طرح آقای قانونی رد شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۷/۵/۲۱ کد خبر: 153661 منبع: پرینت

ایتلاف احزاب طرح آقای قانونی را رد کرد و مانع نامزدی اش در انتخابات 2019 شد.

گزارش‌های رسیده از داخل ایتلاف احزاب حاکی از آن است که جریان حراست و ثبات و ایتلاف بزرگ احزاب طرح آقای قانونی را مبنی بر استعفای قبل از موقع رییس اجرایی و انصراف رییس اجرایی و استعفای محمد اشرف غنی را رد کرد.
ایتلاف همچنان نامزد شدن محمد یونس قانونی را در انتخابات بعدی (2019) رد کرد.

تعدادی زیادی از رهبران جهادی و فعالان این حوزه به شمول استاد سیاف به آقای قانونی گفته‌اند که این بازی‌های کج به منزل نمی‌رسد. دنباله روی کرزی و جمع شدن در محور وی برای تشکیل حکومت موقت، وعده کاذب برای زلمی رسول و تلاش برای معاونیت آقای اتمر یا اشرف غنی یا هر شخص دیگر و تکرار آیات یأس و نا امیدی که تاجیک‌ها نمی‌توانند نفر اول باشند و باید معاونیت اول را بگیریم دیگر برای مردم ما و حوزه جهاد و مقاومت قابل قبول نیست.
این حوزه باید نامزد مستقل و مورد قبول خود را داشته باشد و با تشکیل یک ایتلاف بزرگ و با محور شدن برای گرفتن ریاست جمهوری به میدان مبارزه برود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
ایتلاف
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   Saboor Raheel
قصد ترور عبداللطیف پدرام رهبر کنگره ملی یکی از شخصیتهای پشتاز سیاسی تاجیک، کار سیستم و نظام پوشالی خواهد بود نه کار یک فرد. شایعه پراگنی که گویا یاسین ضیا قصد ترور پدرام را داشته باشد، هم احمقانه است و هم به‌هم‌اندازنده- قرار دادن یک شمالیوال در برابر یک بدخشی که هردو از یک حوزه سیاسی به حساب می آیند.

چنان می نماید که جنگ روانی فاشیزم علیه پدرام به جایی رسیده است که آقای پدرام نیز به گونه یی پذیرفته باشد که ترورش می کنند. پست اخیر جناب پدرام همین حقیقت را می رساند که او باور کرده است حاکمیت در پی قتلش است.

روشن است که فاشیزم برای مطیع ساختن مردم شیوه های مختلف را به کار می برد. تهدید می کنند،‌ تطمیع می کنند،‌ و تلاش برای خریدن افراد و به خرچ می دهند،‌ تبلیغات روان‌شکن به راهه می اندازند، افسقال می فرستند.... تا مگر حریفان و مخالفین خود را مجبور به تسلیمی و سپراندازی کنند. اگر هیچ یک از اینها کار نکرد ترور نیز روی میز شان است. مگر استاد برهان الدین ربانی را نکشتند؟ مگر دهها نماد قدرت و آزادگی از میان مردم ما را سر به نیست نکردند؟

در مورد جناب پدرام باید گفت که ایشان حتی اگر همین امروز هم دست از مبارزه بردارند،‌ کارهای بس بزرگی کرده اند که و وظیفه خود را در برابر مردم،‌ به مقایسه با معامله گرانی که صدایی در برابر استبداد و فاشیزم نداشتند،‌ انجام داده است. این مقام و این افتخار را هیچ تروری از پدرام گرفته نمی تواند مگر ترور شخصیت و مگر این که خود از راه برگردد و خود را رد کند.

پدرام- با وچود انتقاداتی که از سوی برخی حلقات خودی بر او وارد می آید، در حال حاضر یگانه صدای بی‌خدشه سیاسی در برابر فاشیزم و رساترین قامت آزادیخواه و دادخواه در پارلمان و تریبیونهای سیاسی است.

هرگونه سوء قصد علیه پدرام از چشم فاشیزم علیه آزادیخواهی و عدالتخواهی تاجیکان حساب خواهد شد و گام دیگری خواهد بود در جهت تعمیق دشمنی و رویارویی قومی!‌

یاسین ضیا کدام دشمنی سیاسی با پدرام ندارد. این دولت فاشیستی غنی و عبدالله است که با تاجیکان و شخصیتهای خم ناشدنی تاجیک دشمن است. یاسین ضیا را گاهی لته یی برای پاک کردن جنایت علیه قیصاری به کار بردن و گاهی هم وسیله یی برای تپاندن جنایت دیگری علیه یکی از سرداران تاجیک، کار سیه دلان و ازخباثت‌پیشگان ارگ است نه چیز دیگر.

>>>   Paryani
پدرام با ترور از بین نمی رود . انسانیکه اندیشه اش بیانگر واقعیتهای زندگی جامعه باشد . حیاتش پیوند خورده بزندگی جامعه میشود ، او را چگونه میتوانند از قلب مردم بیرون رانند در حالیکه هیچ بدیل دیگر که بمردم پذیرفتنی باشد نداشته باشند.

>>>   شورای نظار واز جمله همین معامله گر راباید درهیچ ائتلافی جای ندهند
همه باید استعفا کنند واز افغانستان بیرون بروند تا قانونی به چوکی برسد !!!!!!
ذره شرم وحیا دروجود این مفسدین نیست نمیدانند مردم چقدر ازینها نفرت دارند ؟

>>>   حمد همایون صادقی
تاجیکان باید انتقام شهید مسعود را از گلبدین و از استاد ربانی و مارسال فهیم را از کرزی و غنی می گرفتند
تا رهبران فاشیست اوغان درک میکردند که کشتن رهبران تاجیک مرگ حتمی آنها است

>>>   شمالی وال نمربوط هیچ قومی نیست شمالی وال پول چوکی دزدی غصب را ضرورت دارد آنها حتی با خود هم خیانت میکنند به نزد آنها بدخشان و تل اویو ویا جای دیگر از جهان هیچ ارزشی ندارد

>>>   قانونی باید یک دکان رهنمای اتلاف بسازد چون تجربه اش درینمورد خیلی پَخته است بارهابار ها ائتلاف وبا دیدن لقمه چربتر فورا این ائتلاف را شکستانده به گروپ دیگری ملحق شده ،

>>>   نیو من مشاور سابق دونالد ترامپ گفته است :
، ترامپ قصد داشته است در مراسم سوگند ریاست جمهوری خود به جای کتاب مقدس از نسخه یکی از کتاب‌های خود «هنر معامله»که، از نوشته‌های خودش،است سوگند یاد کند.
نیومن نوشت:
"او از من پرسید: نظرت درباره اینکه من روی کتاب هنر معامله سوگند بخورم چیه؟".
زمانی که نیومن به ترامپ درباره شکستن سنت سوگند ریاست جمهوری می‌پرسد، ترامپ در پاسخ او گفته هنر معامله یک کتاب پرفروش است.. نیو من که به یکی از منتقدان جدی ترامپ تبدیل شده اوایل امسال و پس از لاف‌زنی‌های ترامپ درباره مهارت نویسندگی‌اش در توئیتر خود نوشت: ترامپ نمی‌تواند یک کتاب بخواند چه برسد به اینکه یک کتاب بنویسد.
*******
نکند که همین متپکر ما هم درهنگام تحلیف دستش را روی کتابی که همراه با یک خانم خارجی نوشته بود گذاشته باشد ؟؟؟ هیچ شکی نیست !
ر

>>>   حوزه ی جهاد یافساد - نام جهاد را چنان لکه دار ساختید که مردم بمقابل این کلمه چون ...... حساسیت دارند

>>>   طرح قانوني ني معامله گري قانوني را جلوگيري كردند!
اين ..... را نبايد در جلسات و تصميم گزاري ها شريك نمايند.

>>>   رهبران فاشیست خود شان بمانند موش های صحرایی در غار ها پنهان هستند ترورستان معاشخور خود را وظیفه میدهند که این و انرا تررور کنید دستور از غار نشینها است عمل از ترورستان معاشخور تربیه شده شان بعد انجام ترور دستور داده شان اشکریزی و غم شریکی کاذبان را رهبران غار نشین پنهان شده پشت دیوار های کانکریتی ارگ هم با مردم انجام میدهند ترورست کار کشته که ترورست دیگری را بجان استاد ربانی تا خانه استاد همراهی کردهبود و پس از عمل ترورستی و بشهادت رساند استاد ربانی در حین فرار از منرل استاد با فیر مرمی دروازه بانان خانه استادمرمی به پای ان اصابت کرده و اکنون لنگ و لنگان راه میرود پس از انجام وظیفه نور چشم ارگ گردیده پست های کلان امنیتی و دفاعی در اختیار اش قرار داده شد و نازدان ارگ است حالا نوبت رسیده به یاسین ضیاء معاون حنیف اتمر مشاور شورای امنیت در ارگ که اولین اقدام ان انجام جنایت در برابرقیصاری و بشهادت رساندند چند تن از محافظان قیصاری عمل جنایتکاران و خاینانه یاسین ضیاء دستور گرفته از ارگ را همه از طریقرسانه های تصویری و صحبت قیصاری درین یکی دو روز اخیر پس از بیشتر از چهل روز زندانی کردن ان هم اگاه هستند با بلند شدن این جنایت از طریق رسانه ها ارگ کابل مانند مرغ کرک کرنش کرده دم بدست نمیدهد و خجالت زده شده که جنایت دستور دادهشده شان برای مردم افشا شد و بد نام جهان گردیدند .

>>>   طرحش صرف برای خودش بوده است دیگران استعفاذ کنند همه بروند تا جای برای او خالی شود !!!

>>>   شــــــــــــروپساد را نه جهان می خواهد نه مردم !

>>>   تاجيك ها بايد اول خود شناسي نمايند بعد وارد ميدان شوند. يعني باخت اينها در وجود مهره هاى معامله گر است. بايد سياسون قوى و متحد وارد ميدان شوند نه با چهره هاى معامله گر مانند قانونى ضيا صالح ...

>>>   جراجو
طالبان جنایت کار خانه های شهروندان تاجیک و هزاره را در غزنی به آتش کشیدند ،باز هم بگوید ما تعصب میکنیم.

>>>   Mansoor Badry
چند نفر اوغان خوب جنایت اواغنه خراب را در غزنی محکوم نموده است ؟
کجا هستند وحدتچی های غیر اواغنه که ادعا داشتند همه یی اواغنه طالب نیستند ؟

>>>   قیام ملی برعلیه حامیان طالب این مردم حسود هستند و ازاین به بعد شهر ما را توسط طالب وحشی خراب به زمین سوخته مبدل می کنند

بخاطریکه ارگ نشینان وحشی از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در حراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان مزدور پاکستان لذت می برند.

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش » اشرف غنی احمدزی پیشا هنگ نیروهی ا شغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است که غنی شهر باستانی مرکز زا بلستان مارا توسط برادران طالب خود به آش کشد .
اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی های متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور است.

در بین قبیله احمدزی کوچی ناقلین هندی الاصل ملتانی یک آدم روشنفکرد با تفکر انساتی و اسلامی دیده نمی شود ولی صد ها تن فاشیست وطن فروش آدم کش تروریست دارند که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله احمدزی کوچی با طالب وحشی هم دست است , جوانان پولیس و ارتش ، امنیت ملی مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی احمدزی کوچی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، فقر ، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد ، مفکوره غنی احمدزی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها غنی احمدزی درک .... دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم عام کشور و سربازان شجاع ما و مردم شریف وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار و خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی کشور چه در داخل و خارج به عرض می رسانم که ادامه حکومت اشرف غنی مزدور انگلس و پاکستان و خون خوار در قدرت باعث بحران کلان مانند جنگ بین اقوام در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی احمدزی کوچی فاشیست فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان و انها را آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه د گیری نمی می برد .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم باید امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. شهود است که مظاهره چیان زن در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور مشورع نمی شا ناسند ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا می کنند .

مبارزان دلسوز به بوطن مردم شریف چه در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

یکی از اولین گام درراه ازبین بردن اختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی است تخییر نام افغانستان به بنام خراسان ، باختر و آریانا است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام بد نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود
اگر برنامه ناقلين کوچی توسط غنی احمدزی کوچی تكميل و کامیاب شود و كوچي ها در تمام نواحي شمالمی و شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، لکد مالی باغ و حاصلات و چرگاه هر روز جنگ و خونريزی با کو چی ها ! باید برنامه اسکان کوچی های جاهل آفت طبیعی آور ا کرفته شود اگر فردا دیر خواهد شد. بلی این مفکوره رقابت سالم من برای بهبود وطن عزیزم افغانستان ا ست.

>>>   Mansoor Badry
یک تعداد مردمی که تا دیروز غنی کوچی زی را جلالتماب خطاب میکردند ، از دسترخوانش استخوان می چیدند و همرایش عکس یادگاری می گرفتند ، امروز شاکی اند که چرا با ایشان ظلم صورت گرفته ؟ این شما بودید که او را رسمیت دادید ، احترامش کردید و به پایوازش قالین فرش نمودید . به جای اینکه بشرمید و از کرده پشیمان باشید ، ادعای شرمگین دیگر هم دارید !

>>>   تعهد دوستی دوران جوانب كرزی و غنی پا برجا است آنچه مشكل اساسی است عدم شناخت عده ای رهبرنما از غنی و كرزی است كه از بطن حوادث روزگار بيرون شده اند ادعای رهبر بودن دارند اما نمی دانند رهبری مردم را در دست داشتن چگونه است و چطور با دشمنانشان برخورد كنند؟

>>>   Salam
اقوام غير پشتون در موقعيت خطرناك و حساسى قراردارند و از شش جهت در محاصره يى شوؤنيزم قبيله اند، حاكميت و حكومت به دست شان ، نيرو هاى دولتى براى سركوب مردم در اختيار شان و نيروى ضد دولتى بنام طالب هم در اختيار شان ، هر شهر و استانى را كه بخواهند آتش مى زنند ، مردمش را مى كشند و كوچ مى دهند . و اما در آن سوى بازى سه قوم مزدور صفت و برده منش كه حتا پرواى هويت ، حيثيت و جان و مال و ناموس خود را هم ندارند، چنين مردمان برده خو و آزادى گريز سزاوار همين قصاوت ها اند .

>>>   Q.u. Amin
جوانان نا آگاه غیر پشتون هر روز برای بقای این رژیم که در اصل دشمن شان است کشته میشوند وبطور مسخره آمیز دم از قهرمانی وشهادت میزنند .
در حالیکه غنی ، حکمتیار وطالبان حکومت پشتونوالی افغانی میسازند .

امیر کبیر یکی از سیاست مداران ملی گرای ایرانی در قرن نزده هنگامیکه در تبعید بود میگفت:
ابتدا فکر میکردم که مملکت وزیر دانا میخواهد بعد فکردم که مملکت شاه دانا میخواهد.
ولی حالا خوب میدانم که یک مملکت قبل ازهمه یک ملت دانا میخواهد .

>>>   Homayoun Paiez
اگر کسی یا کسانی هنوز هم، میان غنی و طالب و کرزی و دیگر تمامیت خواهان قبیله پرست، فرق قایل می شود؛ به تعبیر حضرت مولانا، برای این کوران و ناشنوایان، گوش خر باید خرید..(.حد اقل با گوش خر که نمی توانند عذر کری پیش آرند)اگر امروز غزنی و مردم بی دفاعش، در آتش خون می تپند و می سوزند و فردا هر جای دیگر؛ بی هیچ شکی، این فاجعه ها و خون ریزی ها و آتش زدن ها، در تفاهم سران قبیله در هر نقابی که هسند صورت می گیرد..اگر در ارگ اند یا کویته و پشاور و یا هرکجای دیگر؛ در تفاهم باهم فاجعه می آفرینند...این فجایع تاکتیک های پلیدیست برای از نفس افتیدن و فرسایش هر چه بیشتر عدالت خواهان و برابری خواهان و هویت طلبان...مگر غنی آشکارا نه گفته بود که" یا به زور قوم، یا به زور شمشیر، یا به زور خارجی و..." از این وطن بیرون تان می کنیم؟ چرا آقای غنی،احمد ولی مسعود را چنین اخطاری داده بود؟ به خاطر آنکه آقای مسعود در همان وقت، دم از عدالت و برابری زده بود!
آری، آقای غنی، امروز چون زنگی مستی، با دو اسلحهء خون ریز ( طالب، همان قوم، امریکایی و انگلیس و...همان خارجی) افغان تازی و میدان داری دارد... این فجایع را قوم پرستان هر دو طرف برای تثبیت حاکمیت بلا منازیع شان تداوم داده و می دهند؛ و خارجی ها هم، منافع شان را در تحکیم حاکمیت این ها تشخیص داده اند؛ زیرا اینان، همان شیران خانه و روبهان مطیع و سر به زیر بیرون اتد...
آری، در تداوم این آتش و خون، دست امریکایی و انگلیس و مزدوران منطقه ای شان، صد در صد دخیل است

>>>   بنام خدا
رهبران غير پشتون سپر پشتونست ها!
===================
عوامل مهم استحكام و استمرار قدرت فاشيزم در هجده سال سران غير پشتون هستند كه هميشه در برابر خيزش مردم از آنها به عنوان سپر دفاعي استفاده شده اند!
در آغاز كرزي از فهيم خان استفاده كرد خيزش مردم را بر عليه كرزي خاموش كرد؛
در جريان شهادت استاد رباني با دستور كرزي اعتراض هارا امرالله صالح با بسم الله مديريت كردند،
در شهادت فهيم خان از قانوني استفاده كردند وي را معاون چند روزه قرار دادند كه مردم بلند نشود!
در جنبش روشنايي از محقق،سرور دانش و خليلي در سركوب و خاموشي استفاده كردند!
در انتخابات كرزي از عبدالله استفاده كرد آن در لويه جرگه به مردم گفت :بمانيد به من شما مردم برويد!
پيش عطا مردم صف بستند در شهر ها همه بلند شدند عطا يك شبه فرار كرد به مردم گفت برويد ما جور آمديم!
اين روزها نوبت دوستم است كه غني در سركوب اعتراض ها استفاده مي كند
و چه وقيحانه دوستم بجاي تشكر از مردم غيور اعتراض كننده از غني تشكر كرد!
در عين حال از اعتماد غني سپاسگزاري كرد
و قسم هم يادكرد به غني وفادار است!
صدها جوان در خون غلتيدند
دوستم در قصر آمده به مردم مي گويد دنبوره بزنيد!
شايد آنچه را بيان مي كنم سخت باشد اما حقيقت اين است بيشتر بزرگان غير پشتون سپر پشتونها هستند پشتونها نه نيروي مردمي دارند و نه توان حكومت كردن اما اين سياهي لشكر غير پشتون است خدمت مي كنند!
ايشچي،فايق،امرالله صالح،قانوني،دوستم،خليلي،سروردانش،عبدالله،عطا و...
آيا اين ها به اين جوانان غير پشتون نگاه نمي كنند
كه هر روز ده ها نَفَر از پشت توسط پشتونيست ها شهيد مي شوند
اما آنها در قصرها سرگرم معامله وجور آمدن برسر خون جوانان شهيد هستند!!

سپر انساني چيست؟
برادرت را دشمن بگيرد درپيش خود قرار دهد شمارا به مرمي بزند اگر شما بزنيد به برادرتان اصابت كند اگر نزنيد دشمن شما را مي بكُشد
چه سخت است
اما سخت تر آن سپر انساني را رهبران ما در برابر مردم خودشان تشكيل داده اند
و مردم هر روز كشته مي شوند اگر اعتراضي شود غني مي گويد برويد خاموش كنيد!
ما مردمي داريم از شنيدن حقيقت مي ترسند
حتي نمي پذيرند رهبران ما همچون مجسمه براي كرزي وغني سپر شده اند تا مردم مارا آنها در عقب اين مجسمه ها قتل عام كنند!!
راستي اين داستان درد آور تا كجا ادامه دارد؟
Gol Amiri


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است