پیشنهادات پوتین به ترامپ افشا شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۷/۵/۱۸ کد خبر: 153539 منبع: پرینت

در نشست هلسینکی در ماه گذشته میلادی، رییس‌جمهوری روسیه شماری از پیشنهادات را درباره خلع تسلیحات نظامی، کنترل تسلیحات هسته‌ ای و ممنوعیت حمل سلاح به همتای خود مطرح کرد.

فهرستی از موضوعات پیشنهاد شده در دیدار میان «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهوری روسیه، در تاریخ 16 جولای در هلسینکی برای نخستین‌بار منتشر شده است که پرتو دیگری بر ماهیت این نشست می‌ اندازد.

در نشست هلسینکی در ماه گذشته میلادی، ولادیمیر پوتین شماری از پیشنهادات را درباره خلع تسلیحات نظامی، کنترل تسلیحات هسته‌ ای و ممنوعیت حمل سلاح مطرح کرد. این خبر را روزنامه پولیتیکو در مقاله‌ ای منتشر کرد. این مقاله ترجمه‌ ای است از متن روسی پیشنهاداتی که از سوی رییس‌جمهوری روسیه به همتای آمریکایی خود ارایه شده بود.

براساس مقاله این روزنامه، پیشنهادهای رییس‌جمهوری روسیه شامل تمدید پنج ساله پیمان استارت نو یا توافق مبتنی بر محدود کردن تسلیحات هسته‌ ای نیز می‌ شود. این توافق میان پوتین و «باراک اوباما»، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، در سال 2010 منعقد شد و پارلمان روسیه و سنای آمریکا نیز آن را تایید کرد.

در این مدرک، به تنش روزافزون اروپای شرقی نیز اشاره شد. بر این اساس، پوتین به ترامپ پیشنهاد کرد که مسکو و واشنگتن «اقداماتی را در جهت جلوگیری از حوادث و فعالیت‌ های نظامی در اروپا پی بگیرند و اطمینان و شفافیت را در حوزه نظامی افزایش دهند.»

همچنین از مسکو از طرف دیگر خواست تا «مشاوره‌ های کارشناسانه را برای شناسایی انواع بی‌ثباتی تسلیحاتی پی بگیرد‌ و در مکانیسم کنترل تسلیحات آنها را در نظر بگیرد.»

«گرت مارکی» سخنگوی شورای امنیت ملی، در رابطه با مقاله پولیتیکو گفت: «هیچ یک از دو طرف درباره اقدامی مشخص تعهد نکردند و تنها به این بسنده کردند که باید گفتگوها را ادامه دهند. رییس‌جمهوری آمریکا هیچ متن پیشنهادی مشخصی را از پوتین دریافت نکرد و ترامپ نیز متنی به پوتین نداد.»

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است