آنچه حکومت درباره غزنی می‌گوید حقیقت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۷/۵/۲۱ کد خبر: 153650 منبع: پرینت

آنچه را که حکومت مرکزی درباره غزنی می‌گوید حقیقت ندارد و ما آن را رد می کنیم حقیقت این است که طالبان در تمام نقاط شهر غزنی هستند و شهر در آتش می سوزد. هیچ نیروی کمکی به غزنی نرسیده است هم قبلا و هم از دیروز تا حال ما به مقامات کابل اطلاع رسانی کرده ایم و فشار آورده ایم تا نیروی کمکی به غزنی بفرستند اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

- طالبان با حمله بالای زندان غزنی صدها زندانی و تروریست های خطرناک خویش را آزاد کردند. زندانیانی که برای گرفتاری آنان ده ها سرباز کشته شده بودند فعلا این زندانیان خطرناک مسلح گردیده و در کوچه پس کوچه های شهر غزنی برای انتقام گرفتن و کشتن انسان های بی‌گناه رژه می روند.

- مرتضوی باز هم دست از دروغ برنمی دارد مرتضوی نوشته است: "نیروهای کمکی در پی آر تی غزنی مستقر شده اند و برای عملیات پاکسازی آماده هستند." یکی از ایشان بپرسد کدام پی آر تی؟ همانی که دیروز در آتش سوخت و تاراج شد یا همانی که شما با وهم و خیال و با دروغ خود ساخته اید؟

اگر نیروهای کمکی به غزنی رسیده چرا بجای مستقر شدن در پی آر تی به شهر نمی‌روند تا کوچه های پر از جنازه را ببیند؟ چرا به نو آباد، موی مبارک و قلعه شهاده نمی روند تا مردم بی گناه این مناطق را از شر تروریست ها نجات دهند؟

اسدالله خالد رییس پیشین امنیت ملی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
دروغ
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   خدایا!غزنی باستانی دودش برآمد. شهر غزنی مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد. ولسوالیهای ولایت غزنی در تربیه حیوانات گاو وگوسفند و بز که برای محصولات گوشت درداخل وخارج مورد بهره برداری و استفاده قرار میگیرد نقش خیلی عمده و اساسی دارد.علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیمات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف شهر و ولایت غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهند وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.
انشالله وتعالی ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   اسدالله خالد دقیق وحقیقت راگفتند واقعن همینطور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است