در اظهارنظر رولا غنی چیز جدیدی وجود ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153392 منبع: پرینت

رولا غنی در اظهار نظر قبلی خود که تذکره الکترونیک اخذ کرده بود از تغییر دین از مسیحیت به اسلام و از تغییر نژاد از عرب به افغان (پشتون) خبر داده بود اما اکنون ضمن مصاحبه با شبکه اسراییلی (بریکینک اسراییل نیوز) چنین می‌گوید: بدون تغییر دین با رییس جمهور غنی ازدواج کردم و نیازی به تغییر دین وجود ندارد. بعدا او اضافه می کند: پشتون های افغانستان بومی ترین ساکنین سرزمین افغانستان و اکثریت جمعیت کشور را نیز تشکیل می دهند.

این ادعای رولا غنی با عکس العمل شدید کاربران غیر افغان افغانستان مواجه شده است در حالیکه رولا غنی در چنین یک خانواده که دارای چنین یک ذهنیت است مدت طولانی زندگی کرده است و از جانب دیگر فرهنگ مسلط در حدود سیصد سال اخیر در افغانستان است نباید چیزی دیگر را انتظار داشت چون نامبرده همان چیزی را می گوید که شنیده است و در عمل دیده است .

بنابراین کاربران شبکه های اجتماعی غیر افغان باید از خود بنالند که سال های متمادی نردبان و وسیله برای تطبیق چنین طرز تفکر در جامعه افغانستان بوده اند مگر همین تاجیک ها، هزاره ها و ازبک ها نبودند که اشرف غنی را به قدرت رسانیدند؟ مگر همین تاجیک ها، ازبک ها و هزاره ها نبودند که از هر افغان کرده افغان تر شده و تذکره های الکترونیک را اخذ نمودند؟

وقتیکه نمی توانید مشکلات اصلی را که در درون جامعه خود شماها است ریشه یابی و بررسی نمایید پس چه نیازی دارید که خط قرمز برای رولا غنی ترسیم می نمایید.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رولا غنی
مردم غیرافغان
نظرات بینندگان:

>>>   حرف شما حرف درستی است ما پارسی زبان ها راحت قبول کردیم و اتحاد نداریم ما را کشتن خاکمان را گرفتن به ناموسمان تجاوز کردن صدایمان هم در نیامد حالا کار به جایی رسیده که می گن ما بیگانه انها صاحب خانه موش خور های بنگالی(..... وحشی و بی تمدن).

>>>   بهروز جلال آبادی
آگاهی برای جوانان تاجیک
با افرادی روبرو میشوید که ازتان پرسان میکنند : اگر تاجیک اید از کدام قبیله تاجیک اید !؟
این سوال های شیطانی ایشان فقط برای این است تا چطور شما را در باره اصلیت و هویت تان در شک بیاندازند!
برای معلومات تان عرض کنم که سیستم قبایلی در تاجیکان وجود ندارد و تقریبا ۹۸ در صد تاجیکان بنام مناطق ایشان یاد میشوند چون تاجیکان مردمان کوچی نیستند تا در زمستان در یک جا و تابستان در جای دیگر باشند
تاجیکان ادرس مشخص دارند حتا اگر محل زندگی ایشان تغیر کند و یا به منطقه دیگر مهاجر شوند باز هم بنام منطقه پدری خود یاد میشوند بطور مثال اگر یک خانواده جلال آبادی در هرات زندگی کنند باز هم اگر ازش بپرسید میگویند جلال آبادی ام همانطور کابلی و بدخشی و سایر تاجیک تباران
نقطه دوهم اینکه هر تاجیک در جاهای مختلف شناخت مختلف دارد مثلا احمد اگر با مردمان ولایات دیگر روبرو شود میگوید من کابلی هستم و اگر با کابلیان معرفی شود میگوید من چهاردیوال هستم و اگر با چهاردیوالان هم صحبت شود باز نام قریه خوده گرفته خود را معرفی میکند
پس بیاد داشته باشید جوانان عزیز تاجیکان بنام های مناطق ایشان یاد میشوند، نه بنام قبیله ایشان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است