هنرپیشه آمریکایی نماینده وزارت خارجه روسیه شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153406 منبع: پرینت

وزارت امور خارجه روسیه "استیون سیگال" هنرپیشه معروف آمریکایی را به سمت نماینده ویژه خود در مسایل مربوط به روابط انسانی بین مسکو و واشنگتن منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، ‌"استیون سیگال" هنرپیشه معروف آمریکایی که در سال 2016 تابعیت روسی دریافت کرده بود، به سمت نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در مسایل مربوط به روابط انسانی روسیه و آمریکا منصوب شد.

در بیانیه‌ ای که در این رابطه در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر گردیده، یادآوری شده است که اصلی ترین وظیفه "استیون سیگال" در سمت جدید، کمک به توسعه روابط آتی روسیه و آمریکا در مسایل انسانی است.

در وزارت خارجه روسیه تاکید شده است که انتصاب نماینده ویژه یک سمت سیاسی نخواهد بود که الزامی برای پرداخت هزینه مالی داشته باشد. ضمن اینکه در عرصه مسایل دیپلماتیک نیز می‌ توان از ابتکار عمل سازمان ملل در انتصاب سفیران صلح به‌صورت داوطلبانه استفاده کرد.

خود "استیون سیگال" در گفتگو با خبرنگاران روسی اعلام کرد که قصد دارد از تمامی امکانات خود برای بهبود روابط مسکو و واشنگتن استفاده کند. به گفته این هنرپیشه آمریکایی، وی همواره تمایل شدیدی برای انجام چنین کاری داشته و مدت‌ ها است به طور غیررسمی برای کمک به روابط دو کشور تلاش می‌ کند و اکنون امکان آن را پیدا کرده تا به طور رسمی به این کار بپردازد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران در اینباره، از ارایه هرگونه تفسیری درباره انتصاب هنرپیشه آمریکایی به سمت نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه امتناع ورزید.

"استیون سیگال" در ماه نوامبر سال 2016تابعیت روسی دریافت کرد. وی در عین حال تابعیت آمریکا و کشور صربستان را نیز دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است