جهان اسلام نظاره‌گر ویرانی پایتخت تمدن خویش است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۷/۵/۲۱ کد خبر: 153654 منبع: پرینت

همین پنج سال پیش در اوریل سال 2013 بود که دولت‌های اسلامی در همگرایی با یونوسکو غزنه را پایتخت تمدن جامعه اسلامی جهان نامیدند. رهبران این دولت‌ها با مباهات زیاد از فرهنگ، تمدن و تاریخ اسلام یاد کردند و غزنی را یکی از پایتخت‌های برجسته جهان اسلام اعلام کردند.

سال گذشته همین جهان اسلام در حدود دوصد میلیارد دالر جنگ‌ افزارهای خطرناک از آمریکا خرید. جنگندگان این دولت‌ها جنگ‌افزارهای پوسیده ی خود را در غزنی استفاده می‌کنند و این پایتخت تمدن خود را به آتش می‌کشند.

حالا پرسش اصلی این‌ است که 56 کشور اسلامی جهان به نماینده‌گی از 1.7 میلیارد انسان و 23 درصد جمعیت جهان چگونه ویرانی پایتخت تمدن خود را تماشا می‌کنند. آیا تا هنوز کسی شاهد کوچکترین اعلامیه‌ای از کنفرانس کشورهای اسلامی پیرامون ویرانی غزنی پیش‌کش شده است؟

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جهان اسلام
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
کوچی نژاد اشرپ غنی احمدزی !
یکی از برداران طالب تو این جرنل پاکستانی خان وسیم خان است که در جنگ غزنی مردار شده است . برای تو و تمام برادران بی فرهنگ و بدنژادت فقط همین قدر می نویسم که :
.....
اشرپ غنی . کجا خواهی برد این بدنامی تاریخی را ؟

>>>   خدایا! غزنی دودش برآمد. شهر غزنی پایتخت مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد.علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیمات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهد وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.
انشالله وتعالی ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   برای رهبران کشورهای اسلامی حتی وطن مردم خود شان ارزش ندارد چی رسد به شهر پراز گردو خاک غزنی !
رهبران افغانستان چی کردند که خحالا شما از رهبران قمار باز وشراب خور اعراب ترورست انتظار دارید
غزنی مانند فراه نه پرنده های شکاری مانند باز دارد ونه هم مواد مخدر چی برد اعراب مسلمان می خورد؟
علاوه براین درتمام جهان یک کشور اسلامی را نشان دهید که آرام ومترقی باشد ومردمش در رفاه زندگی کنند درانجا قانون وعدالت باشد؟؟؟
مَپتی عربی پتوا میدهد که برای خادم حرمین شریفین خوردن شراب وزنا مانند شیر مادر حلال است !
می خواهید درمورد غزنی هم یک پتوا بدهد؟؟

>>>   کوچی بی فرهنگ وبی تمدن است وانسانیت ندارد برایش ویرانی غزنی فرق ندارد.

>>>   جناب ملک ستیز درود بر شما
کدام جهان اسلام؟
همان جهان اسلام را نام میبرید که از 1400 سال بالای عربستان و جهان حگمفرمایی دارد؟ همان جهان اسلام که از زن به مانند برده جنسی استفاده میکنند؟
از همان جهان اسلام که در طول 60 سال در جوار ما بنام کشور چتلستان مصروف دسیسه و توطئه برای کشور عزیز ما میباشد؟ و یا از همان جهان اسلام که مردم را فریب داده و از چاه و امام که در این چند سال پنهان شده میتراسانند و فریب میدهند مباشد؟
اگر منظور شما از این کشور های سردمدار یا تیکه داران اسلام باشد اینها همه مزدور و اینها همه سگان قلاده به گردن امپریالیزم در راس انگیس + امریکا میباشند و بس و باید منتظر اینها نبود.
با عرض حرمت به شما

>>>   منافقین طالبان ترورست بکمک و همکاری مستقیم استخباراتی و نظامیان پاکستان این مرکز تمدن اسلامی را نابود کردند چون نام از تمدن اسلام برا این ولایت بخود کسب کرده دشمنان اسلام و انسانیت در برابر چنین نام مقدس خیلی احساس و بد بین هستند حالا برای بار دیگر خواستند تا این نام را ازین کشور بگیرند دیده شود که واکنش جهان اسلام در پیوند به این جنایت انجام شد چیست و عمل شان چه خواهد بود .

>>>   جراجو
طالبان جنایت کار خانه های شهروندان تاجیک و هزاره را در غزنی به آتش کشیدند ،باز هم بگوید ما تعصب میکنیم.

>>>   همین آتش توسط جهان اسلام افروخته شده ترورست های پنجابی وپول های اعراب شرابی وقمار باز زناکار ومفسد ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است