بازداشت 56 هزار افغانستانی در طی 7 ماه در ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153393 منبع: پرینت

اداره مهاجرت ترکیه در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در هفت ماه گذشته 136 هزار پناهجوی غیرقانونی را بازداشت کرده که 56 هزار تن از آنان شهروندان افغانستانی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که روند اخراج پناهجویان افغانستان از ترکیه ادامه دارد، اداره مهاجرت این کشور اعلام کرده است که حدود 40 درصد از کل پناهجویان بازداشت‌شده در ترکیه شهروندان افغانستان هستند.

بر اساس گزارش اداره مهاجرت ترکیه روند مهاجرت مردم افغانستان به این کشور نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

در گزارش اداره مهاجرت ترکیه آمده است که در 12 ماه سال گذشته میلادی 45 هزار پناهجوی افغانستانی در این کشور بازداشت شدند.

این در حالی است، که تنها در 7 ماه نخست سال روان میلادی آمار پناهجویان افغانستانی بازداشت‌شده به بیش از 56 هزار نفر در ترکیه رسیده است.

به نوشته تسنیم، اداره مهاجرت ترکیه شمار پناهجویان افغانستانی بازداشت‌شده در سال 2016 را 31 هزار، سال 2015 را 35 هزار و سال 2014 میلادی را 12 هزار و 248 نفر اعلام کرده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
پناهجو
نظرات بینندگان:

>>>   خوب وقتي دنيا زمين اسمان دشمن ملت فغانستان است
پس چرا بايد تركيه دوست و مهربان باشه
هنوز بايد برأي زندان كردن شان بايد خودشان پول پرداخت كنه تا زندان اجباري از پول شخصي
تا دگه كسي از سر ديوار وارد خانه نشود

>>>   یک دورانی که در سال ۲۰۱۵ سرحدات اروپا باز شد، بیش از یک و نیم میلیون نفر مهاجر داخل اروپا شدند و اکثریت آنها هم در آلمان پناهنده شدند.
حالا سرحدات کل اروپا بسته شده است و رسیدن به آلمان، به معنی گذشتن از چهل خوان رستم و در هر خوان مصارف زیاد قاچاقبر است.
یک تعداد مسیر خود را تغیر داده بودند و از راه شمال افریقا از طریق بحیره مدیترانه با خطر هفتاد فیصد غرق شدن، میخواستند خود را به ایتالیا برسانند و از آنجا به دیگر کشور های اروپایی، حالا در ایتالیا نیز دولت جدید تشکیل شده است و کشتی های پناهنده را به سواحل خود نمیگذارد و آنها را دوباره به افریقا میفرستد و سازمان های امداد رسان بین المللی را که با کشتی های خویش پناهندگان را از بحیره مدیترانه نجات میدهند و به ایتالیا می آورند، آنها رامنحیث قاچاقبر دانسته و کشتی های آنها را ضبط و خودشان را به پنجه قانون می سپارد.
چون اکثر این سازمان های نجات دهنده شخصی هستند و به راستی با قاچاقبر ها دست دارند و از آنها پول میگیرند و قاچاقبر ها تا نیم راه این پناهندگان را با کشتی های خود می آورند و بعدآ آنهادرا تحویل این سازمانهای نجات میکنند و این سازمانهای نجات، از کشتی های خود جریقه های نجات را به آنها میپوشانند و آنها را به بحر می اندازند و بعد از آن آنها را فلم برداری کرده و به کشتی های خویش بالا میکنند و آنها را به سواحل ایتالیا می آورند و تحویل دولت ایتالیا میکنند و این فلم ها را نیز به مسؤلین دولت ایتالیا نشان میدهند.
در کشور آلمان نیز در ایالت بایرن یک مرکز تجمع پناهندگان، بنام لنگر ساخته شده است، که اگر احیانآ پناهنده یی خود را از هفت خوان رستم تیر کند و به آلمان بیاید، درین مرکز نگهداری خواهد کرد و اجازه بیرون رفتن ندارد و در مدت شش ماه سرنوشت آن تعیین میشود و اگر احیانآ قبول شد، به همان کشوری فرستاده میشود که از همان راه وارد خاک آلمان شده است و اگر احیانآ رد شد، مستقیم توسط پولیس موظف به طیاره انتقال داده میشود و از آنجا به کشورش فرستاده میشود. این مرکز تجمع پناهندگان در پهلوی میدان هوایی موقعیت دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است