رولا غنی باید از مردم معذرت بخواهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153385 منبع: پرینت

رولا غنی بعنوان بانوی اول حکومت وحدت ملی روح قانون اساسی را نقض کرده است و باید از مردم افغانستان جدا معذرت بخواهد.

ابتدا که ریخته شکسته های گزنیش شده مصاحبه رولا غنی را در شبکه های اجتماعی دیدم گمان بردم که احتمالا شایعه است و واقعیت ندارد بخصوص که در شبکه های فارسی زبان معمولا اخبار و نقل قول ها بدون ذکر منبع اصلی با افراط و تفریط پخش و نشر می گردد اما بعد از اندکی تفحص دریافتم که این تکه های نقل شده خود بخشی از یک گفتگوی مفصل سه ساعته بوده است که توسط نویسنده برجسته ی اسرایيل ‏Adam Eliyahu Berkowitz در سایت ‏Breakingisraelnews در تاريخ 29 جولای 2018 به نشر رسیده است.

معلوم نیست رولا غنی در آن سه ساعت چه ها که نگفته است اما عمده ترین نکات گفته های او را نویسنده اسراییلی چنین برشمرده است:
«خانم رولا غنی بانوی اول و همسر رییس جمهور فعلی افغانستان به پرسش های ما در یک مصاحبه سه ساعته که توسط دوستان انگلیسی مشترک ما امکان پذیر گردید پاسخ داد که خلاصه ای از سخنان او را در زیر مطالعه می کنید:
افغانستان دارای مردم خونگرم، با استعداد و متمدن است که طی چند قرن گذشته قادر به دستیابی و تعریف موقعیت مناسب خود در جهان نبوده اند و تصور بسیاری از جهانیان در مورد مردم افغانستان متاثر از تبلیغات سوء می باشد.
من از سال 2014 سعی کرده ام تا مسوولیت های انسانی خود را نسبت به مردم افغانستان ادا نمایم ......خشونت علیه زنان یکی از بزرگترین چالش های موجود در افغانستان می باشد و نوعی از برده داری مدرن علیه زنان تحت پوشش مذهب و اسلام در افغانستان گسترده شده است ...».

«همسر رییس جمهور افغانستان در پاسخ به کسانیکه در مورد تغییر دین او از مسیحیت به اسلام معترض اند یا بعنوان یک بانوی لبنانی تبار و مسیحیی بعنوان بانوی اول حساس می باشند گفت: "من بدون تغییر مذهب با رییس جمهور ازدواج کردم و خوشحالم که برای ازدواج با مسلمانان نیازی به تغییر دین نیست من به همه‌ی قوانین ملی و بین المللی برای مردم افغانستان احترام می گذارم و درباره آنچه که دیگران درباره من می گویند اهمیتی نمی دهم».

«بانوی اول درباره وضعیت دموکراسی و آزادی در افغانستان گفت: "افغان ها هنوز به دموکراسی باور ندارند و در شرایط سنتی زندگی می کنند. آزادی در افغانستان فاقد عمق مورد نیاز است و مردم هنوز در محدودیت های مذهبی و قبیله ای قرار دارند و به دموکراسی و آزادی از چنین تقسیماتی نیاز دارند. نخبگان مذهبی و سیاسی در افغانستان بعنوان بزرگترین موانع بسیج ملت محسوب می شوند و امیدوارم این موانع در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود هر چند به نظر می رسد دشوار و ظاهرا غیرممکن است".

«رولا غنی در مورد جمعیت افغانستان گفت: "پشتون ها از ساکنین بومی این سرزمین می باشند و اکثریت جمعیت افغانستان را تشکیل می دهند پشتون ها متمدن هستند و سابقه‌ی تمدن چند هزار ساله دارند و کسانیکه در جغرافیای افغانستان زندگی می کنند باید با افتخار خود را بعنوان افغان و پشتون معرفی نمایند و با توجه به همین اصل من خودم را با افتخار در اسناد رسمی بعنوان یک افغان معرفی می کنم».

«بانو رولا غنی اضافه می کند: برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری و موفقیت در انتخابات تنها حمایت پشتون ها کافی است. سایر گروه های قومی مانند ازبک ها، تاجیک ها و هزاره ها قادر به انجام این مهم نیستند و فاقد ظرفیت لازم می باشند. ضعف دموکراسی و عدم اجرا و احترام به قوانین دموکراسی در افغانستان باعث شده است که اقلیت های ساکن با این واقعیت مخالفت نمایند و سعی در تحمیل برتری خود با اسلحه و خشونت داشته باشند در هر کشوری که اکثریت در آن حکومت نکند کشور از طریق بحران و خشونت در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت».

جالب اینجا است که آقای ‏Adam Eliyahu Berkowitz در پایان مصاحبه از قول یکی از سخنگویان وزارت خارجه اسراییل اضافه می کند: "باید توجه کرد که طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه کارشناسان بیولوژیکی اسراییل ثابت کرده اند که لینک ژنتیکی بین پشتون ها و یهودیان وجود دارد. به نظر می رسد قبیله پشتون که در جنوب و جنوب شرقی افغانستان و در غرب و شمال غربی پاکستان زندگی می نمایند از قبایل گمشده یهودیان می باشند و منشا آنها به یهودیان سافاردیم شرقی برمی گردد. با توجه به این امر آینده قبیله ی پشتون در افغانستان و پاکستان یک مساله مهم است و مقامات وزارت خارجه و کنست باید نسبت به تحولات افغانستان و پاکستان بیشتر حساس باشند. غنی و خانم رولا می توانند راه بازگشت مردم پشتون را به منشا اصلی و تاریخی خود‌ هموار سازند».

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رولا غنی
قوم پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   در کدام اصول دموکراسی اکثریت قومی بر اقلیت حکومت میکند؟؟؟؟!!
این نخبگان سیاسی واقتصادی هستند که توسط احزاب فرا قومی انتخاب وبه جامعه عرضه میشوند ،ومردم با تشخیص خود انهارا در در یک بازه زمانی انتخاب میکنند.
خانم غنی لا اقل به اصول دموکراسی غربی خود احترام بگذار!!!!!!!!!

>>>   خانم غنی شما یک افتخار پشتونها واوغانها را نام ببر تا ما با افتخار افغان شویم؟؟؟؟!!!!

>>>   از خانم غنی گله نیست حقارت قوم پشتون را باید بپوشاند.

>>>   پشتونها ساکنان اصلی افغانستان هستند .ولی در سرزمین خراسان مهاجر هستند.

>>>   پاکستان با تمام عقب ماندگی خود
پشتونها به زور 10 درصد میشود.چطور یک پشتون رئیس جمهور شد؟؟؟؟
در امریکا چطور یک سیاه پوست اقلیت رئیس جمهور میشود.؟؟؟
خانم غنی پاسخ بده.

>>>   تمدن پشتونها:
انتحار
انفجار
ادم کشی
وطن فروشی
مواد مخدر
دزدی
نادیده گرفتن حقوق زنان.
و.....
خانم غنی از کدام تمدن صحبت میکنند؟؟؟؟؟

>>>   در دموکراسی اوغان زن به حساب نمی اید وحتی تذکره نداشته رولا جان چطور جرآت کرده حرف بزند!!!!!!!

>>>   رولا جان غنی گک! یا کشتار مردم بی گناه هنگام ادای نماز در شهر گردیز پکتیا نشانه ای از فرهنگ عالی و تمدن است؟
حالا متفکر اول جهانی و کشاف فرهنگ عالی و انسان های متمدن و صلح و ثبات رولا لبنانی و راهنمای سیاسی متفکر دوم در این مورد یعنی برگشت به صلح و ثبات چه ارشاداتی خواهد داشت؟

>>>   تبریک باشد یک قوم دیگر یهود از زیر زمین سبز شدوقوم پشتون =قوم یهود
به اشرف غنی چشن شده.
اراینفر

>>>   برادران عزیز! سایت فو ق الذکر را بنده چیک نموده واقعیت ندارد. اقای عبدالحی بس است برای پول دیګران، دیګر خودرا کوچک نکید. بد است والله بد است.

>>>   دوست و برادر گرامی ما که مظاهر تمدن پشتونی را شمارش کرد خیلی اطلاعات دقیق بود اما تقلب را فراموش کردی همچنین اختطاف بچه ها و دختر فروشی اما خطاب من به پشتونهای کوچی و دهاتی فاشیست است برخی پشتونها با شهر نشینی تمدن یافته و با فرهنگ تر شده اند مثلا در قندهار سطح فرهنگی مردم بهتر از لوگر میباشد حداقل داعش را حمایت نمیکنند
من پشتونهای که تعصب و خودخواهی ندارند و مثل برادر با مردم خراسان زمین رفتار میکنند دوست دارم اما پشتونهایی متعصب که به زور میخواهند همه را اوغان نام کنند تنفر دارم.

>>>   در تاریخ افغانستان و اطراف ان تاجیک ها حکومت نه داشته واګر قبول کنیم که سر قوماندان دوذدها حبیب الله بچه سقاو مدت نو ماه حکومت کرده دست اورد شان چور چپاول دوذدی غارت وتجاوز به ناموس مردم چیزی دیګر ی بوده خراسانیان عزیز جواب بدهند وبعد ربانی ومسعود به کمک بیګانګان قدرت را درافغانستان غصب کرد که همه ما میدانیم که در دوران چارسال حکومت شان چه جنابت های نه بود که در حق افغانستان ومردم شان به اجرا کذاشته شد شرم است قلم از جنایات این خراسانیان می شرمد افتخار شمایان رحیم غلام بچه واریانا سعید است افسوس که شما هم در افغانستان بودباش دارید شرم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است