پاسخ معما پیش کیست؟
مفتی نعمت‌الله (از سران داعش) پیش‌ از اینکه پرچم داعش را در جوزجان بلند کند تحت حمایت دولت قرار داشت و در کابل بود تصاویری هم از مفتی نعمت‌الله وجود دارد که او را در ماه جدی 93 مسلح در کنار «دوستم» نشان می‌دهد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۷/۵/۱۵ کد خبر: 153426 منبع: پرینت

اخیرا ده‌ها تن از جنگجویان داعش در ولایت جوزجان به دولت پیوستند آنان از دو سال پیش بخش‌های زیادی از ولایت جوزجان از جمله منطقه «درزآب» را در اختیار داشتند.

شبه‌نظامیان طالبان ششم جولای عملیات وسیعی را علیه پایگاه‌های داعش در ولایت جوزجان آغاز کردند این عملیات تا 30 جولای ادامه داشت که با شکست کامل داعش به نفع طالبان به پایان رسید شواهد حاکی است که اداره کابل نخواست داعش بطور کامل در شمال نابود شود بنابراین برای جلوگیری از تلفات داعش بالگردهای دولتی به کمک جنگجویان داعش آمد و آنان را سالم از منطقه درگیری خارج کرد.

به‌ رغم آنکه این جنگجویان به اسم داعش شهرت یافته‌اند اما در حقیقت آنان درگذشته تحت حمایت اداره کابل قرار داشته‌اند. «قاری حکمت»، «مفتی نعمت‌الله» و «مولوی حبیب‌الرحمن»، از سران داعش در جوزجان بودند قاری حکمت در 16 حمل سال جاری کشته شد. مفتی نعمت‌الله و مولوی حبیب‌الرحمن نیز هفته گذشته به دولت پیوستند یا به‌ عبارت‌ دیگر توسط دولت از مرگ نجات داده شدند.

همانطور که اشاره شد مفتی نعمت‌الله پیش‌ از اینکه پرچم داعش را در جوزجان بلند کند تحت حمایت دولت افغانستان قرار داشت و در کابل بسر می‌برد. تصاویری هم از مفتی نعمت‌الله وجود دارد که او را در ماه جدی 1393 مسلح در کنار «عبدالرشید دوستم» نشان می‌دهد در آن زمان گفته شد که مفتی نعمت‌الله فرمانده یک گروه مسلح غیرقانونی بوده که با نیروهای تحت امرش به دولت پیوسته است اما هر چه باشد مفتی نعمت‌الله برای دولت و بخصوص معاون اول رییس‌جمهور فرد خطرناکی نبوده است و در غیر آن دوستم حاضر نمی‌شد که در جمع یک گروه مسلح خطرناک حضور یابد.

زمانیکه مفتی نعمت‌الله در سال 2015 از شمال به کابل دعوت گردید و امکانات دولتی در اختیارش قرار گرفت به این گمانه دامن زده شد که حلقاتی در دولت قصد دارند او را برای یک ماموریت محرمانه تربیت کنند او اندکی بعد عازم عربستان شد و سپس به ولایت جوزجان برگشت و در راس فرماندهان داعش قرار گرفت. شاید گفته شود که مفتی نعمت‌الله صرفا پرچم داعش را بلند کرده بود و هیچ‌گونه ارتباطی با داعش سوریه و عراق نداشته است اما موضوع به این سادگی نیست بلکه تمام فعالیت‌های قاری حکمت، مفتی نعمت‌الله و مولوی حبیب‌الرحمن از سایت رسمی داعش یعنی «اعماق» پخش می‌شد (اعماق همان کانال ارتباطی داعش با جهان است که این گروه مسوولیت حملات تروریستی به مسجد جوادیه در بکرآباد هرات، اماکن مذهبی شهر کابل و حمله به «جنبش روشنایی» را از طریق سایت اعماق اعلام کرد و به عهده گرفت).

هرچه باشد دولت کابل باید به این سوال پاسخ بدهد که مفتی نعمت‌الله سه سال پیش چرا و چگونه تحت حمایت دولت قرار داشت و به چه دلیل هفته گذشته دولت بار دیگر به کمک این آدم آمد و او را از مرگ نجات داد. آیا حلقاتی در دولت ماموریت جدیدی برای مفتی نعمت‌الله و نیروهای تحت امرش در نظر گرفته‌اند؟

به نظر می‌رسد که پاسخ این معما پیش دولت باشد.


مفتی نعمت الله دولت دوستم سران داعش



محمد مرادی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   معمای قیصاری !
سالهای نه چندان دور یک قلاده اوغانی بود به نام حفیظ الله امین مارکسیست که هر کسی را در دم و دستگاه جهنمی ( اکسا ) ی او می بردند ، دیگر خبری از او نمی شد . او کمبخت بیچاره حتی به دوستان خود گفته نمی توانست : مرا ببوس برای آخرین بار ، که میروم به سوی سرنوشت !
امروز همان دم و دستگاه را چند قلاده اواغنه دیگر به نام نگهداران دموکراسی و یهودی های اسلامیست و سلفیست دوباره احیا نموده اند که هر بدبختی ازین دم و دستگاه فرمان نبرد ، به همان سرنوشتی دچار می شود که در دم و دستگاه امین مارکسیست دچار می شد .
نظام الدین قیصاری هم جز همان نگون بخت های دوران امینی است که با وجود داشتن پشتیبان قدرتمند ، چنان در منجلاب پرسش های چی شد و کجا شد فرو رفته که از سنگ آواز بر می خیزد ولی از قیصاری و طرفداران و هوادارنش نه .
او برداران اعتصاب چی و احتجاج چی که برای رهایی نظام قیصاری و بعدا جنرال دوستم تقریبا یک ماه زدید و کندید و راه بند ها به راه انداختید ، یک پرسش دارم از شما :
کجاست نظام الدین قیصاری ؟
این همه قدرت نمایی ، فریاد داد خواهی و واویلا کشیدن های شما تنها برای رهایی جنرال دوستم از تبعید بود یا رهایی نظام قیصاری از بند زندان اواغنه ، تغیر نظام و فلان و بسمدان هم جز خواست شما بود ؟ نمی دانم چرا یکباره همه خاموش شدید ؟ شاید درین خاموشی شما دو مطلب نهفته است :
۱ -- یا قیصاری دیگر زنده نیست و رهبران تان با ارگ معامله نموده اند و نمی خواهند کسی از سرنوشت قیصاری آگاه شده دوباره غالمغال نمایند .
۲ -- یا اینکه قیصاری یک آدم بی ارزش و هرزه یی بوده که نام از او شد و کام از دیگری . پرسش های دیگر پیش می آید ،
-- چرا جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور و شخص دوم قدرتمند دولت غنی خاموشانه این دسیسه نامردانه اواغنه را تماشا می کند و هیچ واکنشی ندارد ؟
-- یا جنرال دوستم درین قضیه شریک است ، یا اینکه زورش نمی رسه که یار و نماینده وفادار خود را از دستگاه جهنمی دولت غنی رها کند ،
-- یا نامردانه ملیون ها دالر حق السکوت خود را گرفته است و در کمپاین وکلالت بانو راحله دوستم به مصرف می رساند .
دوستان ارجمندم ، باور کنید دل من به عزیزان و خانواده نظام الدین قیصاری ، کشته و زخمی شده های این رویداد خونین می سوز که از خاطر چی و برای چی اینقدر خون ها ریخته شد ؟ آنهایی که به دیار خفته گان شتافتند آرام شدند ولی هیهات یتیم ها و بیوه های بازمانده کشته شده ها که با این محشر و قیامت برپا شده در خانواده شان باید زنده گی کنند و هر دم شهید شوند و اشک نامرادی بریزند . باز هم از رهبران احتجاج کننده از برای رهایی قیصاری می پرسم :
معمای قیصاری حل شده تا هنوز ؟ کجاست نظام الدین قیصاری ؟
منصور بدری

>>>   فوز فوز
درود برشماجناب منصورصاحب مبارز وبشردوست دیارم دقیقن مطلب راکه زکرکردین بسیاربجاست شمازنده وسلامت باشید منصورجان مبارز وبشردوست دیار به وجودشما افتخارمیکنم روزی خواهد رسید این آه وفریاد اولاد یتیم دامن گیری این بزرگان بی تفاوت راخواهد گرفت ایره هم بیاد داشته باشید برادر ارجمندمن

>>>   Azimi
مستر غنی و رفیق اتمر میتوانند دوصد داعشی را در یک ساعت از محاصره طالبان نجات دهند و چهل سرباز نیروی امنیتی که روزها در ارزگان در محاصره گیر مانده و تا آخرین مرمی میجنگند نجات داده نمیتواند.
تاسف به چنین وزیر دفاعی، ریس جمهوری و ریس شورای امنیتی.
وجدان شان مرده است.

>>>   دولت اعلان کرده بود که تقریبآ بیست گروه تروریستی در افغانستان وجود دارد. اما تا بحال از دو گروپ یعنی طالبان و داعش نفر های معلوم است. نفر های دیگر گروپ ها در کجاست؟
همچنان سابق نفر های گروپ های طالبان تسلیم میشدند و چپن ها و جیلک ها بر سر شانه هایشان میشد، اما زیاد وقت میشود که دیگر تسلیم نمی شوند.
همچنان از قاری یوسف و ذبیح الله مجاهد سخنگویان طالبان هیچ خبری نیست و این روز ها هیچ اعلامیه صادر نمی کنند.
فکر میکنم که جامعه بین المللی و دولت افغانستان مردم افغانستان را لوده فکر کردند و به همین شکل از هفده سال بدینطرف جنگ ادامه دارد و میز های مدور تشکیل میشود و ژورنالستان می آیند و پروفیسور های سیاسی می آیند و روی مسایل سیاسی جر و بحث میکنند و نظریات خود را ارایه میکنند . در اول با احترام به نظر های جانب مقابل شان، نظر های خویش را بیان میکنند و در آخر بخاطر قبول کردن نظر هایشان، با یکدیگر یخن به یخن و مشت و لغت میشوند و هرکدام شان فکر میکنند که عالم الغیب هستند، بدون آن که درک کنند که از هفده سال بدینسو تیاتر افغانستان ادامه دارد و معلوم نیست که چند سال دیگر ادامه خواهد داشت.

>>>   دادفر اویانی
در گردیز و در اروزگان نسل کشی تباریست!
میگویند «چرا فاشیزم میگی».
چرا نگفت باید که نسل کشی دارد رژیم کابل؟
چرا نباید‌گفت که این رژیم فاشستی است؛ چون برنامه کشتار دارد و دستور و کار کشتار.
رژیم فرمانروای کشور، با نامنهاد برساختی «حکومت وحدت ملی»، فاشستی است و نسل کشی دارد.
باز هم کشتار؛
کشتار تباری؛
باز هم نسل کشی و این بار در گردیز.
تاجيكان شيعه مذهب را در خانه خدا و در پكتيا کشتن و در اروزگان، سربازان ما را به لشکر درنده (به طالبان) خود سپردن، فاشیزم است؛ فاشیزم پشتونیزم .
این کشتار ها برنامه ريزى شده کارفرمایان شورا های «امنیت و ...» فاشستی ی دستگاه فرمانداریی کابل براى قتل عام پارسى زبانان است.
فاشیزم ندارد شاخ دیگری و نه هم کدام دم.
کشتار های تباری و همگانی، همان «هولوکاست» های هتلریست که محکوم تاریخ است.
در کشور ما هر روز هولوکاست دارد فاشیزم افغانسازی.
جنبش های ملی و آزادیخواه، از شمال تا جنوب و از خاور تا باختر، باید برخیزند و برای واژگون ساختن کاخ و بنیاد این فاشیزم، وارد پیکار شوند.
راه دیگری برای رهایی از این فاشیزم که چند سده است، تنها تبهکاری دارد و ویرانگری، نیست.

>>>   خاموش :
منصورجان بدری !سلام بر شما وسایر دوستان که نظیات شخصی خود را در قالب چند سطر تحریر نموده اید خوایکاش که برروی واقعیت ها وبه دور از عداوت هاکینه توزی ها وعاری از هرنوع بوی بد فوم پرستی ودر یک احساس واقعی بشردوستی میبو دشما ازاشک وناله یتیم ها خوهران ومادران داغدیده محافظین قیصاری به بسیار صله رحمی یاد نمودیداما از آه وناله واشک ریختن یتیمان که پدران شان توسط قیصاری به شهادت رسیده است هم قدری تزکر میدادیدتا به کی مرد م بیچاره ونا اگاه وطن را دیگر بخاطر چند تا تفنگدار وجنگسالارکثیف که سالها خون این ملت را مانندکنه های مردار مکیده واکنون نیز بشکلی از اشکال میمکد استعمال نمود بیاید که اگر واقعآ افغان هستیم ودل ما بحال این ملت ومردم بیچار آن میسوزد ملهم زبان شویم ودر های نادرمان شان را درمان نمایم که ان ملهم جز وحدت ملی همدیگر پزیری ودور ساختن مردم از ویروس کشنده سرطانی که توسط قاتلین ملت از سوی رهبران بیشرم وبی عزت که به هرقوم ونژاد ارتباط داردپخش گردیده است وقایه نمایم وملت خود را از شر این خفاشان وفاسقین نجات دهیم این است راه حل بحران وطن ما که در قران پاک بار ها برسر وحدت وبرادری تاکید شده پس بهتر خواهد بود که راه خدا ورسول اش در پیش گیریم نه راه شیطانت رهبران مذدور صفت وخود فروخته شده را وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است