ضعف رهبری سکتور‌ امنیتی عامل اصلی جنگ در غزنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۵/۲۰ کد خبر: 153597 منبع: پرینت

ضعف رهبری سکتور‌های امنیتی و دفاعی عامل اصلی دستیابی تروریستان طالب بر شهر غزنی است.

نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با شجاعت و ایستادگی کم‌ نظیری در برابر تروریستان مهاجم بر شهر غزنی مقاومت و تا اخیر از شهر دفاع نمودند و برای تروریستان طالب اجازه چیره شدن را ندادند اما آنچه مایه‌ی سرافکندگی و خجالت است این است که وزرای دفاع و داخله و ‌ریاست امنیت ملی با وجود گزارش‌ها و هشدارهای پی‌هم مقام‌های امنیتی ولایت غزنی به تهدیدهای ناشی از وضعیت احتمالی در آن ولایت گوش نداده و با وضعیت پیش آمده در ولایت متذکره با بی‌توجهه‌ی و برخورد غیرمسوولانه رفتار نموده اند.

بدین‌وسیله مقصر و عامل اصلی وضعیت دیروز و فعلی غزنی سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی مسوولان رده‌های نخست سکتورهای امنیتی و دفاعی کشور است.

فتاح مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ضعف مسوولان
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   قیام ملی برعلیه حامیان طالب این مردم حسود هستند و ازاین به بعد شهر ما را توسط طالب وحشی خراب به زمین سوخته مبدل می کنند

بخاطریکه ارگ نشینان وحشی از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در حراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان مزدور پاکستان لذت می برند.

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش » اشرف غنی احمدزی پیشا هنگ نیروهی ا شغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است که غنی شهر باستانی مرکز زا بلستان مارا توسط برادران طالب خود به آش کشد .
اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی های متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور است.

در بین قبیله احمدزی کوچی ناقلین هندی الاصل ملتانی یک آدم روشنفکرد با تفکر انساتی و اسلامی دیده نمی شود ولی صد ها تن فاشیست وطن فروش آدم کش تروریست دارند که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله احمدزی کوچی با طالب وحشی هم دست است , جوانان پولیس و ارتش ، امنیت ملی مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی احمدزی کوچی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، فقر ، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد ، مفکوره غنی احمدزی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها غنی احمدزی درک حیوان صفت مانند کفتار ها دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم عام کشور و سربازان شجاع ما و مردم شریف وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار و خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی کشور چه در داخل و خارج به عرض می رسانم که ادامه حکومت اشرف غنی مزدور انگلس و پاکستان و خون خوار در قدرت باعث بحران کلان مانند جنگ بین اقوام در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی احمدزی کوچی فاشیست فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان و انها را آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه د گیری نمی می برد .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم باید امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. شهود است که مظاهره چیان زن در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور مشورع نمی شا ناسند ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا می کنند

مبارزان دلسوز به بوطن مردم شریف چه در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

یکی از اولین گام درراه ازبین بردن اختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی است تخییر نام افغانستان به بنام خراسان ، باختر و آریانا است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام بد نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود
اگر برنامه ناقلين کوچی توسط غنی احمدزی کوچی تكميل و کامیاب شود و كوچي ها در تمام نواحي شمالمی و شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، لکد مالی باغ و حاصلات و چرگاه هر روز جنگ و خونريزی با کو چی ها ! باید برنامه اسکان کوچی های جاهل آفت طبیعی آور ا کرفته شود اگر فردا دیر خواهد شد.
بلی این مفکوره رقابت سالم من برای بهبود وطن عزیزم افغانستان ا ست.

>>>   خدایا! غزنی دودش برآمد. شهر غزنی پایتخت مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد.علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهد وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.انشالله وتعالی ومن الله التوفیق والسلام علی عبادالله الصالحین.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است