مسافران گیر مانده در جاده‌ها گرسنه می‌خوابند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153694 منبع: پرینت

صدها مسافری که در مسیر شاهراه‌ هرات-کابل به‌خاطر جنگ غزنی در قندهار گیر مانده اند شکایت می‌کنند که مشکل خوراک و مکان بودوباش دارند.

به گزارش رادیو صدای مردم، احمدی، سخنگوی والی قندهار گفت، تعدادی از شرکت‌های ترانسپورتی که در روز آغاز جنگ غزنی از وضعیت امنیتی این شاهراه بی‌خبر بودند ده‌ها موتر مسافربری را عازم این راه کردند ولی اکنون این مسافران در قندهار گیر مانده اند.
وی افزود، ابتدا تعداد زیادی از مسافران در قندهار تجمع کرده بودند که بخشی از مسافران به هرات برگشته اند ولی هنوز صدها مسافر در این شهر منتظر آزاد شدن شاهراه هرات-کابل هستند.
به‌گفته‌ی او، تا روز گذشته تعداد زیادی از مسافران با مشکل محل بودوباش و خوراک مواجه بودند.

اما سخنگوی والی می‌گوید که دو تن از تجارات ملی در هماهنگی با مقام ولایت قندهار به مشکل محل بودوباش و رساندن مواد خوراکی مسافران، به این مشکل رسیدگی کرده اند.
شاهراه کابل-قندهار-هرات یکی از راه‌های استراتژیک جاده‌ی حلقوی کشور است که از مرکز شهر غزنی می‌گذرد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسافران
قندهار
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
اقوام غير پشتون در موقعيت خطرناك و حساسى قراردارند و از شش جهت در محاصره يى شوؤنيزم قبيله اند، حاكميت و حكومت به دست شان ، نيرو هاى دولتى براى سركوب مردم در اختيار شان و نيروى ضد دولتى بنام طالب هم در اختيار شان ، هر شهر و استانى را كه بخواهند آتش مى زنند ، مردمش را مى كشند و كوچ مى دهند . و اما در آن سوى بازى سه قوم مزدور صفت و برده منش كه حتا پرواى هويت ، حيثيت و جان و مال و ناموس خود را هم ندارند، چنين مردمان برده خو و آزادى گريز سزاوار همين قصاوت ها اند .

>>>   وظیفه ریاست مبارزه با حوادث غیر متقربه چیست ؟

>>>   به مردم بی‌دفاع غزنی

همان که بُرد، پس از آن شکست رهبر ماست
ببخش این‌که تجمل‌پرست، رهبر ماست

ببخش مادر غزنی که ناخلف شده‌ایم
حنای خون شما کرده دست، رهبر ماست

ببین چگونه به خون‌خواری‌ات بلند شدند
همان‌که دید و به جایش نشست، رهبر ماست

ز خون کودک غزنی شراب می‌سازند
مپرس جان برادر که مست رهبر ماست

من و تو عزم شکستن، رها شدن کردیم
همان‌که پای به زنجیر بست، رهبر ماست

به خون خویش نوشتیم، محشر آمدنی‌ست
اگر چه منکر روز الست، رهبر ماست

که را بگویم از این زخم‌ سینه‌ی چاکم
کسی که تیر گرفته به شست، رهبر ماست

اگرچه زشت سخن گفتن از ادب دور است
مگر به حضرت سبحان که پست رهبر ماست

نجیب بارور

>>>   دادفر اویانی
بیش ازین افزار فاشیزم نباشیم!
برای آزادی همگانی بپا خیزیم!
«اشرار» و «خلقی» نا افغان، هر دو افزار یک فاشیزم
فاشیزم بسا تبهکار و استوار بر پایه «پشتونیزم»
این فاشیزم ثبوت پالد که «منم افغان و مالک خراسان»
مگر، تا نکشد تمدن خراسانی، نتوان ثبوت افغانیزم

هراتی، غوری، بامیانی، بلخی، بدخشانی، کابلی و ... گردیزی و جلال آبادی و لوگری و پنجشیری و ... همه بدانیم که آنچه دیشب با سلسال ها و شهمامه های بامیان ما کردند و ایندم تاریک، با شهرآیین غزنه، در دو-سه شب انجام دادند، با همه شهر ها و شالوده ها و نماد های شهرآیین ما، نیز انجام خواهند داد.
اینچه هست، تمدن ماست و ما را آباییست.
این داشته های آبایی ما، خار درمانگر چشم کور فاشیزم فرمانرواست. اما؛ فاشیزم افغانسازی نخواهد روشنی و همزیستی؛ بخواهد کشتار و ویرانگری.

این تمدن خراسانی، به از داشته های بابل و پالمیرا و کاوه آهنگر نیست برای فاشیزم فرمانروای سرزمین ما.
منار جهانی ی جام غور و اختیارالدین جهانی و بلخ باستانی و ... بهتر از شهرآیین غزنه تاریخی نباشند برای برنامه فاشیزم فرمانروای کشور ما.
به گونه ی که در چوکات همان برنامه کهن سال افغانسازی، سلسال ها و شهمامه های ما را در بامیان بترکاندند و نابود کردند و ایدون و اینبار غزنه ما را خاکستر ساختند، همانگونه برنامه نابودیی هرات و بلخ و ... همه داشته های شهرآیینی ما، روی میز کار فاشست های ارگ است (یاد مان باشد!!!).

طالب -داعش، افزار نابود سازیی فرهنگ همزیستی و ساختن و برای کشتن خرد است.
اگر زور مردم بر پا نشود، نسل کسی و زدودن خرد و ویران کردن دبستان روشنی و ساختن، دنباله خواهد داشت و چند شب پس از سوختاندن غزنه، دست فاشیزم ارگ کابل بسوی اختیارالدین (نگین خراسان) خواهد رسید و از شهرآیین باستان خرشیدی، پالمیرای ویران سوری خواهند ساخت!!!

>>>   Omar Mehraban
افغانيت و اسلاميت غزني را به آتش كشيد.
زماني غزني مركز افتخار آفرين شعر، ادب، عرفان و گهوار تمدن اسلامي بود
زماني ديگر بادستان كثيف صاحبان افگار بدوي و آدم نماهاي وحشي به آتش كشيده مي شود.
تاريخ دردل داغ دار و پر خونت
نگهدار اين جنايت اندوه بار را.

>>>   از اشرف غنی باید پرسیده شودکه چرا از اسلام متنفر است ؟ چرا بعداز سه روز خبر میگردد که مرکز فرهنگ و تمدن اسلام به مرگز وحشت و جنایات بشری مبدل گردیده است ؟ باید به مردم پاسخگو باشد اگر این امر از امریکا بوده و یا از عربستان سعودی و یاهم از رولا غنی باید برای مردم ما دشمن دین و این مارا معرفی نماید این حق ما است مردم باید اندیشه اشرف غنی را در رابطه به اسلام و مسلمان بداند با آنکه ما دانستیم که از اسلام چیزی نمیداند نادیده گرفتیم امابه این معنی نبود که مرکز فرهنگ و تمدن اسلام مار ا به آتش بکشد و سربازان خاک مارا خوراکه سگ ها نماید باید برای ما پاسخ گو باشد قلم بدستان این پیام را باید به غنی برسانید و از وی در مورد نفرت و انزجارش در قبال اسلام و مسلمان به مردم مسلمان افغانستان اطلاع دهید علما و روحانیون در کجا هستید که مرکز هرفنگ و تمدن اسلام در آتش قهر و خشونت یهودیان سوخت ؟ به کدام روی به طرف مردم این سرزمین میبینید ؟ اگر ارگ نشینان را مجبور به پاسخ گویی نکنید دگر هرگز مردم این سرزمین به آذان شما نماز نخواهند خواند و هویت شما هم افشا خواهد شد که یک قرن است که مردم در پشت شما نماز میخواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است