس ای یکجا شد ودر صف طالبان ترورست مصروف جنایت و خیانت هستند گلبدین گرگ پیر را ای اس ای بکشور ما برگشتانده چون در مسایل جنگی دیگر برای ای اس ای کار کرده نمیتواند انرابکابل فرستاد تا خرچ و مصارف انرا بدوش همین مردمی که سالها گلبدین به انها خیانت و جنایت را انجام داده انداخته واز این جاسوس سابقه دار شان بشکلی دیگری نفاق افگنی بین و رهنمایی و همکاری با ترورستان و حمله های انتحاری در داخل پایتخت کشور ما استفاد کند که تا حال خوب وظیفه اش را انجام داده از روزیکه گلبدین ....وارد شهر کابل ساخته شده چندین حملات انتحاری و ترورستی در جاهای اساس و تحت پوشش امنیتی و مساجد برادران اهل تشیع به همکاری قصاب کابل توسط ترورستان فرستاده شده ای اس ای صورت گرفته و انجام شده که قبلن ترورستان به ان مناطق دسترسی نداشتند و با امدن گلبدین به انجا ها دست پیدا کردند و جنایت افریدند.

>>>   آقای فهیم فطرت!
اینکه کدام "کشف" جدید نیست. از سالهای 1340 همه روشنفکرانی که کمی هغز در سر داشتند درک میکردند که اخوان و افراطیهای اسلامی از قبیل ربانی، سیاف ، حکمتیار، مسعود و ده ها .. و سگور دیگر دیگر جیره خواران و کاسه لیسان و مزد بگیران امپریالیسم امریکا و سی آی ای هستند! تیزاب پاشی بر روی زنان کشتن عبدالرحمن در لغمان و کشتن سیدال در پوهنتون و صدها جنایت آن زمان کار همین خاینین و جنایتکاران بود که بالاخره به مجاهدین کاسه لیس پاکستان هم تبدیل شدند و کشور ما را با خاک یکسان کردند!!
لطفا این بخش نوشته Mark Jems را که در کتاب Golden Yellow رقم گردیده است بخوانید:

"...حکومت پاکستان بود که در ماه اسد سال 1354 هجری شمسی شورشهای مسلحانه از طرف عده یی از اخوانی ها در پنجشیر، لغمان، پکتیا و بدخشان به راه انداخته شد که داوود خان را از خواب غفلت بیدار نمود در نتیجه همین شورشها تعداد زیادی از اخوانی ها توسط حکومت داوود خان دستگیر گردید که رهبران اخوانی را نیز بیشتر از پیش به ای اس آی پاکستان متکی ساخت.
این رابطه گیری ها و پیوند های خاص سیاسی جوانان مسلمان با آمریکا و پاکستان قبل از کودتای 26 سرطان 1352 خورشیدی نیز صورت گرفته بود چنانکه سند رسمی یی از آرشیف امنیت ملی ایالات متحده آمریکا بدست آمده که از سوی نیومن سفیر آمریکا در زمان حکومت ظاهر شاه در کابل بصورت تلگرام عنوانی وزارت امور خارجه ی آن کشور فرستاده شده است. سفیر آمریکا که نماینده جوانان مسلمان را که در سفارت ملاقات کرده بنام معراج الدین ذاهب نامیده و اظهار داشته که وی در اولین ملاقات اش طالب کمک مالی از سفارت آمریکا شده است .
ترجمه ء نامه فوق الذکر سفارت آمریکا در زمان ظاهر شاه در کابل :
در ملاقات که میان کارمند سفارت و معراج الدین ذاهب رهبر بیست دو ساله جمعیت جوانان مسلمان و محصل دانشگاه کابل صورت گرفته است. مطالب مندرج این نامه عمدتا زندگی نامه است زیرا تماس و گفت گویی که با سفارت صورت گرفته غیر معمول بوده است.
در سند سفارت امریکا :
زندگی نامه معراج الدین ذاهب ولد غلام فاروق متولد سال 1949 میلادی محل تولد ولایت لغمان دارای دو برادر بوده وی فارغ‌التحصیل لیسه عالی حبیبیه کابل میباشد تحصیلات عالی نیمه تمام در انستیتوت تکنولوژی پولیتخنیک کابل وی ادعا دارد که در حادثه ضد مارکسیستی در ماه خزان سال 1971 میلادی در ولایت لغمان نقش داشته و توانسته است یک نفر چپی را به قتل برساند اولین تلفن معراج الدین که در ماه جنوری 1972 صورت گرفت تقاضا بعمل آورد تا مرا از طرف شام در یکی از روز ها بصورت تنهایی و در خارج از عمارت سفارت ملاقات نماید. او خودش را یگانه رهبر جمعیت جوانان مسلمان معرفی نموده و افزود که موضوعات مهمی دارد که میخواهد آنرا با من مطرح کند… نیومن سفیر آمریکا. محل امضا "

>>>   نه با با دروغ است چطور امکان دارد که یک اخوانی اصیل ومجاهد نستوه وسر به کف ورهرو راه اسلام وجهاد وپاسدار خون ملیونها شهید وتحریکی اصیل وبنیان گذار جهاد ومبارزه واستعمار ستیز و...!!! یک شخص مواصف با این صفات ارزشمند از سوی امریکای ها که دشمن اسلام ومسلمین واشغالگر وبیگانه وتجاوز گر اند تمویل گردد مگر یک چیز امکان دارد که جناب حکمتیار از کافر ها جزیه وغنیمت میگیرند واز ان چپاول ودست برد که خارجی ها مینمایند حصه ای حزب اسلامی را نقدا میگیرند
وشاید منظور دوست مادوران جهاد وزمان پاکستان باشد دران وقت تنها حکمتیار صاحب نه بلکههمه رهبران جهادیچون ربانی وسیاف ومحمدی وخالص وصبغت الله وگیلانی و... همه از ارباب بزرگ سلاح وپول نقد وامکانات میگرفتند اما جناب حکمتیار ۶۵ در صد همه امکانات را تصاحب مینمودند مابقی ده ویا دوازده تنظیم دیگر ۳۵ در صد متباقی را خوب این شصت وپنج درصد سلاح ومهمات وپول نقد را چه میکرد ؟ معلوم است که ای اس ای بنام حکمتیار میگرفت واردوی خود را تجهیز مینمود وبه عوض سلاح های کهنه وفرسوده ای اردوی خودرا به مجاهدین میداد این جریان حتی در حکومت موقت وزمان کرزی هم ادامه داشت هزار ها مکتب خیالی وبودیجه ای معارف از طریق جناب وردک صاحب به جناب حکمتیار وازان طریق به ای اس ای انتقال میگردید وکنون که خود روی صحنه امده اند باز همه ای این امکانات را با مراجع مربوط تقسیم مینمایند سهم جماعت اسلامی واستخبارات نظامی هریک برای شان میرسد
موچی

>>>   حکمتیار یک شخص درجه یک متعصب است

>>>   جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار می‌گوید که زندانیان آزاد شدۀ حزب اسلامی در این ولایت، به طالبان پیوسته اند و سبب ناامنی‌ها در این ولایت شده‌‎اند.

آقای رازق، به روزنامۀ سرخط گفته است که حملۀ انتحاری در ولسوالی دامان این ولایت که سبب جان باختن یازده کودک شد، از سوی ولی محمد، زندانی پیشین این حزب که به تازه‌گی از سوی حکومت از بند آزاد شده است، طرح ریزی شده بود.

فرمانده پولیس کندهار می‌افزاید که یکی از فرماندهان طالبان در ولسوالی ارغستان این ولایت که از سوی نیروهای دولتی بازداشت شده بود، نیز زیر نام زندانی حزب اسلامی آزاد شده است، اما جنرال رازق از این فرمانده نام نمی برد.

>>>   من نمی دانم شما بنام شرم چیزی را میشناسید؟ایا از وجدان خبری ویا بهره ای دارید؟ ایا فکر میکنید وقتی داخل سیاست شدید نقاب هر حیوانی را به رخ بکشید مردم چیزی نمیگویند؟ویا نمی دانند؟ایا فکر میکنید کلید و حقیقت تمام معضلات در جیب شماست؟ایا فکر میکنید که در جفنگ گفتن دهن شما قف کند مردم باور میکنند؟نه نه شما را جنون فاسقیت بحدی مشبوع ساخته که ضمیر وجدان و همه سجایای انسانی را از شما زدوده و باید این طور استدلال وجهت گیری کنید ورنه عقل سلیم ویک وجدان بیدار و یک انسان که حد اقل شمه از انسانیت در وجودش دیده شود اینطور استدلال می کند که کدام تنظیم و یا کدام گروه ویا حزب توانسته از جیب خود این همه فعالیت را کند؟
بیایید شما جمعیتی ها به زور پول کی تا حال ادامه میدهیدبانک دارید ؟نه کدام ماشین چاپ پول دارید؟نه پس معلوم است یا از آمریکا تمویل میشدید و حالا هم یا به مقاصد امریکا یا ایران یا روس ها یا عرب ها یا پاکستان میرقصید چرا مردم را احمق فکر کرده اید.

>>>   شما از طرف کی تمویل میشوید سک برادر شغال همگی تان به این وطن خیانت کردین ومیکنید سمت پرستی نکنید چیز که حقیقت است انرا بگوید تمام تنظیم ها به خون این ملت بازی کرده خاینین ملی

>>>   هوالله
اقای فطرت به گحمان خودات که اقای حکمتیار از امریکا تمویل میشود واز نگاه کحمان کردن خواه درست باشد ویا غلط یک امر مردود هست ونمیدانم که شما درقالب مومنین ومسلیمین گحمان ویا قضاوت میمایید ویا درمحور سیکولار
دوم اینکه از خود چیزی نگفته اید میشود از خود هم بگویید که خودات وهمکران سیکولار شما از موساد تمویل میشوید ویا از را اگر دراین مورد هم یک معلومات اگر ارایه بیدارید خوب خواهد شد
محمد کبیر اندرابی

>>>   Baha
سرنوشت مرگ باعظمتی را برای مسعود رقم زد که جهان را تکان داد و اما گلبدین زنده ماند تا مردم جهان جای ....خیالی، .....واقعی را بشناسند و نفرین کنند.

>>>   هر اختلافی محکوم است بی منطق وجنون آمیز حرف میزند

>>>   استالین !
از استالين كه فقير ترين جنرال ان زمان و همچنان قهرمان جنگ دوم جهاني بود پرسيدند .
چرا براي ارامش فردايت ويگانه فرزندت پول و جايداد جمع اوري نميكني ؟
در حاليكه قدرت وپول اين كشور بدست توست ؟
خنديد و گفت.
اولا - مكتب فكري من اجازه نميدهد.
دوم _ در فلسفه خلقت انسان نگاشته اند انسان از خاك است.
سوم _ من نمي خواهم فرزندم با پول حرام بزرگ شود .
چهارم _ در كشوريكه سياست مدار در قدرتش قوم گري كرد صاحب منصبش ، قاضي اش ، و معلمش حرام خورد ، ديگر جنازه كشور را بخوانيد .

>>>   گُــــــلــک بیشتر از نردبان آی اس آی پیشرفت میکند
تمام سخنان گلو دو جنبه دارد یا قومی یا پاکستانی مثلا میگوید از جنگ افغانستان پاکستان ضرر کرده !!!!
حتی یک طفل هم می فهمد که پاکستان بیشترین سودرا از جنگ افغانستان حاصل کرده بهمین سبب می خواهد جنگ ادامه یابد
اگر ضرر میکرد همان سی سال قبل جنگ را متوقف میساخت

>>>   دخترش که قبلا میانجی بود باپدر وامریکائی ها تضمین داده که برضد امریکا عملا کاری نمیکند صرف در کلام لهو لعب میگوید اما درعمل دالر هزچه باشد قبول دارد

>>>   فکر های کهنه وفرسوده رامردم افغانستان در قرن 21 خوب درک کرده میتوانند ازهیا هویش حکمتیار صاحب چیزی بدست نمی آورد.

>>>   محترم آگاه سیاسی نه تنها حزب اسلامی بلکه تمام تنظیم ها وحکومت فعلی ات ازطرف آمریکا تمویل شده و میشود شما چرا ازمیان اینها تنها تمویل جزب اسلامی را قلمداد میکنید
بگوئید سخن های تمام اینها درمجموع علیه آمریکا بخاطر فریب مردم است

>>>   Baraki
گلبدین _خاین
جاسوس ای اس ای دیگر نمیتواند از نام اسلام چیزی که خودش به آن باور ندارد استفاده نا مشروع كند.
مقصد اين جاسوس اهداف نامشروع پاکستان است تا از طریق استفاده كردن نام اسلام پاکستان را به اهداف اش در افغانستان برساند
و سخنرانی این جاسوس دایکندی و بامیان و پینجشیر و به گفته خوداش لوی پكتيا از ضرر رسانی جنگ افغانستان به پاکستان واضح جاسوس بودن اين ....را بيان ميكند

>>>   اگر امریکا کدام وعده یی برایش بدهد هر روژ بوت های ترامب را بوسه میکند کسی که با مردم و ملت خود خیانت کند هر نا روای و خیانت را مرتکب می شود. تجربه ثابت کرده این چیزی نیست که مردم نداند .

>>>   آقای فطرت با فطرت باش نه بی فطرت ،گپهای حکمتیار تف قه افگنی نیست بلکه تامین عدالت بین همه اقوام است اگر دیکندی وپنجشیر برق دارد فاکولته دارد مکاتب دارد باید در همه ولایات افغانستان همین طور باشد ، کوشش نکنید پروسه صلح را به بیراهه بکشانید ،من فکر کنم بعضی از مردمان وطن است که همیشه میخواهند صاحب قدرت باشند وهمین مردمان تخریب وسنگ اندازی را کرده در مقابل کفته سیاستمدار های ما قدعلم میکنند امید. است این طایفه بخود. آید .
عبدالله ریحان

>>>   من ازطرف خودم منحیث یک افغان از دل و جان دوست دارم و انتظار دارم که سراسری کشور عزیزم دانشگاه وبرق وفابريکه داشته باشد وهمه ولایات با هم مساوی باشند.در حالی حاضر پنجشیر و دايکندي اگر بعضی چیز ها وجود دارد برای اینکه امنیت دراین ولایات برقرار است.ودولت هم خیلی وقت ها میشود تصمیم دارد درولسوالي های جنوبی دانشگاه خیلی چیز های دیگر را فعال نماید اما متاسفانه درآن جا ها گروه های خراب کار و جاهل بیشترفعاليت دارند بوجود آوردن چنین چیز های را سلف کرده است

>>>   به عبدالله ریحان.
برادر آتش بیار معرکه نباشید.آن ولایات که شما میگوید فلان چیز نداره و فلان ولایت دارد.کم توجهی خودی همان مردمان همانجا بوده ویامسؤلان فاسد که سهمیه دالر وپول آن ولایت را دزدیدن.اگر نی آن مناطق بیشتر موردی توجه حکومت مرکزی و خصوصا آقای کرزي و غنی بوده من مطمئن هستم بیشترین پول و دالر های باد آورده جامعه جهانی درآن مناطق سرازیر شده است
( مهاجر

>>>   نمک را میخورند و به نمکدان بی احترامی میکنند. از همان ابتدای که نام های این ها بر سری زبان ها افتاد.تمام خرج و مخارج این ها را از قبیل تجيزات نظامی و مهمات. وپول نقد38 سال میشود که امریکا در اختیار شان گذاشته و همین حالا هم حمایت شان میکند این که در مورد آمریکا اذيان گوی میکنن فقط بخاطر رد گم کردن مردم است. گرچه مردم هوشیار وهميشه در صحنه دیگر به این حرف ها اهمیت نمیدهند. خودشان بهتر متوجه می شوند که کدام حرف های شان با منطق است و کدام حرف هایشان بی منطق
(( توريالي از خوست

>>>   در دنیا انسان های بی عزت وبی غیرت زیاد است مگر به اندازه این بوش چپلی خور نه کوشش مکن بی جای چون چهره پست فطرت تور را همه شناخته دیگر تپ تلاش مکن بی جای باز کدام بوت نخوری
هادی

>>>   حکمتیار نباید مردم را دست کم می گرفت درهمان ابتدای هنگام ورودش به کابل باید از مردم دل شکسته عذرخواهی میکرد .خودکشی بیگانه پرست.جنابعالی در دهه1370 خانه های مردم بیگناه را بخاک يکسان کردی جوانهای مردم را با پرتاب راکت کور ات بشهادت رساندی .مردم حق داشتن بخاطر دلجویی و ظلم که به آن شده باید معذرت خواهی می نمودی.ولو که جناب گلبدین شما مقصر هم اگر نبودید حالا گرفتیم از نظر شما جنگ افروز ومقصر ویرانی ها در دهه70 طرف مقابل شما بوده. اما مردم شما را مقصر می دانند.اگر شما به مردم ارزش قائل نیستید پس جهاد شما و زحمات شما بدرد خودت میخورد نی مردم.از قدیم ها گفتن زور مردم زور خدا است این مردم است حکومت تعین میکنند این مردم است که ریس جمهور تعیین می کنند اگر مردم نباشد ریس جمهور و دولت وجود ندارد.از نظر ما مردم افغانستان .هرچیز سری جای خود اش حالا دیگه دیر شده آقای حکمتیار. موقع غرور تکبری بس است خیال بافی بس است .قسمت نبوده شما به قدرت برسید.البته دراین38 سال فرصت های خوبی داشتید از متحد شدن با حفیظ اله امین وشهنواز تنی گلاب زوی چون بااینها رابطه داشتي خودت را همیشه پیروز میدان میشماردی اگر از همان ابتدا با خشونت بدرفتاری با مردم و جامعه برخورد نمی کردی حالا در رأس قدرت قرار داشتی پیش از آمدن بکابل مردم طوری دیگری فکر می کردن.فکر می کردند شما همه چیز را گذاشتید کنار.توبه کردید

>>>   سفیر آمریکا با گلبدین حکمتیار به توافق رسید
پس از چندین مذاکره تلفنی لارنس با حکمتیار، «هوگو لارنس» سفیر آمریکا در افغانستان به دیدار «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی رفت و در باره مسایل سیاسی روز از جمله طالبان و انتخابات آینده با حکمتیار مذاکره کرد.

حکمتیار از عدم اجرایی شدن مواد توافقنامه صلح با حکومت افغانستان به سفیر امریکا شکایت کرد و از او خواست اشرف غنی را وادار کند تا به مفاد توافقنامه صلح عمل کند.

در این دیدار سفیر آمریکا از رهبر حزب اسلامی خواست تا طرح و پیشنهاد های خود را برای انتخابات آینده با آنان در میان بگذارد و حکمتیار پذیرفت تا هرچه زودتر طرحی را آماده کرده و به سفیر امریکا تحویل دهد.

>>>   از این معلو م شد که گلبدین هم از جمله خاینن وطن و در زیر پتر اسلا م امده بود و حا لا این روی سیاه کفری افشا شد
حیف که این ....ن مردمان بی سو اد قرا و قصبات کشور ما را به بها نه اسلا م فریب داده بود و این چهره کفری باید به همه وطنداران افشا گردد
که وی هم یک امریکای است چون در زما ن

>>>   خوب است، هرکس بادار خود را می شناسد و نزدش شکایت می کند و از بادار اجازه می گیرد. بعد ادعا می کند که با مردم افغانستان است.

>>>   اگر چند سال دیگر هم زنده باشد روی شاه شجاع را سفید میکند

>>>   نوکروبرده زر خرید امریکا وانگلیس وباقی سر دمداران جهان. در خدمت همه بادارانش بازهم قشقه تازه کرد .

>>>   این هردو بایدبروند درعربستان سوگند یاد کنند بعد معامله کنند

>>>   جان بیادر حالا فامیدی که..... پنجم ... دیگران وقت ها پیش میدانستن که این قوم برای بربادی وطن ما کمر بسته اند که از عبدالرحمان جلاد شروع شده و تا امروز هم پلان های همان کثیف را عملی میکنند و داغ دیده ها در خواب غفلت و هر روز در چک چک زدن اند و پول اندوزی میکنند که روزی این پول ها هم به درد شان نمیخورد جز از دست دادن عزیزان شان که یک نمونه اش هم امروز بود و این اولین و آخرین نیست که باید بیدار شویم.
خارکش

>>>   اگر این خبر راست باشد سفیر امریکا حیثیت خود و کشورش را زیر
پا کرده .
ناجیه شمس

>>>   این کاکا خاصیت های طفلانه دارد گاهی دیده باشید که یک طفل سر دسترخوان قهر میکند نان نمیخورد و میرود در یک گوشه مشغول گریه و ناله میشود و در جریان گریه هم به خاطرجلب توجه مشل موتر های باربری یگان ریز هم میدهد مگر وقتی دسترخوان جمع شد و همه پی کار خود رفتند باز این لجوج گرسنه سراغ دیگ و کاسه میرود و از غذا های باسی و پسمانده شکمش را سیر میکند. این کاکا را یک وقت به امریکا دعوت کردند نرفت و هر جا رسید به رفتگان بد و بیراه گفت و باردیگر وقتی کمونست ها تسلیم شدند نیامد جنگید کابل را ویران کرد تا بالاخره در نفس های آخر دولت مجاهدین به کابل آمد و گلم دولت را جمع کرد و در نهایت در کنفرانس بن شرکت نکرد و 16سال کم و بیش ویرانی و جنایت کرد تا بالاخره دو خواهر مارا روی دار سفارت امریکا کرد و آمد کابل و با لی مایه ترین کمونست مثل اتمر پیمان تسلیمی امظا کرد و در نهایت با ریگان ملاقات نکرد مگر حا لا با ملاقات نامزد سفیر دلش را تسلی میدهد شما بگویید این همان طفل لجوج نیست که سراغ نان باسی رفته است و یا شاید هم کفش دادشانی کارش را کرد.

>>>   دشمن را فرصت گلالود کردن آب را ندهیم . اقوام غیر پشتون باهم متحد شوند برای مبارزه عدالت برزمند، پشتون ها بدون حمایت خارجی ها توان آدادمه قدرت را ندارند
دوام قدرت پشتون ها وابسته به تروریست پروری است .
به دموکراسی و حقوق بشر اصلا پشتون ها باور ندارند . اینها با ت توپک آشنایی دارند .

>>>   حرف های ناسنجده نزنید .مطالب فوق اصلا واقعیت ندارد.80 درصد مردم حکمتیار را به آسم قصاب کابل می شناسند وناراصی هستند وامریکا این را هم میداند که کدام شخص میتواند.کاراش را درست انجام بدهد و کدام شخص نه.شما فکر می کنید که آمریکا خواب برده است.اول اینکه آمریکا در تمام مناطق افغانستان جاسوس و خبر رسان دارد دربین کارمندان دولت دربین قطعات نظامی دربین روحانیون دربین کسبه کاران.درهمه جا آمریکا جاسوس های دارد که همه چیز را از طریق انترنت رد وبدل میکند حتی معاشات خبر رسان هایش را انترنتي پرداخت می کند.آمریکا درزمانی حکومت کمونیستی در افغانستان جاسوس های زیادی داشت با آن که قیودات وموانع هم زیاد بود .حالا که همه چیز راحتر است.

>>>   خـــــدایا ده سال از عمر باقی مانده این اســـپ تراوا ( گَلک ) رابه استاد سیاف اعطا کَن وبرای اینکه نگویند از جیب خلیفه می بخشد شش ماه از عمر مرا هم ضمیمه اش بساز !
ر

>>>   گاهی فکر کرده اید اگر حکمتیار نفر آمریکا باشد چرا بقدرت نرسیده؟
این حرف ها بی معنی در باره حکمتیار از عمق تعصب گفته شده و یک دروغ شاخدار است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است