تعهد کرزی و غنی از دوران مکتب
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153692 منبع: پرینت

تعهد دوستی دوران جوانب كرزی و غنی پا برجا است آنچه مشكل اساسی است عدم شناخت عده ای رهبرنما از غنی و كرزی است كه از بطن حوادث روزگار بيرون شده اند ادعای رهبر بودن دارند اما نمی دانند رهبری مردم را در دست داشتن چگونه است و چطور با دشمنانشان برخورد كنند؟

آنها رهبر بودن را با بازی های كودكی يكسان می دانند گاهی پيش غنی می روند، گاهی پيش كرزی، گاهی خشم می گيرند، گاهی می خندند، گاهی انتقاد می كنند، گاهی تمجيد می كنند، گاهی حمله می كنند، گاهی متحد می شوند، گاهی پنهان می شوند و گاهی آشكار می شوند اما پشتونيست ها را ببينيد ثابت قدم و استوار از جوانی ايستاده اند.

اگر ما بنويسيم دور لطيف پدرام جمع شويد عده ای كوتاه بين باز می آيند می گويند ایتلاف ما را نجات می دهد درحالیکه ایتلافی شكل نگرفته است كه نجات بدهد بلكه آن جلسه آخر برای متفرق كردن مردم غيرپشتون دسيسه كرزی بود. تعهد اتحاد كرزی و غنی در برابر غيرپشتون ها از سال ها قبل برمی گردد به زمانیکه در مكتب بودند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
غنی
تعهد
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
فقط يك قيام و يك سيلى مردمى در كابل و ساير شهر ها براى سر نگونى حاكميت قبيله مى تواند شعله هاى آتش غزنى و شهر هاى ديگر را خاموش كند . قبل از آنكه هرات ، مزار و كابل و ديگر جا ها بسوزد ، ارگ را بسوزانيد .

>>>   رئیس جمهور گفته است مشکل خشک سالی پنجهزار ساله افغانستان را دردوماه آینده برای ابد برطرف میسازد مکه دیگر درتاریخ افغانستان اگر به پنج ملیارد سال هم برسد کسی نام خشکسالی را نخواهد شنید
ر

>>>   کرزی درهند ومتپکر در لبنان !

>>>   حمد همایون صادقی
کرزی و غنی فاشیست با برادرانش میکشند ، می درند ، میخورند و آتش میزنند خرمن ها را .
مردم تنها تماشاگر شده اند و انتظار قربانی دیگر را میکشند .
کرزی ها ،غنی ها ، گلبدینی های چپی و راستی شهر ها و آستان ها را آتش میزنند ، مردم از اثر خیانت رهبران شان ، معامله و نوکر صفتی رهبران ایشان با ارگ نشینان فاشیستی وامانده شده اند که نميتوانند ارگ این کانون شیطانی و درندگی را که بیشتر از دو کیلو متر مربع نیست نمیتوانند با شیطان درنده های آن آتش بزنند .
زنده یاد کارمل بزرگ مرد خراسان رهبر و ریس جمهوری بی بدیل در بیانیه تاریخی اش در کهندژ با مردم آنجا چنین گفته بود .
" دیگر آستاندار و شهردار را از بهترین هایتان انتخاب کنید نگذارید که ما از مرکز تعین کنیم .
و بهترین هایتان را برای ریاست جمهوری و صدراعظمی انتخاب و به مرکز شما بفرستید .
خلقی که اراده کرد بزرگترین ابرقدرت های استعماری ، استبدادی و فاشیستی را واژگون میکند ""
این گفته او در یتوب و انترنت جا افتاده بشنوید که او در زمان حاکمیتش شما مردم را برای اراده دگرگونی و واژگونی فاشیزم فراخوانده بود .
اگر خلق تاجیک ، اوزببک و هزاره اراده کند این ارگ فاشیستی را با فاشیست های آن کمتر از یک ساعت میتوانند به آتش بکشانند

>>>   Salam
اقوام غير پشتون در موقعيت خطرناك و حساسى قراردارند و از شش جهت در محاصره يى شوؤنيزم قبيله اند، حاكميت و حكومت به دست شان ، نيرو هاى دولتى براى سركوب مردم در اختيار شان و نيروى ضد دولتى بنام طالب هم در اختيار شان ، هر شهر و استانى را كه بخواهند آتش مى زنند ، مردمش را مى كشند و كوچ مى دهند . و اما در آن سوى بازى سه قوم مزدور صفت و برده منش كه حتا پرواى هويت ، حيثيت و جان و مال و ناموس خود را هم ندارند، چنين مردمان برده خو و آزادى گريز سزاوار همين قصاوت ها اند .

>>>   Q.u. Amin
جوانان نا آگاه غیر پشتون هر روز برای بقای این رژیم که در اصل دشمن شان است کشته میشوند وبطور مسخره آمیز دم از قهرمانی وشهادت میزنند .
در حالیکه غنی ، حکمتیار وطالبان حکومت پشتونوالی افغانی میسازند .
امیر کبیر یکی از سیاست مداران ملی گرای ایرانی در قرن نزده هنگامیکه در تبعید بود میگفت:
ابتدا فکر میکردم که مملکت وزیر دانا میخواهد بعد فکردم که مملکت شاه دانا میخواهد.
ولی حالا خوب میدانم که یک مملکت قبل ازهمه یک ملت دانا میخواهد .

>>>   گل امیری جان بعوض اینکه خودت خیانت ها و عوام فریبی ها و قومگرایی ها و تعصب های کشتن های مردمان غیر پشتون واز سوزاندن مناطق انها توسط ترورستان طالبان جنایتکاران قرن حاضر اله دست پاکستان واقعیت ها را بیان و انتقعاد ها را علیه حکومت فاشیستی غنی احمدزی و دارو دسته ان جاری و بیان کنی در صدد بدنامی و هم پاشی رهبران فارسی زبانان و هزاره ها و ترکتباران مخالف عملکرد نادرست و غیر قانونی و اسلامی و انسانی حکومت فاشیستی غنی احمدزی هر روز نوشته میکنی بهتر خواهد بود با دست گیری ازین کار قلمت را بطرف عملکرد عوام فریبان و تعصبی ریس جمهور غنی بر گردان افشای خیانت ها و جنایات انرا برای مردمکشور بیان کنید خفه نشوی دوست گرامی از من گفتن بود گفتم دیگر خود میدانی که چه کنی .

>>>   کاش از ملیت اکاه و با فرهنگ یگ رهبر دانسته میبود بسیار خوب میشد . ولی زنده باد پدارم سیاست دانا

>>>   Azary
نظام قبیله گرایی فعلا در سراسر افغانستان حاکم است حتی کندز را مثال بدهم از والی تا فرمانده پولیس و تمام بزرگان نظامی در این ولایت متعلق به یک قوم است و مطلقا اندیشه یی طالبانی دارند و هیچ برنامه یی سرکوب تروریست ها ره روی دست ندارند فقط فکر شان خلع سلاح بعضی افراد مسلح غیر مسئول که در برابر طالب میجنگند

>>>   Homayoun Paiez
اگر کسی یا کسانی هنوز هم، میان غنی و طالب و کرزی و دیگر تمامیت خواهان قبیله پرست، فرق قایل می شود؛ به تعبیر حضرت مولانا، برای این کوران و ناشنوایان، گوش خر باید خرید..(.حد اقل با گوش خر که نمی توانند عذر کری پیش آرند)اگر امروز غزنی و مردم بی دفاعش، در آتش خون می تپند و می سوزند و فردا هر جای دیگر؛ بی هیچ شکی، این فاجعه ها و خون ریزی ها و آتش زدن ها، در تفاهم سران قبیله در هر نقابی که هسند صورت می گیرد..اگر در ارگ اند یا کویته و پشاور و یا هرکجای دیگر؛ در تفاهم باهم فاجعه می آفرینند...این فجایع تاکتیک های پلیدیست برای از نفس افتیدن و فرسایش هر چه بیشتر عدالت خواهان و برابری خواهان و هویت طلبان...مگر غنی آشکارا نه گفته بود که" یا به زور قوم، یا به زور شمشیر، یا به زور خارجی و..." از این وطن بیرون تان می کنیم؟ چرا آقای غنی،احمد ولی مسعود را چنین اخطاری داده بود؟ به خاطر آنکه آقای مسعود در همان وقت، دم از عدالت و برابری زده بود!
آری، آقای غنی، امروز چون زنگی مستی، با دو اسلحهء خون ریز ( طالب، همان قوم، امریکایی و انگلیس و...همان خارجی) افغان تازی و میدان داری دارد... این فجایع را قوم پرستان هر دو طرف برای تثبیت حاکمیت بلا منازیع شان تداوم داده و می دهند؛ و خارجی ها هم، منافع شان را در تحکیم حاکمیت این ها تشخیص داده اند؛ زیرا اینان، همان شیران خانه و روبهان مطیع و سر به زیر بیرون اتد...
آری، در تداوم این آتش و خون، دست امریکایی و انگلیس و مزدوران منطقه ای شان، صد در صد دخیل است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است