حکومت به هشدارهای سقوط غزنی بی توجه بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۷/۵/۲۱ کد خبر: 153652 منبع: پرینت

از شش ماه بدینسو به دولت وحشت ملی هشدار داده شد که غزنی در حال سقوط است اما متاسفانه دولت گوش شنوا نداشت.

با این دفع الوقت تلاش کردند تا طالبان مواضعشان را در اطراف شهرغزنی محکم نمایند و از دیروز بامداد تا امروز بر شهر غزنی حملات گسترده و انسجام یافته ای را انجام دادند. تمام تاسیسات زیربنایی را ویران کردند، ادارات دولتی را به آتش کشیدند و مواضعشان را در نقاط مرتفع مشرف به شهر گسترانیدند و مردم این شهر تاریخی وحشت زده به هرسو پا به فرار گذاشتند. آخرین گزارش ها می رساند که طالبان محبس غزنی را تصرف و زندانیانشان را آزاد کردند.

پس از 20 ساعت نیروهای ارتش و کماندو به غزنی آمدند اما هنوز خطوط دفاعی که طالبان را دور بزند ایجاد نتوانسته اند و جنگ با شدت غیر قابل تصور در شهر جریان دارد هر فاجعه ای که در غزنی به وقوع بپیوندد مسوول درجه اول آن غنی و ارگ نشینان است چون آنها نه تنها هشدارها را نادیده گرفتند بلکه طبق استراتژی طالب پروری شان در تبانی با گلبدین عمل کردند. طالبان بر اساس همین پلان تجهیزات پیشرفته نظامی غزنی را تصرف کردند و پایگاه های جنگی شان را تقویت نمودند.

تحقیر غزنی تاریخی این مرکز تمدن اسلامی و پرورشگاه صدها ادیب، شاعر و حکیم برای غنی، اتمر و گلبدین بسیار سنگین تمام خواهد شد. خون پاک فرزندان غزنی سیلابی خواهند شد تا اهانتگران این جغرافیای فرهنگ پرور را در خود غرق نماید. نه کاپیسا رفتن ها و پیشکش آیس کریم به طالبان و نه هم دایکندی رفتن ها برای فریب افکارعامه هیچکدام نمی تواند خیانت ملی به غزنی بزرگ این مهد امپراطوری غزنویان را بپوشاند.

حکایت غزنی با قندوز و سایر نقاط افغانستان فرق می کند و پیامد آن برای تحقیرکنندگان خیلی ناگوار خواهد بود.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
جنگ
تحقیر
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
کوچی نژاد اشرپ غنی احمدزی !
یکی از برداران طالب تو این جرنل پاکستانی خان وسیم خان است که در جنگ غزنی مردار شده است . برای تو و تمام برادران بی فرهنگ و بدنژادت فقط همین قدر می نویسم که :
.....
اشرپ غنی . کجا خواهی برد این بدنامی تاریخی را ؟

>>>   خدایا! غزنی دودش برآمد. شهر غزنی پایتخت مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد.علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیمات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهد وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.
انشالله وتعالی ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   Salam
غزنى از كابل فاصله يى چندانى ندارد ، كابل امن ترين استان براى طالبان است و همين اكنون هزار ها تن طالب در داخل كابل حضور دارند و براى غزنى سازى كابل اماده اند ، فقط منتظر زمان مساعد اند .

>>>   ز غزنی آتش و خون میخروشد
ز تیغ وحشی دون میخروشد
غنی با طالبان در یک پروژه
ز کین ارگ ملعون میخروشد

>>>   جراجو
طالبان جنایت کار خانه های شهروندان تاجیک و هزاره را در غزنی به آتش کشیدند ،باز هم بگوید ما تعصب میکنیم.

>>>   Abdul Hai Khurasani
انگار حاکم ارگ کابل، جشن سقوط غزنین را به دست طالبان مزدور برپا نموده است، جیغ می زند و هل من مبارز می طلبد...
اشرف غنی؛ خرد جمعی کشور را به سخره گرفته و در روز ماتم غزنین که از شش جهت خون و آتش می بارد بساط همایش فانتزی روز جوانان برپا داشته است !
در این ماتمسرا فقط یک روانپریش مریض می تواند، اینگونه گستاخ و بی پروا، بر پرپر شدن لاله های سرخ شهادت لبخند بزند و هیچ یادی از جنایت طالبان در غزنین نکند.
به نظر می رسد، اشرف غنی چندان هم ناراحت نیست که پایتخت سلطان محمود غزنوی برای سومین بار در آتش خشم دشمنانش می سوزد و خاکستر می شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است