اختلاف کمیسیون‌های انتخاباتی بر سر یک فهرست
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۳    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153664 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات پس از ساعت‌ها گفتگو با نامزدان حذف‌شده که خواستار تعلیق قرعه‌کشی بر سر تثبیت جایگاه نامزدان در اوراق حساس رأی‌دهی بودند، موفق شد این روند را آغاز کند.

با این حال، حفیظ‌الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات می‌گوید که انتشار فهرست نامزدان حذف‌شده از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی برخلاف قانون است و این نهاد صلاحیت نشر هیچ‌گونه فهرستی را ندارد.
به گزارش رشد، کمیسیون انتخابات اعلام کرد که در این زمینه و افزودن ۱۰۴ نفر از سوی کمسیون شکایات انتخاباتی که وارد فهرست ابتدایی نشده بودند، از این کمیسیون به گونۀ رسمی توضیح خواسته است.
کمیسیون انتخابات امیدوار است که برای نامزدانی که از فهرست حذف شده‌اند حق استیناف‌خواهی داده شود. این کمیسیون می‌گوید، در صورتی‌که افراد حذف شده دوباره وارد فهرست شوند، کمیسیون انتخابات نام‌های آنان را در آخر اوراق رأی‌دهی علاوه خواهد کرد.

اما علی‌رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در واکنش به اظهارات آقای هاشمی می‌گوید، فهرست منتشرشده با فهرست نهایی‌یی که از جانب کمیسیون مستقل انتخابات باید منتشر شود، تفاوت دارد.
به گفتۀ روحانی این فهرست که نتایج کارهای کمیسیون شکایات انتخاباتی را انعکاس می‌دهد و از سوی کمیسیون مستقل انتخابات منتشر شده، نه کمیسیون شکایات انتخاباتی.
روحانی می‏‌گوید که کمیسیون شکایات انتخاباتی هیچ‌گونه توضیحی در مورد عملکردش به کمیسیون انتخابات نخواهد داد و فیصلۀ این نهاد در مورد حذف افراد برگشت ناپذیر است.

از جانب دیگر قرعه‌کشی بر سر تثبیت جایگاه نامزدان در اوراق رأی‌دهی در کمیسیون مستقل انتخابات به گونۀ علنی جریان دارد و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات امیدواراند که تا ناوقت امشب این روند تکمیل شود.

کمیسیون انتخابات برای تسهیل روند قرعه‌کشی، ۳۴ ولایت کشور را به ۸ زون تقسیم کرده است.
مسوولان کمیسیون انتخابات می‌گویند، با نهایی شدن فهرست نامزدان، این فهرست برای چاپ به بیرون از کشور فرستاده می‌شود و برگه‌های چاپ‌شدۀ رأی‌دهی در مدت ۳۰-۳۵ روز در اختیار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کمیسیون
نظرات بینندگان:

>>>   روحانی می‏‌گوید که کمیسیون شکایات انتخاباتی هیچ‌گونه توضیحی در مورد عملکردش به کمیسیون انتخابات نخواهد داد و فیصلۀ این نهاد در مورد حذف افراد برگشت ناپذیر است.
آفرین بجه آزره به که زور داد که زورواری نکرد. برگشت ناپذر است؟؟؟؟

>>>   بهترین کار حذف ملا تــــــره است ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است