مسوولان امنیتی کشور غزنی را از یاد برده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153695 منبع: پرینت

عنوانی فرمانده کل قوای مسلح!

در گذشته اگر ولایتی سقوط می کرد و یا هم جنگ شدید در یکی از ولایت ها صورت می گرفت من بعنوان خبرنگار شاهد بودم که مسوولین درجه یک امنیتی خودشان در خطوط جنگ حضور پیدا می کردند ولی با تاسف در این اواخر کولر و دفاتر سرد برای رهبری وزارت دفاع بسیار خوشایند است و جنگ را از طریق اسکایپ و یا هم واتس اپ رهبری می کند.

من شاهد بودم که جنرال شهیم بارها در میدان های جنگ حضور پیدا می کرد، مراد علی مراد در این ولایت ها و مناطق جنگی می رفت در حالیکه در آن زمان ما از مدیریتشان انتقاد داشتیم اما در هفته گذشته تلفات سنگینی بر نظامیان کشور در شهرغزنی، ولسوالی اجیرستان، ولسوالی قیصار فاریاب و بندر آی خانم وارد شده تاکنون تمامی رهبری وزارت دفاع بشمول رییس ستاد ارتش در کابل تشریف دارند، از سنگ صدا درمی آید ولی از معین ارشد امنیتی وزارت داخله نه...

توصیه ما به شما این است که سوق و اداره نیروها بسیار پایین است برای افزایش روحیه نظامیان و ساماندهی آنها تمام مسوولین درجه یک نظامی را که مسوولیت مستقیم شان است در میدان های نبرد بفرستید.

برگزاری نشست های ویدیویی و تلفنی با فرماندهان جنگ که شما انجام می دهید زیاد نتیجه بخش نیست.

بشیر احمد قاسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
وزارت داخله
مسوولان امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   از نظر اشرف غنی و اطرافیانش اصلا شهر غزنی وجود ندارد که به دفاع از آن برخیزند!

>>>   Salam
اقوام غير پشتون در موقعيت خطرناك و حساسى قراردارند و از شش جهت در محاصره يى شوؤنيزم قبيله اند، حاكميت و حكومت به دست شان ، نيرو هاى دولتى براى سركوب مردم در اختيار شان و نيروى ضد دولتى بنام طالب هم در اختيار شان ، هر شهر و استانى را كه بخواهند آتش مى زنند ، مردمش را مى كشند و كوچ مى دهند . و اما در آن سوى بازى سه قوم مزدور صفت و برده منش كه حتا پرواى هويت ، حيثيت و جان و مال و ناموس خود را هم ندارند، چنين مردمان برده خو و آزادى گريز سزاوار همين قصاوت ها اند .

>>>   Omar Ahmad Parwani
صحنه سازی ها برای دفاع از غزنی مطلق دروغ است.
جزییات تازه از غزنی:
۱- چندین مارکیت تجارتی در ساحه ی لب دریا و بازار بزازی آتش گرفته است.
۲- جنگ در داخل شهر جریان دارد.
۳- طالبان ریاست رادیو تلویزیون غزنی و ساختمان دارلتادیب را آتش زده اند.
۴- دروازه ی شفاخانه ی حوزوی غزنی بسته است و شهر فاقد امکانات و خدمات صحی است.
۵- مردم به کمبود غذا مواجه اند.
۶‌- صد تن از کماندو ها ناپدید نه بلکه انفجار داده شده اند.
۷- ارگ شریک توافق آمریکا با طالبان در مورد واگذاری غزنی به طالبان است.

>>>   Bashir Ahmad Qasani
عنوانی سرقوماندان قوای مسلح!

در گذشته اگر ولایتی سقوط می کرد و یا هم جنگ شدید در یکی از ولایت ها صورت می گرفت، من به عنوان خبرنگاران شاهد بودم که مسوولین درجه یک امنیتی خود شان در خطوط جنگ حضور پیدا می کردند.
ولی با تأسف در این اواخر کولر و دفاتر سرد برای رهبری وزارت دفاع بسیار خوش آیند است جنگ را از طریق اسکایپ و یا هم واتس اپ رهبری می کنند، من شاهد بودم که جنرال شهیم بار بار در میدان های جنگ حضور پیدا می کرد، مراد علی مراد در این ولایت ها و مناطق جنگی می رفت، در حالیکه در آن زمان ما از مدیریت شان انتقاد داشتیم.
اما در هفته گذشته تلفات سنگینی بر نظامیان کشور در شهرغزنی، ولسوالی اجیرستان، ولسوالی قیصار فاریاب و بندر آی خانم وارد شده، تا کنون تمامی رهبری وزارت دفاع به شمول لوی درستیز در کابل تشریف دارند، از سنگ صدا می برآید؛ ولی از معین ارشد امنیتی وزارت داخله نه...
توصیه ما به شما اینست که سوق و اداره نیروها بسیار پائین است، برای افزایش روحیه نظامیان و ساماندهی آنها تمام مسوولین درجه یک نظامی را که مسوولیت مستقیم شان است، در میدان های نبرد بفرستید.
برگزاری نشست های ویدیویی و تیلفونی با فرماندهان جنگ که شما انجام می دهید، زیاد نتیجه بخش نیست.

>>>   قتل عام اقوام غير پشتون در غزني به شدت ادامه دارد.

>>>   Q.u. Amin
جوانان نا آگاه غیر پشتون هر روز برای بقای این رژیم که در اصل دشمن شان است کشته میشوند وبطور مسخره آمیز دم از قهرمانی وشهادت میزنند .
در حالیکه غنی ، حکمتیار وطالبان حکومت پشتونوالی افغانی میسازند .

امیر کبیر یکی از سیاست مداران ملی گرای ایرانی در قرن نزده هنگامیکه در تبعید بود میگفت:
ابتدا فکر میکردم که مملکت وزیر دانا میخواهد بعد فکردم که مملکت شاه دانا میخواهد.
ولی حالا خوب میدانم که یک مملکت قبل ازهمه یک ملت دانا میخواهد .

>>>   خدایا!غزنی باستانی دودش برامد.
شهر غزنی شهر مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی مدارس دینی، عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد.مردم زحمت کش ومومن ولایت غزنی در تربیه و نگهداری حیوانات گاو،گوسفند و بز مهارت خاص دارند وسالانه صدها هزار ازین نوع حیوانات برای گوشت درداخل و خارج مورد استفاده قرار میگیرند..علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیمات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهد وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.
ومن الله التوفیق والسلام علی عبادالله الصالحین.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   از اشرف غنی باید پرسیده شودکه چرا از اسلام متنفر است ؟ چرا بعداز سه روز خبر میگردد که مرکز فرهنگ و تمدن اسلام به مرگز وحشت و جنایات بشری مبدل گردیده است ؟ باید به مردم پاسخگو باشد اگر این امر از امریکا بوده و یا از عربستان سعودی و یاهم از رولا غنی باید برای مردم ما دشمن دین و این مارا معرفی نماید این حق ما است مردم باید اندیشه اشرف غنی را در رابطه به اسلام و مسلمان بداند با آنکه ما دانستیم که از اسلام چیزی نمیداند نادیده گرفتیم امابه این معنی نبود که مرکز فرهنگ و تمدن اسلام مار ا به آتش بکشد و سربازان خاک مارا خوراکه سگ ها نماید باید برای ما پاسخ گو باشد قلم بدستان این پیام را باید به غنی برسانید و از وی در مورد نفرت و انزجارش در قبال اسلام و مسلمان به مردم مسلمان افغانستان اطلاع دهید علما و روحانیون در کجا هستید که مرکز هرفنگ و تمدن اسلام در آتش قهر و خشونت یهودیان سوخت ؟ به کدام روی به طرف مردم این سرزمین میبینید ؟ اگر ارگ نشینان را مجبور به پاسخ گویی نکنید دگر هرگز مردم این سرزمین به آذان شما نماز نخواهند خواند و هویت شما هم افشا خواهد شد که یک قرن است که مردم در پشت شما نماز میخواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است