بازار معامله گرم است و امتعه هم خیلی ارزان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۰    ۱۳۹۷/۵/۱۷ کد خبر: 153508 منبع: پرینت

وقتی انسان سرگردانی و دق الباب کردن یک تعداد افراد معلوم الحال بیچاره سبکسر را که در این شب و روز گاهی در عقب دروازه ی ارگ صف کشیده اند، گاهی در بیرون از ارگ، گاهی به نام ایتلاف "اسارت" و گاهی هم ایتلاف "ناقلین" شمالی که این خود توهینی است استفاده از نام عیاران شمالی متوجه می شود که هر کدامشان برای فروش "عزت و شرف" خویش همچون مال و یا امتعه سعی می کنند که از یکدیگر سبقت جویند.

حتی گاهی هم در این زمینه مسابقه می دهند و بقول معروف در این راه هر کس برای مطلب خویش دلبری می کند و دقیقا از هیچ گزینه ای هم برای رسیدن به این هدف ننگین حتی تا فروش آبروی برباد رفته انسانی خویش آنهم درصورتیکه باقیمانده باشد دریغ نخواهند ورزید.

مقوله سیاسی اش را اخلاقا به خود اجازه نمی دهم بیان کنم زیرا نهایت وزنین است ولی مقوله اقتصادی اش یعنی "بازار معامله و امتعه هم ارزان" که خود مفهوم زیبایی را بیان می کند درخور اهمیت و کاملا مفهوم را افاده می کند.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معامله
رهبران
عزت
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی وارد آب شدی باز فکر نکن که یک نیزه است یا صد نیزه!

>>>   Arsalan.
" کفن کش قدیم"
بازی های براه انداخته شده توسط کرزی گروه های مختلف را وادار به مراجعه به مرکز فساد و تروریزم یعنی همان کفن کش قدیم نمود.
مراجعه به کرزی به معنی این است که:
طالبان را دوباره زنده نمودی وتقویت کردی خوب کردی
ترور های زنجیروی را سازندهی نمودی خوب کردی
جنگ را به شمال وغرب کشور انتقال دادی خوب کردی
بازی سازی را در شمال وغرب کشور توقف دادی خوب کردی
فساد را در سراسر کشور گستردی خوب کردی
در انتخابات با جعل وتقلب غنی احمدزی را برنده ساختی خوب کردی
وضعیت کنونی که ناشی از عمل کرد نا بخردانه و دشمنانه نسبت مردم و این کشور است خوب کردی
و ده ها جرم جنایت دیگری که کرزی با حواریونش مرتکب شده .
حالا این مراجعه به کفن کش قدیم به جز ادامه همین وضعیت اسفبار کنونی هیچ تغیر مثبتی را درپی نخواهد داشت .

>>>   من یقین دارم که کلیه کسانی که ما آنها را از خود می دانستیم و همین حالا به نام رهبران و بزرگان مقاومت یا بزرگان تاجیک در کار سیاست مشغول اند،‌ همه آنچه را که شما فرمودید می دانند. آما اینها چنان خائن و قوم فروش و بیغیرت شده اند که می نگرند ناموس و هستی مردم شان به باد می رود و هنوز هم سرگرم معامله و سرگوشی با صحبت با دشمنان متجاوین اند.‌

از همین روست که اینقدر همه روزه باید بگوییم و باید بگوییم و باید و باید فریاد کنیم که آهااااااای، بیدار شوید. کسی به فکر شما نیست. کسی به فکر قوم نیست کسی به فکر هویت و سرنوشت و منافع و آینده و تاریخ شما نیست....

ازینروست که باید از خودیهایی که مردم را در خوشبینی و خالی ذهنی و فریب نگه مدیدارند شکایت کرد نه از دشمن سفاک و متجاوزی که کمرش همیشه برای بربادی ما بسته بوده است.

>>>   عطا جان صفوي !
مقولهء سياسي اش را خودت اخلاقاً ذكر نكردي اما من " بي ادبي معاف " گفته ميخواهم بپرسم كه مقصدت از مقولهء سياسي براي اينگونه ' آدمك' ها اينست كه آنها "فاحشه هاي سياسي" هستند؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است