سیما سمر از ریاست حقوق بشر برکنار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۷/۵/۱۹ کد خبر: 153571 منبع: پرینت

طرح برکناری سیما سمر از ریاست کمیسیون حقوق بشر افغانستان روی میز کار اشرف غنی امضا شده و جناب اشرف غنی در حال رایزنی برای جایگزینی وی می باشد.

اشرف غنی برای اینکه از برکناری سیما سمر تحت فشار جامعه جهانی قرار نگیرد، به دنبال یک زنی است که زبان انگلیسی اش خوب بوده و در آمریکا تحصیل کرده و ترجیحا از قوم پشتون باشد.

قیومی وظیفه گرفته است تا چند زن با خصوصیات فوق را پیدا کرده و به اشرف غنی معرفی کند تا وی از میان آنان یکی را به عنوان رییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان معرفی کند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیما سمر
حقوق بشر
نظرات بینندگان:

>>>   هاهاها چرا اینقدر زحمت میکشد برود Yasmeenamodel را به عوض سیما سمرمقرر کند تا پای جوانان از کوچه جمع شود.

>>>   اشرف غنی از سیما سمر خواسته بود که مارش و را هپیمایی رااز طرف کمیسیون حقوق بشر برضد جنگ سالاران و دوستم برپا کند، اما او قبول نکرد، بنأ برطرف شد.
اشرف غنی به سیما سمر گفت که چرا برعلیه آنها مارش برپا نمیکنی؟
سیما سمر در جواب گفت: آیا کور بودی، نمی فهمیدی که دوستم حقوق بشر را پایمال کرده است و تو او را منحیث معاون خود در انتخابات گزیدی؟
اشرف غنی گفت: همرای مه زبان بازی میکنی؟ سر از امروز برطرف هستی.

>>>   گپ خوب.
چون از این سمر هیچ ثمری ندیدیم.
یک روز هم جنایات طالبان و همدستی و حمایت کرزی و غنی را از طالبان، محکوم نکرد.

>>>   الجمد لله یکی از گافر های بسیار خطرناک کم شد او وگروپش رو رهه بر ضذ اسلام ومسلمانها کار نموره فر هنگ غرب رت در کشور تر ویج مکود خپاومپ بخ قهر وغضلش گرفتار نما ید
مجاهد

>>>   Torkany
آل سعود نیم قرن است که در افغانستان فتنه آفریده اند. از مجاهد گرفته تا داعش و صد ها گروپ خونخوار را تمویل و اضافه از پنج ملیون مسلمان را کشت، زخمی ساخت و مهاجر... همین ملل متحد امریکا انگلیس چه گفتند که حالا بگویند. جهان اسلام باید منبع درآمد به کارخانجات تولید سلاح و خودرو سازی غرب باشد...

>>>   حمد تورانیان
اسد سیاه
سالگرد زمین سوزی و کوچ اجباری در شمالی:
افغان ها بنام طالب آمدند, تاکستان ها را اره کردند, درخت ها را بریدند, خانه ها را آتش زدند, به مال, جان و ناموس تاجیکان تجاوز کردند. و امروز بجای اینکه غرامت بپردازند, هنوز هم دارند زمین های مان را غصب میکنند و کماکان به جابجایی همان تروریست ها و متجاوزین افغان در این سرزمین سوخته ادامه میدهند که در این راستا, معامله گرانی از درون خود مان همکار و همراه شان است.

>>>   در حالیکه ریس کمیسون حقوق بشر افغانستان از جانب ریس جمهور بدلخواه خودش و از قوم و زبان خودش تعین و مقرر گردد پس چه امیدی باقی میماند که از حق مردم در برابر کاخ ریاست جمهوری و شخص ریس جمهور خود خواه قومگرای معتصب ناقض قانون ایستادگی کند سیما سمر حداقل اگر دیگر کاری کرده نتوانسته خیانت ها و نقض حقوق بشری ارگ نشینان را بمردم و جهانیان افشا کرده است اما اگر غنی احمدزی نفر دلخواه و از قوم و زبان خودش را تعین و مقرر کند پس فاتحه این کمیسون راقبل از قبل باید خوانده شود .

>>>   خوب میکند حقش است اخر رییس جمهور است اگر عبدلعلی مزاری هم بود همین کار را میکرد چرا ک شما را سخت میکند

>>>   اشرف غنی یا فاشیست قوم پرست است. خطرناکترین فرد برای وحدت ملی است.
او آمده است تا هیچ غیر پشتون را اجازه ندهد سمتی هرچند بی اهمیت داشته باشد.

>>>   بسيار زنهاي دانسته افغان در داخل افغانستان هستند، و لسان انگليسي دليل علم و دانش نيست

>>>   سیما سمر تا حالا هم کدام شمشیر نزده.
چی در مقام باشد یا خیر کدام فرق نمیکند.

>>>   بعلي هزاره ها خار داره
إز روزيكه خانم در پوست ريس كميسيون حقوق بشر وظيفه اجرا ميكنه
همه شان گريه ميكنه
أين كار به امر گل بي دين شده چرا كه خانم سيما بار ها و بار ها خواستار محكمة جنايتكار ها شد
و گل بي دين يكي إز ان خون خوار و قاتل است

>>>   Amirzada II
سلطان محمود غزنوی در آتش غزنی می سوزد
امروز زمانیکه غزنی مظلوم یکی از گهواره های تمدنی خراسان بزرگ و پایتخت دوست داشتنی سلطان محمود غزنوی در آتش وحشیان قرن بیست و یکم می سوزد صدای گیریه از میان آتش قبر سلطان محمود نیز بلند شد که می گوید:
پشیمانم از اینکه وحشیان را مسلمان ساختم و در پایتخت زیبای خود مسکن و محبت دادم.
سلطان محمود غزنوی را مجله تایمز در شماره ویژه Millennium هزاره سوم در سال ۲۰۰۰ در میان مهمترین شخصیت های هزاره دوم بزرگ ترین امپراطور قرن یاز دهم میلادی نام داده بود. در مجله مذکور به دست آورد های او از جمله فتوحات و غارت هند و مسلمان ساختن هندو ها و قبایل اطراف کوه های سلیمان اشاره شده بود.
واقعیت اینست که در تاریخ جعلی افغانستان نقش سلطان محمود در مورد مسلمان ساختن قبائل اطراف کوه های سلیمان معلومات کافی داده نشده است. این در حالی بود که پیش از سلطان محمود خراسان فاقد قبائل پشتون بود و کسی بنام پشتون وجود نداشت.
نام افغان را فارسها سر زبانها انداختند و در قرن ۱۹ در اوج بازی بزرگ نام افغانستان را بجای خراسان اختراع کردند.
غزنی زمانی مرکز اقتدار خراسان بزرگ و عروس شهر ها شهرت داشت و یکی از گهواره های تمدنی منطقه به حساب می آمد بود. پایتخت امپراطوری زبان فارسی، دانشمندان، هنرمندان، اختر شناسان، عارفان و شاعران بزرگ بود.
با تاسف امروز به جهنم روی زمین تبدیل شده است.
می گویند در زمان سلطان محمود آیس کریم فراوان بود و "لت های" سلطان در زیر هر درخت و خوان بزرگ او آیس کریم می خوردند و هیچ کس بخاطر آیس کریم شهر خود را نمی سوختاند. ولی امروز در سده بیست و یکم غزنی مظلوم بدست اولاده آنانی می سوزد، که زمانی پدران شان را سلطان محمود مسلمان ساخته بود و برای شان عزت و پناه داده بود.
امروز زمانیکه شهر زیبای غزنی توسط وحشیان قرن بیست و یکم می سوزد، متفکر تبهکار ارگ با بی بی گل لبنانی در ارگ نشسته آیس کریم پاکستانی نوش جان می کنند و سوختن یکی از گهواره های تمدنی منطقه را با جیغ زدن و خنده های قهقه جشن می گیریند.

>>>   قبیله همیشه درفکر تقویه دولت تک قومی خود میباشد. گرچه داکتر سیما ثمر طرفداری اشرف غنی احمدزی را میکرد ووفادار بود اما قبیله آخر نیش زهر آلود خودرا میزند.
بااحترام عبید.

>>>   فقط چوکی پدرش باشد بیش از شانزده سال شده

>>>   بعلي هزاره ها خار داره
إز روزيكه خانم در پوست ريس كميسيون حقوق بشر وظيفه اجرا ميكنه
همه شان گريه ميكنه
أين كار به امر گل بي دين شده چرا كه خانم سيما بار ها و بار ها خواستار محكمة جنايتكار ها شد
و گل بي دين يكي إز ان خون خوار و قاتل است

>>>   اگر چوکی پدر سیما ثمر نیست چوکی مادرلبنانی مسیحی تان که بانوی اول میخوانید هم نیست .

>>>   اکر برطرف شده باشد کار بسیار نیک است اول شما یکبارشما به تشکیلات حقوق بشر توجع نماید که از کدام مردم و نزدیکان کی است دوم از زمان تاسیس تا فعلا ایشان بودند باید برای کسان دیکر چانس داده شود

>>>   شکریه بارکزی مورد قبول امریکائی هاست

>>>   یک کسیکه هزارها انسان را گمراه نمود ازمیدان گم شد .
قاضی زاده

>>>   به نظر دهنده سیزدهم!
سلطان محمود عزنوی نماینده امپراطوری عثمانی ها از فامیل الپتگین و سبکتگین ترک ها بود.
او چهارده مرتبه به هندوستان حمله کرد و چور و چپاول کرد و پول ها و طلا های چپاول شده را به شعرایی که در وصف او شعر میگفتند، خرابات میکرد.
مثل شهنامه فردوسی که سلطان محمود آنقدر طلا به فردوسی داد که حتی دیگدان آشپزخانه اش هم از طلا بود.

>>>   اگر راست باشد بسیار خوب شد. از .. خمیره نماند!!!!!!!!!!!!!

>>>   این زن کدام کاری را در مورد حقوق بشر انجامداده است که هنوز هم درین پوست باقی بماند.

>>>   (آشپزخانه اش هم از طلا بود)
عجب معلوماتی !!!!
ازکجا وازکدام سند خواندی که محمود به فردوسی طلا بخشید ؟؟؟
یک سکه ناچل مسی هم به فردوسی نداد ،
فردوسی به وطنش رفت ، بعدا محمود کاروانی رابا تحفه به طوس فرستاد که دران روز با رسیدن کلاروان محمود جنازه فردوسی طرف گورستان روان بود
دختر فردوسی ابتدا از گرفتن تحفه محمود ابا ورزید اما بعدا آنرا قبول وبه امور خیریه مصرف کرد
ر

>>>   هیچ غلطی نمیتوان احمدزی،تاکی باشلاق ستم جواب مردم مظلوم افغانستان رابدهدخودسریهای این مرد روزکاردستش خواهدداد چنان مردم روزی یقه اش راخواهند گرفت که صدای فریادش رافراموش کند، آتش مردم بدترازآتش جهنم است، امروزجوامع بینالمللی سازمانهای حقوق بشری بیشترازپیش احمدزی رامیشناسدو احمدزی چنان باهمپیمانان حکومتی اش غرق در قدرت وفساداست که حتی چهاراطرافش رایک لحظه هم نمیبیند ظلم ستم هرگزباقی نمیماند ولوکه حمایت قدرتهای خارجی رانیزبه همراه داشته باشد،من ازاینکه دکترثمربرکنارشده تاسف نمیخورم چون خانم ثمردست آوردفوق العاده برای مردم کشورداشته وخواهند داشت،تأسف من برای احمدزی هست وقتی میخواهدبابرکناری سیماثمراین زن فعال حقوق بشری برجنایات وارتکاب خویش پوشش دهد وبار دیگرجنایتهای سیستماتیک رابرمردم تحمیل کند

>>>   خاموش :
یکبار از خود بپرسیم آیا به راستی ما در وطن خود به این نام ونشان کدام ریاست داشتیم وداریم .ریاست حقوق بشرما صرف بنام وتتکیلات بود وبس که سیما سمر که از جمله زنان سازمان راوا بودتوسط خارجی ها درراس آن ریاست قرارگرفت در طول 16 سالکه از ایجاد این سازمان گذشته شما کوچک ترین نفع آنرا نشان دهید که درد مردم مارا دوانموده باشده جزاز پاین وبالا رفتن موتر سواری چه جنایاتی که در گذشته وبخصوص بعد از سقوط حکومت داکتر نجیبالله نبود که دراین وطن نشد از چور وچپاول دارای های عامه ودولتی گرفته تا میخکوب نمودن ،پوست نمودن انسانها ، سینه بریدن زنان معصوم به دست پست ترین افراد این گروهای جهنمی ، تجاوز به عفت زنان پاک دامن ، نمایش زایمان زنان در مله عام وحشی صفتان پست فطرت سوختاندن انسان های بیگناه ، در کانتینر ها وداش های خشت وصد ها جنایت ضد بشری که توسط وحشی صفتان جنگلی وگرگ صفتان خون آشام وحشی صورت گرفت سیما سمر چرا کوچکترین نام از آنهارا نمیبرد زیرا خود درجرم وجنایت شان شامل بود اولآ خودسیما سمر مطلق یک قوم پرست متعصب بود زمانینکه درکویته پاکستان بود از کمک های جاپان وایران مکتب وشفاخان در منطقه بروری وهزاره تاون برای مهاجرین اعمار گردیده بود که درراس آنها همین سیما سمر قرارداشت یک نفررااز هیچ یک اقوام دیکر را نه صفت متعلم ،نه معلم ،نه داکتر ونهم نرس وغیره نمیپزیرفت پس شما قضاوت نماید همچو اشخاص چگونه میتواند که خود آلوده در فساد تعصب وحیف ومیل غرق باشد حقوق بشر را رهبری سالم نماید سیما سمر از کدام دسته ازجنایات کاران یاد آوری نمود شما به ریاست نام نهاد حقوق بشر سربزنید که ازموظفین آن گرفته تا خود ریس از کدام مردم ایفای وظیفه مینمایند اگر میخواهیم که واقعآ یک ریاست حقوق بشر بیطرف ، غیر سیاسی ،آذاد ضد مسایل قومی ، نژادی ،مذهبی داشته باشیم باید درسا ختار آن از سر تجدید نظر شود ویک شخص فعال که به هچ گرو، تنظیم وجریان های سیاسی وابسته گی نداشته باشد این مهم نیست که پشتون ،هزاره ،ازبک ،ترکمن ، بلوچ ، پشه یی وغره اقوام کشور ما باشد انتخاب گردد بیاید که ویروس های مضر را از جامعه خود دیگر دور نمایم

>>>   خاموش :
دست اندر کاران محترم شبکه اطلاع رسانیافغانستان .سلام بعد از تقدیم ادای احترام خدمت شما به عرض برسانم که قلم ورسانه ها زبان جاری ملت ها در طول زمان ومکان در هر نوع شرایط بوده وبی طرفی خود را باید حفظ نماید رسانه در حقیقت پل ارتباط است بین خواننده ونویسنده شخصآ بنده حقیر یگان مطلب کوچک ونظرراکه به ارتباط مطلب دیگران تحریر مینمایم کاملآ بی غرض وعاری از هر نوع تعصبات قومی ،مذهبی،سمتی میباشد .زیرا که وابسته به هیچ یک از سازمان ها ،تنظیم ها وجریان های سیاسی چپی وراستی وابسته گی نه شخصی ونه فاملی دارم ونخواهم داشت نظر یات من کاملآ آذاد وبرروی واقعیت هاعینیجامع ما استوار است وبس متعصفانه این که چرا یک تعداد نظر یات ارسالی من به دست نشر نه میرسد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است