پدرام تنها سیاستمداری است که حرفی برای گفتن دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۱۶ کد خبر: 153459 منبع: پرینت

در میان سیاستمداران آلوده به فساد افغانستان لطیف پدرام تنها سیاستمداری است که حرف برای گفتن دارد.

در این روزها تنور ایتلاف ها داغ است از یک جانب معتادین قدرت و ثروت در زیر چپن کرزی درمی آیند و از جانب دیگر تشنگان قدرت که در دور دسترخوان شوونیزم و فاشیزم به رهبری احمدزی نشسته اند تلاش می کنند از دور این دسترخوان دور نشوند و آن را حداقل برای یک دوره دیگر پهن نگهدارند هردو جانب ایتلاف برای مردم چیزی در چانته ندارند و مردم هم اینها را در مدت هجده سال تجربه کرده اند اگر قرار باشد باز هم از اینها کسی برای مردم چیزی انتظار داشته باشد این به معنای یک معجزه است که هرگز رخ نخواهد داد.

در چنین شرایط دشواری که فضای ناامیدی به فرهنگ مسلط مردم افغانستان تبدیل گردیده است لطیف پدرام یگانه کسی است که حرف روشن برای گفتن دارد، طرح دارد، برنامه دارد و حاضر به گفت و شنود با مردم افغانستان است. لطیف پدرام تاجیک تبار است اما قدرت را برای تاجیک ها نمی خواهد لطیف پدرام ضد پشتون نیست و یک کلمه ضد پشتون استفاده نکرده است.

البته ضد شوونیزم و فاشیزم است و این می تواند مربوط به هرقوم باشد در طرح لطیف پدرام تمام اقوام کشور باید در زینه های مختلف قدرت مطابق شعاع وجودی خود حضور فیزیکی داشته باشند لطیف پدرام بعد از شهید مزاری یگانه کسی است که بی پرده و بدون ابهام سخن می گوید و مانند شهید مزاری آلوده به ثروت اندوزی نیست و به ایتلاف هایی که برای حفظ قدرت و ثروت تشکیل می شود هم نمی پیوندد.

اگر قرار باشد مردم افغانستان بتوانند دل از وابستگی به مالکان قدرت و ثروت برکنند و از بوی قدرت و ثروت دیگران احساس لذت و مستی نکنند بهترین طرح برای نجات افغانستان طرح فدرالی لطیف پدرام است که باید مورد توجه مردم افغانستان قرار گیرد و از لطیف پدرام پشتبانی کنند و اگر شرط و شروطی دارند و یا اگر حتی طرح بهتر از لطیف پدرام دارند با ایشان وارد گفتگو و مذاکره شوند زیرا پدرام دارای سواد سیاسی است و حتما به طرحی که مفید برای مردم افغانستان باشد لبیک می گوید و نقطه ی مهم در طرح فدرالی لطیف پدرام این است که هیچ یکی از اقوام کشور بازنده این طرح نیست و همه ی اقوام کشور برنده این طرح است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
قدرت
طرح فدرالی
نظرات بینندگان:

>>>   در گفتار پدرام بزرگ یک کلمه تکراری و یک کلمه دروغ دیده نمیشوند افتخاری میکنیم به چنین رهبر مدبر

>>>   مشکل همین است پول ندارد و پلان هایش هم عملی نمیشود

>>>   Noor
بیشک که آقای پدرام رهبر واقعی مردم افغانستان بسوی آزادی، سربلندی و رستگاری است
پشتیبانی از پدرام، درواقع حمایت از ارزشهای انسانی است و شجاعت سیاسی میخواهد
خدایش نگهدار و مددگار باد
1

>>>   Saber Shamal
آقای حسن عدالت کاملا دقیق فرمودید وقت آن رسیده که مردم ما بیدار شوند از دور زدن بگرد ایتلاف های بی معنی و بی هدف که جز قدرت طلبی آنهم به منظور ثروت اندوزی و ظلم و استکبار بهم نوع خود دیگر مطلبی وجود ندارد دوری جسته و بخاطر رهائی ازین وحشت و دهشت بدور طرح معقول و مقبول پدرام صاحب مردانه وار جمع شوند و ازان پشتیبانی خودرا اعلام کرده و نطبیق انرا از صاحبان قدرت بخواهند ان روز است که دیگر به آواز بلند مردم ، کسی نمیتواند خاموشانه معامله کند. صابر شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است