آمریکا هنوز منتظر خلع سلاح کوریای شمالی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۷/۵/۱۶ کد خبر: 153489 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا بر لزوم پایبندی کوریای شمالی به تعهدات خود برای خلع سلاح تاکید کرد.

به گزارش ان کی نیوز، مایک پامپیو، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که کوریای شمالی باید به تعهدات خود در مذاکرات قبلی با آمریکا بر سر خلع سلاح عمل کند. این اظهارات پس از صحبت های مشابه وزیرخارجه کوریای شمالی در روزهای اخیر مطرح شد.

ری یونگ هو، وزیر خارجه کوریای شمالی روز شنبه در نشست منطقه‌ ای آسه‌ آن اعلام کرد که آمریکا باید در واکنش به حسن نیت پیونگ یانگ تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

با اینحال پامپیو با تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن صحبت های وزیر خاره کوریای شمالی به خبرنگاران گفت که این صحبت ها را با اظهارات تنفرآمیز کوریای ها در سال گذشته مقایسه کنید. در سخنرانی سال گذشته وزیر خارجه کوریای شمالی گفته بود که جمهوری خلق کره هرگز درباره موضوعات مربوط به برنامه موشکی و هسته ای خود مذاکره نمی‌ کند مگر تغییرات زیادی در سیاست های آمریکا علیه کوریای شمالی مشاهده شود.

با اینحال پامپیو گفت که در دیدار کوتاهش با ری، وزیر خارجه کوریای شمالی به صورت کاملا مشخص بر تعهد این کشور برای ادامه خلع سلاح تاکید کرد.

رودونگ سینمون، رسانه رسمی کوریای شمالی نیز دوشنبه با بیان اینکه پیونگ یانگ با به پایان رساندن آزمایشات هسته‌ ای خود و تحویل بقایای نظامیان آمریکایی حسن نیت خود را نشان داده از آمریکا خواست تا تحریم‌ های خود علیه این کشور را لغو کند.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: بحث های ظالمانه‌ ای از وزارت خارجه آمریکا منتشر شده که آنها تا تکمیل خلع سلاح به لغو تحریم‌ ها نخواهند پرداخت و اینکه تشدید تحریم‌ ها راهی برای افزایش قدرت چانه زنی است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است