چسبیدن شورای علما به تار دمبوره
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153399 منبع: پرینت

در حمله انتحاری گردیز علاوه بر تعداد زیادی از مردم و نمازگزاران دو تن از اعضای شورای علما نیز کشته شدند.

من تا همین حالا منتظر بودم که بیانیه‌ای از سوی شورای علما در محکومیت این جنایت وحشتناک صادر شود و از دولت بخواهد که در تامین امنیت شهروندان احساس مسوولیت نماید اما گویا چنین انتظاری بیهوده بوده است.

من بارها گفته‌ام از دیدگاه علمای کشور ما هیچ چیزی به اندازه‌ی تار دمبوره یا تار موی زنان پایه‌های دین را به لرزه در نمی‌آورد وقتی تار دمبوره در جشنواره بامیان تکان خورد پایه‌های دین نیز لرزید و شورای علمای کشور، شورای علمای بامیان، شورای علمای فلان محله، طلاب فلان حوزه علمیه، عالم فلان قریه و... هر کدام با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای تار دمبوره را بشدت محکوم کردند که چرا ستون دین را لرزنده است.

همینطور به مدت دو هفته است که علما در تمام شبکه‌های مجازی و مجامع حقیقی مشغول محکومیت تار دمبوره‌ای هستند که در مراسم تجلیل از شهدای روشنایی در قم نواخته شد آیا کشتار و قتل‌ عام ده‌ها انسان بی‌گناه ارزش این را ندارد که علما حداقل یک واکنش سبک به اندازه یک هزارم واکنشی که در برابر تار دمبوره و تار موی زن نشان می‌دهند نشان بدهند؟

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علمای افغانستان
گردیز
حمله انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   هردو کار ازنظر دین مردوداست

>>>   از خدا مغفرت براي كشته شده ها و صحت عاجل براي زخمي ها طلب نمائيد، بدون آنهم اين شورا ها و اعضاي شان مردمان بر حق نيستند كه دعاء و پناي شان جائي را بگيرد.

>>>   حکم تار دمبوره یک موضوع تخصصی است، اما موضوع بیانیه سیاسی است، هردو درجای خود لازم وضروری است، افراط وتفریط ممنوع. علما بهتراست درکارهای خود برنامه واولویت بندی داشته باشند.
بهرام

>>>   جانم از نظر اسلام و شریعت قتل ، خشونت، انفجار دربین عوام و ظلم حرام است حرام است
همچنان جشنواره دمبوره و دول و سرنی هم چنان جایز نیست
یاد بود از مرده گان و کشته شده گان توسط نواختن دمبوره و ساز وسرود ( چنانچه شما فرمودید در قم صورت گرفته ) جز فرهنگ غربی ها است و در شریعت اسلامی حرام مطلق.
بنآ شما لطف کرده توجه کنید که ضدیت خود را در مقابل علمآ و شوق و ذوق تانرا در مقابل دمبوره و موسیقی از کدام طریق دیگر اظهار کنید که اقلآ به اصطلاح یک راه گنجشکک داشته باشید
سیدعبدالغفور

>>>   حقیقت را گفتید برادر محترم، افغانستان را همین ملا ها خراب کردن

>>>   آقای جعفری هر کدام در جای خود پسندیده است. شما که این همه به علما خرده می گیرید لطف کنید مستقیما دولت و عاملان حادثه را محکوم کنید. گویا ترک عادت موجب مرض است شما و امثال شما به هر بهانه ای علما را محکوم و اهانت می کنید. مگر خود شما در جرکه علما نیستید؟ جنبش روشنایی و دمبوره و دهل حامیان زیادی دارد نیاز به هیاهوی شما نیست. شما هر زمان از شهریه دست برداشتید و با حوزه خدا حافظی کردید به سعادت می رسید پس هر چه زودتر تصمیم بگیرید. با موی زنان و دمبوره بامیان حال کنید. البته بت های بامیان را نیز فراموش نکنید.

>>>   مردمیکه ساز را بد می ګوید بد اند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است