نفس دیدارها را زیر سوال قرار ندهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۷/۵/۱۷ کد خبر: 153523 منبع: پرینت

این روزها دید و بازدیدهای سران و رهبران در گوشه و کنار کشور و بیشتر در مرکز متمرکز شده است.

آنچه در این میان جلب توجه می‌کند واکنش‌هایی است که از سوی عده‌ی قابل توجهی از کاربران فضای مجازی به این دیدارها نشان داده می‌شود خیلی‌ها در گروه‌های اجتماعی این دید و بازدیدها را به باد انتقاد می‌گیرند و بر دو جانب یا یکی از دو جانب بازدیدکنندگان طعن و لعن می‌فرستند.

به نظر نگارنده‌ی این سطور بر نوع عملکرد سران و رهبران کشور که عبارت از دید و بازدید با رقبای دیرین باشد از منظر منطق سیاست اشکالی مترتب نیست اما بر چگونگی محتوای این نشست‌ها و گفتگوها می‌توان سخن گفت.

مثلا وقتی رییس جمهور آمریکا با دشمن دیرین خود یعنی رهبر کوریا دیدار می‌کند و وقتیکه باز همین رییس جمهور آمریکا از یک طرف از برجام کنار می‌رود و از دیگر سو کشور ایران را با شدیدترین تحریم‌ها مواجه می‌سازد و باز دست آخر پیشنهاد مذاکره با رییس جمهور ایران را مطرح می‌سازد بدین معنا تست که راه گفتگو و مذاکره در هیچ شرایطی بند نیست. اصلا چرا زیاد دور برویم وقتی دولت، چشم‌درد به دنبال دشمنان خونی و خاکی خود می‌گردد تا باب گفتگو را با آنان باز کند چرا رقبای سیاسی نتوانند با یکدیگر گفتگو کنند؟!

در واقع فاجعه زمانی آغاز می‌شود که ما به چیزی به نام گفتگو باور نداشته باشیم در این میان آنچه مهم به نظر می‌رسد محتوای مذاکرات و در نهایت نتایجی است که از این گفتگوها به دست می‌آید در واقع کسانیکه از آدرس‌های مشخص مردمی، ولایتی، گروهی، حزبی، قومی و هر آدرس دیگری به پای میز مذاکره و گفتگو می‌نشینند باید توجه داشته باشند که منافع و ارزش‌های مردم و ولایت و گروه و حزب و قوم خود را فدای منافع شخصی‌شان نسازند!

نکته‌ی مهم همین است و بس اینکه نفس دید و بازدیدها را زیر سوال قرار دهیم کاری منطقی به نظر نمی‌رسد.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیدار سیاسی
گفتگوها
نظرات بینندگان:

>>>   بلی! هر کار نیک شایسته تقدیر و درخور ستایش است.
شریف

>>>   مثال های که دادی دور از بحث داخلی یک کشور است.
فکر دید وادید خوب وقتی همه چیز دروغ و فریب است حتا گرفتن رای و اتحاد و امضا کردن در قران و خلاف انرا مانند نادر غدار کردن است دیگه جای به مذاکره نیست

>>>   Zafari
در نظام صدارتی پست ریاست جمهوری سمبولیک و تمام صلاحیت ها دست صدر اعظم است.
حالا کرزی میخواهد صدر اعظم باشد.

>>>   نظرتان نسنجیده وساده لوحانه است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است