مذاکره هیات گروه طالبان در تاشکند ازبکستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۰    ۱۳۹۷/۵/۲۰ کد خبر: 153621 منبع: پرینت

یک هیات گروه طالبان به تاشکند، پایتخت ازبکستان، سفر کرده و از تاریخ هفتم آگست تا دهم آگست با مقام های ازبکستان، دیدار و گفتگو داشته است.
وزارت خارجه ازبکستان با نشر اعلامیه ای روز شنبه گفته است که این هیات گروه طالبان که ریاست آن را شیر عباس استانکزی بر عهده داشت، از هفتم تا دهم اگست از ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش صدای آمریکا، در این اعلامیه آمده که هیات طالبان در مقر وزارت خارجه ازبکستان با مقام های این کشور دیدار کرد و دو طرف روی چشم انداز روند صلح در افغانستان تبادله نظر کردند.
اما در اعلامیۀ وزارت خارجۀ ازبکستان از جزییات این گفتگو های چیزی بیان نشده است.

شیر عباس استانکزی مسوول دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر است. آقای استانکزی در حاکمیت طالبان نخست به حیث معین وزارت خارجۀ طالبان ایفای وظیفه می کرد و سپس به حیث معین وزارت صحت عامه کار کرد و تا سقوط رژیم طالبان در این موقف باقی ماند.
این نمایندۀ گروه طالبان از معدود مقام های دوران حاکمیت طالبان بود که با زبان انگلیسی صحبت می کرد و بر خلاف بسیاری از مقام های طالبان با خبرنگاران در مقابل کمره مصاحبه می کرد.

ازبکستان در ماه مارچ امسال نیز میزبان یک نشست در مورد صلح و توسعه در افغانستان بود.
سفر هیات طالبان به تاشکند و بحث ها در مورد روند صلح افغانستان در حالی صورت گرفته است که طالبان از دو روز به این سو شهر غزنی را از چندین جهت مورد حمله قرار داده اند که در نتیجۀ آن ده ها به شمول غیر نظامیان کشته و زخمی شده اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ازبکستان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Malek Sitez
جهان اسلام نظاره‌گر ویرانی پای‌تخت تمدن خویش است.

همین پنج سال پیش در اپریل سال ۲۰۱۳ بود که دولت‌های اسلامی در هم‌گرایی با یونوسکو غزنه را پایتخت تمدن جامعه اسلامی جهان نامیدند. رهبران این دولت‌ها با مباهات زیاد از فرهنگ، تمدن و تاریخ اسلام یاد کردند و غزنی را یکی از پای‌تخت‌های برجسته جهان اسلام اعلام کردند.

سال گذشته همین جهان اسلام در حدود دوصد ملیارد دالر جنگ‌افزارهای خطرناک از ایالات متحده خرید کرد. جنگنده‌گان این دولت‌ها جنگ‌افزار های پوسیدهء خود را در غزنی استفاده می‌کنند و این پای‌تخت تمدن خود را به آتش می‌کشند.

حالا پرسش اصلی این‌است که ۵۶ کشور اسلامی جهان به نماینده‌گی از ۱،۷ ملیارد انسان و ۲۳ در صد جمعیت جهان چگونه ویرانی پای‌تخت تمدن خود را تماشا می‌کنند. آیا تا هنوز کسی شاهد کوچک‌ترین اعلامیه‌یی از کنفرانس کشورهای اسلامی پیرامون ویرانی غزنی پیش‌کش شده است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است