غزنی با هیزم ارگ در آتش طالب
غزنی با وجود والی وابسته تروریستان در ضعف های امنیتی و اختلاف های قومی، پیشکش حکومت به طالب است تا در هماهنگی ها، انبارهای مهمات غارت شود و مردم قتل عام تا منافع ارگ محفوظ بماند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۵/۲۰ کد خبر: 153599 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غزنی تا چندی قبل صحنه درگیری های انتخاباتی بود تا جایی که روند ثبت نام انتخابات پارلمانی به دلیل آنچه حکومت از اختلاف های قومی عنوان کرد به تعویق افتاد در یک قدمی سقوط است، هدفی بزرگ برای طالبان که هم در یک قدمی کابل باشند و هم در مسیر شاهراه کابل_قندهار که هیچ سد دفاعی قدرتمندی در آن قرار ندارد.

حمله طالبان به ولایتی که از درون متزلزل و غرق قوم گرایی است با والی و مقام های بلندپایه ولایتی، امنیتی ضعیف و وابسته به گروه های تروریستی منتخب از جانب حکومت، پیشکش گروه های تروریستی می باشد در حالی که طالبان نه برای تصرف این ولایت بلکه برای غارت انبارهای مهمات و سلاح ها اقدام به یورش کرده اند.

والی که بارها از سوی مقام ها و مردم این ولایت به دست داشتن با گروه های تروریستی متهم شده است حتی در شب حمله طالبان در غزنی حضور نداشت تا این ولایت در ضعف های عمیق امنیتی به راحتی زیر آتش طالبان به زانو در آمده و پس از تهی شده از هر سلاح و مهمات و ایجاد رعب و وحشت، زیر چتر حمایت ارگ به این ولایت بازگردد.

در این میان، طالبان به خوبی آگاه هستند که قدرت و توان سقوط یک ولایت آنهم در یک قدمی پایتخت را ندارند و به همین مبنا با هماهنگی عوامل درون حکومتی در بهترین وضعیت، اقدام به حمله کرده و به غنایم دست پیدا می کنند اما هدف حکومت از ایجاد فضا برای ناامنی مناطق استراتژیک به مانند غزنی چیست؟

غزنی درگیر با ناامنی هایِ همواره دیگر کمتر یادآور تاریخ پرشکوه گذشته می باشد و بدل به ولایتی احاطه شده در بازی های شوم قومی ارگ با مقام های بی کفایت است، ولایتی که نشان می دهد این حکومت در تکیه بر رهبران قومی با پشتوانه امریکا چه بر سر افغانستان آورده و چگونه آتش جنگ خاموش نمی شود.

بنا به استراتژی حکومت که با ایجاد فضا برای ناامنی مناطق برای منحرف کردن افکار عمومی به اهداف خود دست می یابد، بی کفایت ترین والی آنهم وابسته به گروه های تروریستی و بی لیاقت ترین رهبران امنیتی در کنار ایجاد رویارویی های قومی در غزنی گماشته می شود.

طالبی که توسط امریکا به وجود آمد و سلاحی در اختیار حکومت می شود تا با کشتار و خون، حافظ منافع دولتمردانی همچون غنی باشد نه نیاز به صلح دارد، نه قلمرو و نه تاریخی برای انقضا.

این در حالی است که غزنی همانند هرات، قندوز و باقی مناطق مهم استراتژیک با وجود ضعف های امنیتی، مملو از مهمات و سلاح های پیشرفته است تا در حمله طالبان غارت شود و پس از آنکه چیزی برای آتش زدن و بردن باقی نماند، نیروهای امنیتی برای بازپس گرفتن ولایت های تهی از طالب و یا درگیری با تعدادی از آنان به منطقه اعزام شوند و سپس حکومت با فریاد دم از پیروزی و شکست تروریستان بزند.

شکستی که مردم هر روز در بازی های حکومت متحمل می شوند ویران کننده تر از دوران حاکمیت افراط گری است زیرا دیگر طالب حکم دشمن نابودی و کشتار را ندارد بلکه تروریستی که بهانه هجوم امریکا شد و دلیلی برای به قدرت رسیدن کرزی، غنی و باقی رهبران قومی و سیاسی خود سلاحی می باشد در اختیار برنامه های که ریشه در جنگ مدام افغانستان دارد.

دوران کوتاه اما وحشت آفرین طالبان نزدیک به دو دهه قبل از میان رفت و دیگر تکرار نمی شود اما جنگ و مرگ با اشکال مختلف توسط تروریستانِ ارگ نشین و حامیان غربی رخ می دهد، تنها برنامه های موفق حکومت در جابه جایی اقوام رانده شده پاکستان و قومیت پشتون در مناطق مهم که در یک دستی قومی به سر می بردند خود به تنهایی دلیل جنگ و ناامنی می شود چه رسد به گماشتن والی و مقام های بلندپایه امنتیی وابسته به گروه های تروریستی.

ضبط سلاح و مهمات و تسخیر موقت ساختمان های دولتی و مراکز امنیتی غرنی توسط طالبان تنها نمایش قدرتی بود که به لطف عوامل درون حکومتی به وقوع پیوست تا بیش از هر زمانی نیروهای امنیتی به ویژه در ولایت های مهم در موضع ضعیف تر قرار بگیرند و مردم در هراس ناامنی ها دیگر توان و قدرتی برای به چالش کشیدن بی کفایتی های حکومت نداشته باشند.

و اگر با وجود گسترش دامنه جنگ و فقر در کشور همچنان مردم و باشندگان مناطق نسبت به عدم برگزاری انتخابات، حکومت را تحت فشار قرار می دهد با حمله و تهدید به سقوط پاسخ خواهند گرفت تا دیگر نماینده و مقامی جز انتخاب شده از سوی ارگ، فرصت رسیدن به جایگاه را کسب نکند.

غزنی غرق ناامنی و اکنون احاطه شده در وحشت طالبان، افغانستانی را نشان می دهد که با تاریخ پرشکوه و گذشتهِ آرام خود دهه هاست بدورد گفته و اکنون، صحنه آتش و جنگ است در سلطه امریکا و حکومتی مملو از قبیله گرای خاین.

کد(18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانیکه اشرف غنی متقلب عوام فریب قومگرای معتصب ریس جمهور توافقی نه خواست و نه رای مردمی بقدرت نشسته باشد مردمان کشور ما بخصوص اقوام غیر پشتون را میخواهد تباه بدست ترورستان طالبان قوم غنی سازد تا اگربتواند ادعای اکثریت بودن قوم پشتون را مگر سقه و صحت کند اما نمیداند که هرگز به این پلان شوم خاینانه تان موفق نخواهید شد این برایتان پند گردیده باشد که روزان به هزاران کوسفند در همین کشور ما ذبح میگردد اما روز تا روز تعداد انها بیشتر میگردد اما سالانه یکی دوباره .... کشی صورت میگرد تعداد انها انگشت شمار است .

>>>   خوب غني كيست نوكر و پا بوس امريكا امريكا كبست دشمن همه ما
پس ما ها چرا أرام نشستيم منتظر تيغ غني و امريكا
نبايد أرام نشست و اين مادر خطا ها را زنده مانده
هيچ قلمي در كار نيست جز اسلحه

>>>   قیام ملی برعلیه حامیان طالب این مردم حسود هستند و ازاین به بعد شهر ما را توسط طالب وحشی خراب به زمین سوخته مبدل می کنند

بخاطریکه ارگ نشینان وحشی از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در حراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان مزدور پاکستان لذت می برند.

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش » اشرف غنی احمدزی پیشا هنگ نیروهی ا شغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است که غنی شهر باستانی مرکز زا بلستان مارا توسط برادران طالب خود به آش کشد .
اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی های متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور است.

در بین قبیله احمدزی کوچی ناقلین هندی الاصل ملتانی یک آدم روشنفکرد با تفکر انساتی و اسلامی دیده نمی شود ولی صد ها تن فاشیست وطن فروش آدم کش تروریست دارند که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله احمدزی کوچی با طالب وحشی هم دست است , جوانان پولیس و ارتش ، امنیت ملی مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی احمدزی کوچی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، فقر ، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد ، مفکوره غنی احمدزی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها غنی احمدزی درک حیوان صفت مانند کفتار ها دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم عام کشور و سربازان شجاع ما و مردم شریف وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار و خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی کشور چه در داخل و خارج به عرض می رسانم که ادامه حکومت اشرف غنی مزدور انگلس و پاکستان و خون خوار در قدرت باعث بحران کلان مانند جنگ بین اقوام در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی احمدزی کوچی فاشیست فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان و انها را آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه د گیری نمی می برد .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم باید امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. شهود است که مظاهره چیان زن در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور مشورع نمی شا ناسند ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا می کنند
مبارزان دلسوز به بوطن مردم شریف چه در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

یکی از اولین گام درراه ازبین بردن اختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی است تخییر نام افغانستان به بنام خراسان ، باختر و آریانا است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام بد نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود
اگر برنامه ناقلين کوچی توسط غنی احمدزی کوچی تكميل و کامیاب شود و كوچي ها در تمام نواحي شمالمی و شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، لکد مالی باغ و حاصلات و چرگاه هر روز جنگ و خونريزی با کو چی ها ! باید برنامه اسکان کوچی های جاهل آفت طبیعی آور ا کرفته شود اگر فردا دیر خواهد شد.
بلی این مفکوره رقابت سالم من برای بهبود وطن عزیزم افغانستان ا ست.

>>>   دلم خون است دولت مردان مقامات بالا رتبه همه آرام و راحت روی صندلی هایشان لم داده اند عده ای هم چرت میزنند
خدایا لعنت و نفرین و غضب تو برتمام کسانی که کم کاری وطن فروشی کردند
کاش اشرف غنی و محققو خوک های انسان نماهای مثل این ها این پیام مرا بخوانند هیچ انسانی از دویست سال پیش زنده نمانده
بیچاره کجا رو نگاه میکنی بی غیرت حیف اسم انسان که تورا صداکنند

>>>   متأسفانه این مطلب صحت دارد و حکومت فاشیستی غنی برای پیش بردن برنامه انتخاباتی خود در غزنی و جلوگیری از اعتراض مردم به تقسیم ولایت به سه حوزه دست به این جنایت ننگین زد تا هم از مردم زهر چشم بگیرد و هم افکار عمومی را از اعمال خلاف قانون در پروسه انتخابات منحرف کند.

>>>   azel Ahmad Toghyan
آقای غنی ریس دولت کابل !
شهر باستانی غزنی ، بنابر غفلت و سهل انگاری شما به خاک وخون یکسان شد، مسوول این همه جنایات کی است؟
شما ویا مسوولان قوای مسلح ؟
اگر مسوولان قوای مسلح است، آیا این مسوولان مجازات خواهند شد.؟
مردم ازعوام فریبی شما خسته ومتنفر شده اند، به مثابه ی سرقومدان اعلی در برابر مردم افغانستان و غزنی ازین جنابات صورت گرفته دران شهر تاریخی، مسوول و پاسخگو اید.

>>>   Saboor Raheel
«در سال ۱۶۸۰ حکومت انگلیس در مستعمره هندی (واقع در بحیره کربین) خود- باربیدوس، سرشماری یی انجام داد. این سرشماری نشان داد که از جمع ۶۰ هزار نفوس این مستعمره، ۳۹ هزار آن بردگان افریقایی تبار که ملکیت یک سوم باقیمانده نفوس بودند. »

بدین معنی که اکثریت و اقلیت معیاری برای در دست داشتن حاکمیت سیاسی و اقتصادی در یک کشور نیست. بلکه نظم و انسجام درونی یک ملت و یک طایفه دلیل اصلی پیروزی و اقتدار آنهاست. هرچند نویسنده این مثال را در کانتکست و محتوای دیگری بیان کرده است و نبود مشارکت همگانی و حقوق مساوی را دلیل عقب ماندگی و فقر می داند اما جنبه دیگر نهفته درین برداشت همان است که عرض شد: اقلیت و اکثریت معیار و دلیل داشتن قدرت سیاسی نیست. البته این نمونه را در عراق زمان صدام حسین، بحرین امروزی و کشور هندوستان از نفوذ مسلمانان تا پایان استعمار هند می توان مشاهده کرد. اقلیتت استعمار گر بر اکثریت مردمی که انسجام و وحدت ندارند پیروز و حکمروایی می کند.

امروزه، جدا از جنبه قومی مساله- یک اقلیت دو سه صد نفری انسجام یافته (توسط خارجیها)‌ بر ۳۰ ملیون نفوس افغانستان حکومت می کنند. اما آنهایی که در افغانستان ادعای نمایندگی از مردم را دارند، باوجود اکثریت مطلق، به خاطر نبود انسجام و نظم و سازمانداری به بردگانی تبدیل شده اند که یگانه آزادی شان شکایت کردن است. شهری با پیشینه و بزرگی غزنی آتش زده شود و مردمش به وحشت و ماتم کشانده شود- اما کار ما تسلیت گفتن باشد و شکایت کردن. هیچ یخنی را گرفته نتوانید و هیچ کسی را مسوول قرارداده نتوانید و هیچ ضمانتی برای تامین امنیت مالی و جانی خود نداشته باشید.... چرا که اینجا دوصد مرد مزدور- اما نظام‌مند و منسجم، بر سرنوشت ۳۰ میلیون انسان بینوای پراگنده و بیهدف حاکم اند....

متن انگلیسی و ریفرنس در پایین:
In 1680 the English government conducted a census of the population of its West Indian colony of Barbados. The census revealed that of the total population on the island of around 60,000, almost 39,000 were African slaves who were the property of the remaining one-third of the population.

Acemoglu, Daron; Robinson, James. Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity, and Poverty (p. 75). The Crown Publishing Group. Kindle Edition.

>>>   Salam
اين تنها غزنى نيست كه مى سوزد ، شهر هاى زيادى در آينده باز خواهندسوخت !
چرا نسوزد ، بايد بسوزد وقتى صاحب ندارند .

>>>   Mazdak Farid
جنگ غزنی بخشی از تلاش برای ایجاد خط حلقه یی پشتونی و زون امن پیرامون کابل است . جنگ کوچی ها با مردم بهسود و برنامه ی جا بجایی های قبیله یی در جنوب هندو کش را چون بخش های دیگر این تلاش دیددیم و می بینیم . در چنین برنامه ها ، قوم به کارت بازی تبدیل می گردد و ایلیت مزدورِ قومی برای افزار شدن انسان های قوم خویش در خونین ترین و کثیف ترین بازی ها زمینه سازی می کند . برنامه ی هژمونی قومی که در بیش از صد سال اخیر منظم تر و با سامانه تر از پیش عملی شده ؛ واکنش قومی را در پی داشته است . برای حفظ جغرافیای وطن به هژمونی هیچ قومی با هیچ نام و دلیلی نیاز وجود ندارد .

>>>   وحوش و قاتلان پست جانی
دیار غزنی را ویران کردند
نمیدانند ز تاریخ و تمدن
سنائی را چرا نالان کردند

>>>   ارگ وحلقات فاشیستی ستون منجم درسقوط غزنی بخاطر نسل کشی دست دارند چرا اطفال را کشتند.چرا مردم بیدفاع را قتل عام کردند باز نیرو برود آنها فرار کنند بعد ازکشتار اقوام خاص.

>>>   ملت هاي مظلوم و تحت ستم در افغانستان قبل از اينكه دير شود و بدست ترورستان طالبان مشرك و كافر نابود شويد بايد بپا خيزيد ان طالبان كافر را نابود سازيد جهاد بر ضد طالبان واجب هست هر كس طالب را بقتل برساند غازي و هر كس دربرابر طالب كشته شود شهيد راه حق هست زيرا طالبان كافر در لباس اسلام دارد اسلام عزيزرا بدنام ميكند.
سيد حسين حسيني قم

>>>   صفوی
آیا ممکن است که پدر فرمان کشتن فرزندان خویش را صادر نماید...؟
----------------------------------------------------------------
کارشناسان سیاسی ونظامی بلاخره همه وهمه دراین یک دوروز فریاد میکشند : " آی غزنی در آتش میسوزد و برای نجات مردم غزنه وجلوگیری بیشتر از وحشت و سوزانیدن آثار تاریخ پر بهای این مرزبوم بایدهرچه ذوتر رییس جمهور ، شورایی امنیت ودرمجموع اورگان های امنیتی ... دست به کار شوند..... "
ولی بیخبر ازاینکه هرگز هیچ پدری فرمان کشتن فرزندان خویش را که یک عمر برای شان زحمت کشیده وتا اینجا رسانیده اند صادر نخواهد نمود ، زیرا هست وبود وزندگی این حاکمیت درموجودیت همین فرزندان ناخلف خون آشام شان خلاصه میگردد.
مگر آیا این رژیم واین گروه تباه گر خواستش نابودی تاریخ درخشان این سرزمین نیست.؟
وقتی چنین است ؛ پس این خواهش بیجا چرا؟
بیایید زمان آن فرا رسیده است که با این دیدگاه ساده اندیشی بلادرنگ وداع گفته و نقطه پایانی گزاشت ونبایداز گرگ درنده دیگرتوقع ترحم داشت.!

>>>   خدایا!غزنی باستانی دودش برامد.شهر غزنی شهر مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی مدارس دینی، عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد.مردم زحمت کش ومومن ولایت غزنی در تربیه و نگهداری حیوانات گاو،گوسفند و بز مهارت خاص دارند وسالانه صدها هزار ازین نوع حیوانات برای گوشت درداخل و خارج مورد استفاده قرار میگیرند..علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیمات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهد وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.
ومن الله التوفیق والسلام علی عبادالله الصالحین.الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود

>>>   فاطمه اسم دختر است که از ولایت غزنی ولسوالی ناهور و در روز افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی در ارگ ریاست جمهوری یکی از بخش های این برنامه که بنام اراده مردم و همکاری و تعهد مردم با دولت بوداجرا میکرد و فاطمه بعد از ادای سلام و احترام به ریس جمهور و اشتراک کنندگان در این مجلس با خواندن
قطعه شعری پوستر بزرگ را به خوانش گرفت شعر که فاطمه به خوانش گرفت را خوب به خاطر دارم از تلویزیون ملی افغانستان زنده پخش میشد اما مفهوم آنرا دران زمان ندانستم شعر فاطمه این طور بود که رویش را به طرف اشرف غنی کرد و خواند (اگر سوزند کتابم را به روی خاک بنویسم سوال امتحانم را به برگ تاک بنویسم ) آن وقت فکر کردم که این اشعار کهایف خاص ندارد اما امروز که صد تن دانش آموز در هنگام آموختن و پیمودن موفقانه راه زندگی تلاش عادلانه مینمودند نعش بر زمین شد و حریق گردید شعر فاطمه در ذهنم خطور کرد که فاطمه از ابتدا دانسته بود که فرزندان علم و انسانیت در افغانستان جایگاه ندارد کتاب هایشان را میسوزانند دروازه های مکاتب را به روی شان میبندد کتابچه های شان را با رنگ خون شان رسامی میکنند و آرزو های شان را پایمال و لگد مال میکنند. قدرت و توانایی را از ایشان میدزدند بعد مانند خفاشان خونخوار در انتظار جسم شان مینیشینند . فاطمه عزیز شاگرد برومند و آزاده در هر کجایی که هستی توانایی هایت برازنده باد ذهنیتت پر از استعداد و قلبت پر از آرامش و قلمت رسا باد . زنده باد فاطمه عزیز ای کاش یک بار دگر فاطمه را از یکی از تلویزیون ها میدیدیم و از ایشان میپرسیدیم که این شعرا رابه کدام مناسبت انتخاب کرد و در قصر ریاست جمهوری به خوانش گرفت ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است