برده برده دارد و آن برده هم بردگانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۱۸ کد خبر: 153557 منبع: پرینت

وقتی اشرف غنی را وزير خارجه آمريكا تحقير كرد همه ما در شبكه های مجازی اشرف غنی را به باد تمسخر گرفتيم و وی را يک آدم بی سر و پا، حقير، روانی و... معرفي كرديم اما وقتی غني رفتار تحقير آميزتری با عطا كرد بيشتر ما سكوت كرديم و عده ای هم در دفاع از آن فلسفه بافی كردند.

چرا ما هر كار ناشايست و نادرست خود را توجيه می كنيم و ديگران را به باد انتقاد می گيريم؟ ما از پشت اين نوع فرهنگ مغالطه كاری و فلسفه بافی بايد بيرون بيایيم نه به خودمان دروغ بگویيم و نه به مردم خود وقتی عطا تحقير می شود همه ما تحقير می شویم وی بعنوان يک مهمان توسط غنی دعوت شد اما مانند يک برده با آن رفتار شد.

وقتی سفير تركيه را معاون وزير خارجه اسرایيل اينگونه مثل اشرف غنی از عطا پذيرايی كرد تركيه بشدت اعتراض و سفير خود را از اسرایيل فرا خواند...

داستانی است که شخصی تاجر در خانه خود يک خدمتكار داشته است اما آن خدمتكار قصری در روستا ساخته بود و هزاران خدمتكار در قصر خود استخدام كرده بود. همان داستان روی مردم ما است غنی خدمتكار آمريكا، عطا خدمتكار غنی و هزاران نفر مردم ما خدمتكار عطا شده اند.

ضرب المثل معروفی است که می گوید: برده، برده دارد و آن برده بردگان!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
عطامحمد نور
بردگان
نظرات بینندگان:

>>>   غلامی سگی داشت، سگ او سگی داشت.

>>>   کاسه چینی که صدا میکند
خود صفت خویش ادا میکند
اشرف غنی احمدزی غلام صفت ولی خیلی معتصب قومگرا خود خواه بد زبان بد اندیش عملکرد زمان کاری ان نشان داده که خیلی عقده مندانه در مقابل منتقعدین خود عمل کرده است و اگر شامل کار کنان دولتی باشد تا سطح سبکدوشی و به محکمه کشاندن ان شخص بدون هیچ نوع جرم و گناه با استفاده از موقف خودش کار میگیرد که بطور مثال از برکناری اقای عثمانی وزیر انرژی و بدادگاه کشاندن اقای توحیدی وزیر سابق مخابرات تکنالوژی را نام برد در نتیجه به این مطلب میرسیم که انسان بی شخصیت و بی ظرفیت حرمت شخصیت اشخاص دیگر را چه میداند .

>>>   مثل اینچنین است: بابه باغبان سگی داشت و سگی او هم سگی داشت

>>>   آقای گل امیری! آن روی سکه راهم درنظربگیرید که آنچه راکه شما میگوئید شاید اشتباه باشد، چرا بااین قاطعیت خودرا درراه صواب وصراط مستقیم ودیگران را درراه خطامی پندارید؟ که این خود یکنوع مغالطه واستبداد رأی می باشد، ضمن اینکه این اصل را می پذیریم که توجیه یک اشتباه اشتباه بزرگ است.
باکول

>>>   خوب گفتی وقتیکه که سیاست مداران ما به خود ارزش قائل نیستند پس چرا ما خون جگر شویم اینها همین قدر ارزش دارند.

>>>   یک اصطلاح دیگر نیز وجود دارد که زیادتر در قطعه بازی استفاده میشود و بنام زور بالای زور استفاده میشود.
مثلآ در بطری نه اگر کسی سه ده بکشد، نفر دیگر سه غلام، نفر بعدی سه ماتکه، نفر بعدی، سه شاه و نفر آخری سه توس، برنده اصلی دارنده سه توس است.
این که نفر سه توس دار در جهان کیست، باید خودتان حدس بزنید و نظر خویش را بنویسید.

>>>   وقتي كر كور غر را ملت به چوكي رياست برساند و اينرا هم دانسته كه ريس و زنش پا بوس و پا ليس أمريكا
پس مقصر خودما استيم كه نتوانستيم نه إز حق و حق خود دفاع كنيم و نه إز حقوق ملت با كساني كه ملت و كشور را ليلام كردن هم دست شديم
حال هم بايد تماشا كنيم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است