حمله طالبان بر غزنی توبیخ هزاره ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۷/۵/۱۹ کد خبر: 153573 منبع: پرینت

حمله شدید بالای شهر غزنی در نتیجه تفاهم بین طالبان و ستون پنجمی های درون دولتی به خاطر مجازات مردم غزنی به سبب نه گفتن به تغییر قانون انتخابات به نفع طالبان است!

شهر غزنی در آتش خشم طالبان و ستون پنجمی ها می سوزد ، اینکه غزنی سقوط می‌ کند و یا نمی کند بستگی دارد که تا چگونه نیروهای ضد طالبانی و ضد ستون پنجمی های درون دولت توان دفاع و خنثی کردن یک توطئه کثیف را در خود می بینند.

از آنجایی که مردم غزنی در برابر تغییر قانون انتخابات به نفع طالبان مقاومت نمودند پیش بینی می گردید که مورد خشم و غضب ایتلاف طالبان و ستون پنجمی ها قرار می گیرد تا اینکه مقاومت مردم غزنی را در راستای طالبانی سازی ولایت غزنی در هم بکوبند.

اکنون در حدود ۲۴ ساعت از حمله شدید بالای شهر غزنی می گذرد نه از نیروهای کماندو که در فاریاب بالای قیصاری حمله کردند معلوم است و نه هم از هلیکوپتر های که در جوزجان در حدود دوصد نیروی داعش را از چنگ طالبان نجات دادند خبری شده است.

متاسفانه از دیر زمانی است که غزنی و اطراف آن به مسلخ نیروهای قوای مسلح افغانستان تبدیل شده است و ارگ نشینان هرگز صدای مردم غزنی را برای نجات غزنی نه شنیدند و برای اینکه هزاره ها را در محاصره داشته باشند چه بسا که با گروه های تروریستی هم دست گردیدند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله طالبان
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   حسن علي
بيش از أين مزار راگرفتن بعد باميان را صاحب شودن هـالا غزنئ عجب چشم كي شما استن از بند دست كه داد از بيخ دست ميگرين.

>>>   الا لعنت الله علی القوم الظالمین.
آمین مردم شریف ومومن غزنی درطول تاریخ باهم زندگی مسالمت آمیز وصلح آمیزداشته اند.متاسفانه درسال های آخر بنا به خودخواهی بعضی اشخاص مغرض و جاه طلب این روابط صلح آمیز بین اقوام مختلف و احزاب سیاسی منجر به زدوخورد های پراگنده گردید.بهرصورت مردم غزنی علم پرور ودانش دوست اند که از تعداد مکاتب و موسسات تعلیمی شان در مرکز غزنی وولسوالی های مربوطه آن واضح معلوم است.گرچه دربعضی اوقات درمسیر ولسوالی های هزاره نشین این ولایت ازطرف افراد مسلح غیر دولتی اذیت شده اند و بعضی افراد شان را به گروگان گرفته اند بحمدالله این گروگان ها به اثر تلاش و همکاری برادران پشتون و هزاره این ولایت آزاد گردیده اند.من مطمئنم که اگر افراد مسلح مربوط همین ولایت باشد میتوانند آنانرا به صلح دایمی دعوت کردند تا در پروسه صلح شامل گردند. خلاصه شهر تاریخی غزنی با منارهای تاریخی دانشمندانی چون البیرونی،فیض محمد کاتب وغیره اهمیت و ارزش این ولایت را خیلی بالا برده اند.
ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   Torkany
آل سعود نیم قرن است که در افغانستان فتنه آفریده اند. از مجاهد گرفته تا داعش و صد ها گروپ خونخوار را تمویل و اضافه از پنج ملیون مسلمان را کشت، زخمی ساخت و مهاجر... همین ملل متحد امریکا انگلیس چه گفتند که حالا بگویند. جهان اسلام باید منبع درآمد به کارخانجات تولید سلاح و خودرو سازی غرب باشد...

>>>   حمد تورانیان
اسد سیاه
سالگرد زمین سوزی و کوچ اجباری در شمالی:
افغان ها بنام طالب آمدند, تاکستان ها را اره کردند, درخت ها را بریدند, خانه ها را آتش زدند, به مال, جان و ناموس تاجیکان تجاوز کردند. و امروز بجای اینکه غرامت بپردازند, هنوز هم دارند زمین های مان را غصب میکنند و کماکان به جابجایی همان تروریست ها و متجاوزین افغان در این سرزمین سوخته ادامه میدهند که در این راستا, معامله گرانی از درون خود مان همکار و همراه شان است.

>>>   خوب برأي همين أست كه هزاره ها روز اول همه اسلحه را دو دسته تقديم همين طالب وًهمين سنون پنجً كرد حال هر چي ميبينه و ميكشه حق مسلم شان است
عبدالرحمن هم ٦٠ فيصد را إز بين برد ولي اينها بر علاوه مع پند نگرفتن هنود ترسو و بزدل تَر در مقابل وحشي و جناوران چون نواسه هاي عبدالرحمن شده كه خودشان اعلان ميكنه كه مسلخ درست كرده

به نظر من امروز اگر هزاره لت كوب و بي ابرو صلواتي ميشه در فغانستان جز خود هزاره مقصر كسي ديگري نيست
چون لا حيوان ها مدارًا و با انها مثل إنسان سخن ميگويه و انها در مقابل بل چاقو و اسلحه جواب ميدهد و باز هم هزاره صداي بلندتر ميكشه و چيغ ميزنه ولي صداي اسلحه شنيده ميشه صداي هزاره خاموش ميشه
ولي پند نميگره قسم خوردن تازنده است با حيوان وحشي و درنده مثل إنسان برخورد كنه

>>>   طالبان هدف شان بزرگتر از اینهاست!
میخواهند پیشاپیش عید قربان و فیصله مذاکرات صلح وجود خود را برجسته تر نشان دهند تا به توافق چرب تری گرمتری دست یابند
و در غزنی هم با مردم ملکی هزاره و غیر هزاره خوبی خواهند کرد تا خود را مانند احزاب و دولت ، جزء عناصر دولت داری و ملت داری تبارز دهند
اس پ هزاره

>>>   Amirzada II
سلطان محمود غزنوی در آتش غزنی می سوزد
امروز زمانیکه غزنی مظلوم یکی از گهواره های تمدنی خراسان بزرگ و پایتخت دوست داشتنی سلطان محمود غزنوی در آتش وحشیان قرن بیست و یکم می سوزد صدای گیریه از میان آتش قبر سلطان محمود نیز بلند شد که می گوید:
پشیمانم از اینکه وحشیان را مسلمان ساختم و در پایتخت زیبای خود مسکن و محبت دادم.
سلطان محمود غزنوی را مجله تایمز در شماره ویژه Millennium هزاره سوم در سال ۲۰۰۰ در میان مهمترین شخصیت های هزاره دوم بزرگ ترین امپراطور قرن یاز دهم میلادی نام داده بود. در مجله مذکور به دست آورد های او از جمله فتوحات و غارت هند و مسلمان ساختن هندو ها و قبایل اطراف کوه های سلیمان اشاره شده بود.
واقعیت اینست که در تاریخ جعلی افغانستان نقش سلطان محمود در مورد مسلمان ساختن قبائل اطراف کوه های سلیمان معلومات کافی داده نشده است. این در حالی بود که پیش از سلطان محمود خراسان فاقد قبائل پشتون بود و کسی بنام پشتون وجود نداشت.
نام افغان را فارسها سر زبانها انداختند و در قرن ۱۹ در اوج بازی بزرگ نام افغانستان را بجای خراسان اختراع کردند.
غزنی زمانی مرکز اقتدار خراسان بزرگ و عروس شهر ها شهرت داشت و یکی از گهواره های تمدنی منطقه به حساب می آمد بود. پایتخت امپراطوری زبان فارسی، دانشمندان، هنرمندان، اختر شناسان، عارفان و شاعران بزرگ بود.
با تاسف امروز به جهنم روی زمین تبدیل شده است.
می گویند در زمان سلطان محمود آیس کریم فراوان بود و "لت های" سلطان در زیر هر درخت و خوان بزرگ او آیس کریم می خوردند و هیچ کس بخاطر آیس کریم شهر خود را نمی سوختاند. ولی امروز در سده بیست و یکم غزنی مظلوم بدست اولاده آنانی می سوزد، که زمانی پدران شان را سلطان محمود مسلمان ساخته بود و برای شان عزت و پناه داده بود.
امروز زمانیکه شهر زیبای غزنی توسط وحشیان قرن بیست و یکم می سوزد، متفکر تبهکار ارگ با بی بی گل لبنانی در ارگ نشسته آیس کریم پاکستانی نوش جان می کنند و سوختن یکی از گهواره های تمدنی منطقه را با جیغ زدن و خنده های قهقه جشن می گیریند.

>>>   Bakhshi Zafari
طرح پدرام را مبنی بر محلی سازی امنیت جدی بگیرید که قتل تاجیک برامد.
طالب های ارگ راه جور میکنند تا تعداد بیشتر ما را در دسایس مختلف بکشند.

>>>   Zafari
۴۵ تن کشته در ارزگان؛
دیروز اجساد این کشته شدگان در ۴ پرواز از قندهار به کابل انتقال شد.
تمام کشته شدگان از ولایات تخار،بغلان،پنجشیر،پروان،کاپیسا و بدخشان اند.
از این میان ۲۵ تن سرباز پشتون قبلن از ساحه خارج شده اند.
منبع: شاهد عینی

>>>   n Mutaref
سوگنامه غزنی
سمیر پدرود
برای چند لحظه غزنه را در ذهن تان مرور کنید. سنایی، ابوریحان، حلقه فرهنگی دربار محمود، مناره‌ها، بازار سرپوشیده، امپراطوری، بهلول، شمس، تجارت، شاهنامه، مدرسه، تصوف و عرفان زیر نظرتان مجسم میشود.
حالا ملا هبت‌الله، ملا اختر منصور، ملاعمر، ملادادالله، ملا ذبیح الله مجاهد، قاری یوسف احمدی، کرته و ایزار، پوپک ایزاربند، چند من لنگی، چبلی پشوری، واسکت چرکین، چند پاو سرمه، عرق پس گردن و شپش زیر قول را در نظر تان مجسم کنید.
واقعا دردناک است، واقعا روح انسان شکنجه می‌شود وقتی موارد بالا را مقایسه کرده و گاهی در ذهن انسان این فکر راه پیدا کند که غزنی و دار و ندارش مربوط به‌گذشته بود و داشته های امروزین ما همین موجودات دوپای انسان نما هستند که سالیان سال به دستور بیگانه‌گان بر مادر وطن خود تجاوز کرده اند.
واقعا باید درد کشید، واقعا باید رنج برد و واقعا باید در حسرت روزی ماند که پرچم پیروزی انسانیت و مدنیت بر گور توحش و بدویت کوبیده شود!
در حسرت پیروزی

>>>   پلان شده از طرف حلقات فاشیستی ارگ تکمیل شده میباشد.که نسل کشی کنند بعد نیرو ارسال خواهد شد آنگاه هدف نسل کشی

>>>   Shahin Khorasani
گفته میشود : در جنگی که دیروز در اروزگان رخ داد و چهل و پنج نفر سرباز تاجیک از آستانهای تخار و بدخشان و پنجشیر کشته شدند ، ۲۵ نفر سرباز اوغان که از همقطاران همین کشته شدگان بودند قبل از وقوع در گیری موضع را ترک گفته بودند

>>>   طالبان «برادران» ما اند یا «دشمنان» ما؟
=========================
* وقتی ارگ نشینان شب و روز تبلیغ می کنند که طالبان از این خاک اند؛ طالبان افغان اند؛ فرزندان پشتون ها اند؛ برادران ناراضی ما اند؛ حقوق شان داده نشده؛ در نتیجه ظلم و بی عدالتی (اقلیت های قومی یا جنگ سالاران) دست به سلاح برده اند و...

* وقتی ارگ نشینان جامعه جهانی را قناعت داده که فقط اقلیت های قومی با آنها دشمنی دارند؛ فقط اقلیت های قومی صلح نمی خواهند و...

* وقتی بمباران های شبانه قطع می شود؛ طالبان از زندان ها رها می شوند؛ مناطق امن برای شان داده می شود؛ به مناطق شمال گسترش داده می شوند؛ از فهرست سیاه کشیده می شوند؛ برای شان دفتر و دیوان مهیا می گردد و...

* وقی ارگ نشینان به صورت واضح اعلان می کنند که طالب کشی یعنی پشتون کشی... امر حمله بالای شان داده نمی شود؛ مناطق آنها تصفیه نمی شود و...

* وقتی دولت آتش بس یکجانبه اعلان می کند؛ برای ورود طالبان فرش سرخ هموار می کند؛ به پیشواز شان آیس کریم فرمایش می دهد و...

* پس طالبان برادران ما اند و یا دشمنان ما؟

*پس چرا توقع داریم که ارگ نشینان با طالبان بجنگد و یا آنها را سرکوب کند؟
+ + +
* مگر واقعیت غیر از این است که فقط «اقلیت های قومی» از پیشروی طالبان و پیروزی آنها تشویش دارند؟

* مگر واقعیت غیر از این است که فقط «اقلیت های قومی» طالبان را دشمن خویش می پندارند و با آنها می جنگند؟

* مگر واقعیت غیر از این است که حکومت فعلی و ارگ نشینان فقط در بالای شانه های جوانان «اقلیت های قومی» و نثار خون سرخ آنها استوار است؟

فاعتبرو یا اولی الابصار!

>>>   اگرطالبان وحشی به مردوم هزاره کارنگیرد بگذاردکه مردوم سرگرم کارخودباشد مردوم هزاره غزنی رامانند کشورعربی قطر میسازند همه اقتصادمردوم هزاره در غزنی است قوم نجس پشتون فقط ادمکشی وچپاولگری
چیزی دیگری بلد نیستن ریس جمهورکشور راچپاول میکند وخیش وقومش مردوم را دیگر هیچ کارموفید بلد
نیستن بجز مفت خوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است