جنگ غزنی آماده سازی ذهنیت ها برای خلافت اسلامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153687 منبع: پرینت

حمله ی شدید بالای غزنی توسط طالبان و عدم جلوگیری آن توسط دولت بخاطر آماده ذهنیت عامه برای زایش و پیدایش خلافت اسلامی است.

آمریکایی ها اکنون در افغانستان به این نتیجه رسیده اند که در جنگ افغانستان گیر مانده اند و دور نمای پیروزی در آن مشاهده نمی شود واقعا هم آمریکایی ها را افغان های آمریکایی الاصل مانند خلیلزاد، جلالی، احدی، قیومی، کرزی و احمدزی در افغانستان غرق و بدنام کردند زیرا همین ها بودند که باعث احیا، رشد و تقویت دوباره طالبان گردیدند.

آمریکایی ها به مثابه بزرگترین قدرت نظامی جهان همراه با کشورهای عضو ناتو و در حدود چهل و چهار کشور جمع امارات متحده عربی و قطر در مدت هجده سال هیچگونه دستاورد نظامی در افغانستان ندارند و این امر مایه شرمساری آمریکا و ناتو در مقابل روسیه، چین و ایران گردیده است.

حالا آمریکایی ها با برقراری ارتباط با گروه طالبان در نظر دارد به شکلی از اشکال خود را از محمصه و لجنزار افغانستان نجات دهد بدین لحاظ با دادن امتیازات جدید و سرزمین جدید برای طالبان می خواهد که روابط حسنه با طالبان ایجاد نموده و در یک داد و ستد جدید قرار گیرد.

آمریکا اگر بتواند طالبان را از محورهای روسیه، ایران و چین جدا نماید بدون شک دموکراسی نیمه بند و نام نهاد افغانستان را در قدم طالبان فدا می کند و یک نوع رژیم واپسگرا را مانند عربستان سعودی و دیگر کشور های عربی به نام خلافت اسلامی در افغانستان ایجاد می کند بنابراین اجازه دادن به طالبان که در شهرهای بزرگ مانند غزنی داخل شود مقدمه آماده سازی ذهنیت ها برای زایش و پیدایش خلافت در وجود طالبان در خاک افغانستان است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
جنگ
طالبان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   صفوی
آیا ممکن است که پدر فرمان کشتن فرزندان خویش را صادر نماید...؟
----------------------------------------------------------------
کارشناسان سیاسی ونظامی بلاخره همه وهمه دراین یک دوروز فریاد میکشند : " آی غزنی در آتش میسوزد و برای نجات مردم غزنه وجلوگیری بیشتر از وحشت و سوزانیدن آثار تاریخ پر بهای این مرزبوم بایدهرچه ذوتر رییس جمهور ، شورایی امنیت ودرمجموع اورگان های امنیتی ... دست به کار شوند..... "
ولی بیخبر ازاینکه هرگز هیچ پدری فرمان کشتن فرزندان خویش را که یک عمر برای شان زحمت کشیده وتا اینجا رسانیده اند صادر نخواهد نمود ، زیرا هست وبود وزندگی این حاکمیت درموجودیت همین فرزندان ناخلف خون آشام شان خلاصه میگردد.
مگر آیا این رژیم واین گروه تباه گر خواستش نابودی تاریخ درخشان این سرزمین نیست.؟
وقتی چنین است ؛ پس این خواهش بیجا چرا؟
بیایید زمان آن فرا رسیده است که با این دیدگاه ساده اندیشی بلادرنگ وداع گفته و نقطه پایانی گزاشت ونبایداز گرگ درنده دیگرتوقع ترحم داشت.!

>>>   Salam
فقط يك قيام و يك سيلى مردمى در كابل و ساير شهر ها براى سر نگونى حاكميت قبيله مى تواند شعله هاى آتش غزنى و شهر هاى ديگر را خاموش كند . قبل از آنكه هرات ، مزار و كابل و ديگر جا ها بسوزد ، ارگ را بسوزانيد .

>>>   Q.u. Amin
جوانان نا آگاه غیر پشتون هر روز برای بقای این رژیم که در اصل دشمن شان است کشته میشوند وبطور مسخره آمیز دم از قهرمانی وشهادت میزنند .
در حالیکه غنی ، حکمتیار وطالبان حکومت پشتونوالی افغانی میسازند .

امیر کبیر یکی از سیاست مداران ملی گرای ایرانی در قرن نزده هنگامیکه در تبعید بود میگفت:
ابتدا فکر میکردم که مملکت وزیر دانا میخواهد بعد فکردم که مملکت شاه دانا میخواهد.
ولی حالا خوب میدانم که یک مملکت قبل ازهمه یک ملت دانا میخواهد .

>>>   Homayoun Paiez
اگر کسی یا کسانی هنوز هم، میان غنی و طالب و کرزی و دیگر تمامیت خواهان قبیله پرست، فرق قایل می شود؛ به تعبیر حضرت مولانا، برای این کوران و ناشنوایان، گوش خر باید خرید..(.حد اقل با گوش خر که نمی توانند عذر کری پیش آرند)اگر امروز غزنی و مردم بی دفاعش، در آتش خون می تپند و می سوزند و فردا هر جای دیگر؛ بی هیچ شکی، این فاجعه ها و خون ریزی ها و آتش زدن ها، در تفاهم سران قبیله در هر نقابی که هسند صورت می گیرد..اگر در ارگ اند یا کویته و پشاور و یا هرکجای دیگر؛ در تفاهم باهم فاجعه می آفرینند...این فجایع تاکتیک های پلیدیست برای از نفس افتیدن و فرسایش هر چه بیشتر عدالت خواهان و برابری خواهان و هویت طلبان...مگر غنی آشکارا نه گفته بود که" یا به زور قوم، یا به زور شمشیر، یا به زور خارجی و..." از این وطن بیرون تان می کنیم؟ چرا آقای غنی،احمد ولی مسعود را چنین اخطاری داده بود؟ به خاطر آنکه آقای مسعود در همان وقت، دم از عدالت و برابری زده بود!
آری، آقای غنی، امروز چون زنگی مستی، با دو اسلحهء خون ریز ( طالب، همان قوم، امریکایی و انگلیس و...همان خارجی) افغان تازی و میدان داری دارد... این فجایع را قوم پرستان هر دو طرف برای تثبیت حاکمیت بلا منازیع شان تداوم داده و می دهند؛ و خارجی ها هم، منافع شان را در تحکیم حاکمیت این ها تشخیص داده اند؛ زیرا اینان، همان شیران خانه و روبهان مطیع و سر به زیر بیرون اتد...
آری، در تداوم این آتش و خون، دست امریکایی و انگلیس و مزدوران منطقه ای شان، صد در صد دخیل است

>>>   آماده سازی برای خلافت نیست بلکه آمادگی برای پذیرفتاندن شان در قدرت از طرف غیرپشتونهاست!
چون طالب خودش تابع امریکاست
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است