از استقبال زیر پرچم جمعیت تا حضور در ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۷/۵/۱۷ کد خبر: 153514 منبع: پرینت

تعامل سیاسی و تعادل قدرت هرکدام در تحریک اجرای حاکمیت و تثبیت جایگاه در مقابل دشمن و یا رقیب وزن دارد. تشکیل جریان های نوین، ولی مقتدر در مقابل حکومت پای نظام را لرزانده و رییس مستبد و حاکم خود کامه و مطلق العنان را واداشته است برای حفظ سمت پوشالی و بقای حاکمیت نیمه پایه اش رهبران مقتدر سیاسی در کشور را به ارگ ریاست جمهوری فرا بخواند، از این جهت کاربران رخنامۀ اجتماعی و تحلیل گران سیاسی از دیروز به اینسو با عناوین مختلف نگاشته اند دستۀ این نشست آقای نور را بافال نیک گرفته ولی تودۀ با کمال لجاجت و بدور از حفظ حرمت قلم، لجام گسیخته اند.

اصل مهم در معادلات و تعادلات سیاسی یک رهبر پاسداری از منافع ملت با حفظ حاکمیت سیاسی آن است.
من متقینم، وقت آقای نور در زمان ماموریت حکومتی اش در زیر چتر بیرق سبزین حزب سیاسی اش از اشرف غنی پذیرای کرد و ثابت ساخت که او تنها یک مأمور حکومت نیست.

باور دارم که او در معادلات توازن قدرت و ایستادگی اش در برابر ارگ کوتاه نمی آید و در بازی های سیاسی پخته گام برمی دارد، زیرا وی از مزایای سیاست تیوریک و طرح پلان های عملی بازی اقتدار گرایانه آگاهی دارد. آقای نور بیشتر از سه دهه عمر عزیزش را در سنگر های داغ مبارزه و تطبیق برنامه های عملی سیاست سپری نموده است بناء او خوب می درخشد و قابل نگرانی نیست.

آقای نور رهبر کاریزماتیک و زاده بلخ ما دیگر نه در سمت یک قوماندان است و نه هم یک رهبر مرتبط به یک قوم خاص بلکه او در ماورای کوکچه و هریوا نگاه میکند از قندهار صدا میزند در ننگرهار و نورستان سپاهیان دارد.
بنا بر آن حرکت های او موزون وموقفش ستودنیست. خود میداند که چه کند ودر مقابل که زانو بزند.

ایستادگی او در مقابل یک نظام خود کامه و یک حکومت آنارشیستی تمامیت خواه به ما ثابت ساخت و در شأن او افزود و او را از یک والی حکومتی رهبر فراملی ساخت و حالا آقای نور در فوکس نگاه ناتو و غرب قرار گرفته است. اشرف غنی نا خوانده امضا نکرده است بلکه حالا دانسته است که آقای نور کیست و می داند که ستون فقرات ایتلاف نجات ملی در افغانستان آقای نور است.

نور ما از گذشته خوبتر می درخشد و با متانت کامل و استواری حرکت می کند. میدانم چشم صیادین غنی تاب تیغ ابروی نور ما را ندارد و با نگاه های زهر آلود رهبر ما شکار دام وی نمی شود.

فرا خوانی اشرف غنی آقای نور را بمعنی ترسیم حاکمیت و اضمحلال قدرت سیاسی ما نیست بلکه دادن کردیت اعتبار به عنوان یک سیاست مدار و صاحب اندیشه و مشوره است که به فال نیک گرفت.

رحمت الله فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
فطرت
نظرات بینندگان:

>>>   از یک ....شما ها با این قلمپرانی های خود افلاطون درست میکنید ، چور نه سیاستمدار است و نه رهبر ، چور یک دزد ، جانی و خود فروخته و همزمان بی عقل است مثل هم داره های خود . طوق لعنت به گردن ایشان است .
....

>>>   نور ما باید علت حاموش شدن خود صادقانه به ملت بگوید

>>>   اقای رحمت الله گلو پاره نکنید بخواطر عطا. بگزارید گزری زمان حتما روشن خواهد کرد.

>>>   رياست جمهوري در افغانستان حق مسلم و مطلق پشتونها است. در افغانستان قومي حكومت كرده ميتواند كه پيمان غلامي وبردگي را با قدرتهاي بزرگ امضاء كرده باشد مگر با چنين دون صفتي غير ا. پشتونها ديگران سرخم ميكنند كه هرگز نه. پشتونها با پاكستانيها پيمان بردگي دارند با امريكايي ها و انگليسها همچنان. انتخابات يك رو پوش بواط جنايات انها است. پشتونها در انتخابات آراد وعاري از تقلب بيشتر از ١٠٪؜ راي نمي أورن اما همان بادارانشان است كه انهارا بقدرت ميرسانند.

>>>   Salam
به عاشقان وحدت ملى ؛
اگر مى خواهيد به مقام و جايگاهى برسيد و مرغ بخت بر فرق تان بنشيند ، در كون نام تان لقب (زى) را دْم بسازيد و حاجت هم نيست آنرا شور دهيد ، اين دنباله يى سحر آميز مانند عصاى موسى معجزه خواهد كرد و هر بحرو درياى را شق خواهد نمود. ورنه با شوراندن دْم هاى تاجيكى ، هزاره گى و ازبيكى موش هم از جايش نخواهد شوريد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است