غزنی یکبار دیگر "غور غزنی" شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153697 منبع: پرینت

امروز چهارمین روز است که جز جنگ و درگیری، وحشت و ویرانی از غزنی دیگر خبری نیست.

با شماره تلفن هر عزیزی که ساکن غزنی است تماس گرفته شود در پاسخ می شنویم "شماره را که شما دایل نموده اید فعلا خاموش می باشد لطفا بعدا تماس بگیرید" خدا می داند که این پاسخ چقدر آزار دهنده و نگران کننده است.

گفته می شود که علاالدین جهان سوز در قرن ششم هجری شمسی عروس شهرها یعنی غزنه آن روز را ویران و مردمان آن را قتل عام کرد و غزنی "غور غزنی" نام گرفت و اینک یکبار دیگر توسط سپاه جهل یا به تعبیر سران هیات حاکمه ی فاشیزم و تبعیض "برادران ناراضی" غزنی غور غزنی شده است. اینکه چرا چنین شد؟ سخن زیاد است و گفتنی ها فراوان اما تاب و توان گفتن و نوشتن نیست.

در غزنی همه چیز هم روشن است و شفاف و هم مشکوک و مبهم. وای این چه سخنی است که گفتم "هم روشن و هم مبهم؟" بگذریم که فاجعه آنقدر وحشتناک و غم انگیز است که اگر هر عاقلی هذیان گوید او را ملامتی نیست آنچه که بر شگفتی این فاجعه می افزاید سکوت و بی خیالی مرگبار سران حکام فاشیزم و تبعیض است و در راس آن غنی این عنصر پلید و قصی القلب و علاالدین وطن سوز که تا کنون یک اظهار تاسف و یک موضعگیری شفاف در قبال این فاجعه ننموده است.

او چنان سرگرم بیهوده کاری های روزمره اش است که گویا در غزنی هیچ اتفاق غیر مترقبه ای رخ نداده است. با صراحت باید گفت مسوول درجه یک فاجعه ی غزنی حکومت بی کفایت به اصطلاح وحدت ملی است نه برادران ناراضی شان.

جلال مهجور‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
جنگ
حکومت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   غنی خوش است که مخالفین ایس کریم خوردند بنا ایس کریم حلال همه مشکلات است و دیگر نیازی نیست که در فکر غزنی بود لوگر و بکتیا آرام باشد کافی است

>>>   اینبار پخاور غزنی شده است نه غور !

>>>   نباید ویب سایت افغان پیپر به کسی اجازه بدهد تا به شخصیت کسی توهین کند، این جلال مهجور عفت کلام را مراعات نکرده متاسفانه

>>>   Salam
اقوام غير پشتون در موقعيت خطرناك و حساسى قراردارند و از شش جهت در محاصره يى شوؤنيزم قبيله اند، حاكميت و حكومت به دست شان ، نيرو هاى دولتى براى سركوب مردم در اختيار شان و نيروى ضد دولتى بنام طالب هم در اختيار شان ، هر شهر و استانى را كه بخواهند آتش مى زنند ، مردمش را مى كشند و كوچ مى دهند . و اما در آن سوى بازى سه قوم مزدور صفت و برده منش كه حتا پرواى هويت ، حيثيت و جان و مال و ناموس خود را هم ندارند، چنين مردمان برده خو و آزادى گريز سزاوار همين قصاوت ها اند .

>>>   Mansoor Badry
گویند ، غولی در بیابان از پی پاده یی روان بود . از قضا گوه سگی سفید رنگی را در راه دید . آنرا برداشت و مزه کرد ، دید مزه نداره ، به دل گفت :
کوروته خو خوروت دی ، باران وریدلی دی ، مزه یی تللی دی !
آیسکریم هم رنگش سفید است ، نشود که داستان تکرار شود و بگویند ، غنی بابا آیسکریم اچولی دی خو مزه یی تللی دی ! ههههههه

>>>   Omar Ahmad Parwani
صحنه سازی ها برای دفاع از غزنی مطلق دروغ است.
جزییات تازه از غزنی:
۱- چندین مارکیت تجارتی در ساحه ی لب دریا و بازار بزازی آتش گرفته است.
۲- جنگ در داخل شهر جریان دارد.
۳- طالبان ریاست رادیو تلویزیون غزنی و ساختمان دارلتادیب را آتش زده اند.
۴- دروازه ی شفاخانه ی حوزوی غزنی بسته است و شهر فاقد امکانات و خدمات صحی است.
۵- مردم به کمبود غذا مواجه اند.
۶‌- صد تن از کماندو ها ناپدید نه بلکه انفجار داده شده اند.
۷- ارگ شریک توافق آمریکا با طالبان در مورد واگذاری غزنی به طالبان است.

>>>   قتل عام اقوام غير پشتون در غزني به شدت ادامه دارد.

>>>   Q.u. Amin
جوانان نا آگاه غیر پشتون هر روز برای بقای این رژیم که در اصل دشمن شان است کشته میشوند وبطور مسخره آمیز دم از قهرمانی وشهادت میزنند .
در حالیکه غنی ، حکمتیار وطالبان حکومت پشتونوالی افغانی میسازند .

امیر کبیر یکی از سیاست مداران ملی گرای ایرانی در قرن نزده هنگامیکه در تبعید بود میگفت:
ابتدا فکر میکردم که مملکت وزیر دانا میخواهد بعد فکردم که مملکت شاه دانا میخواهد.
ولی حالا خوب میدانم که یک مملکت قبل ازهمه یک ملت دانا میخواهد .

>>>   Salam
اين فاجعه تا آن زمان ادامه خواهيد يافت كه شما خاموش باشيد و اراده تان نزد ديگران باشد ، اين فاجعه هر گز پايان نخواهد يافت تا سيستم مركزى استبدادى جايش را به يك سيستم دموكراتيك فدرال خالى نكرده است و مردم خود قدرت نشوند ، اين سيستم و اين نظام ادامه ى تاريخ خونين سه سده اخير است ، اين فاجعه را پايانى نخواهد بود تايك قوم خود را خداى اقتدار سياسى و صاحب يگانه ى اين سر زمين بشمارد . اين فاجعه هر گز پايان نخواهد يافت تا سرود ملى ، نام كشور و همه نماد هاى ملى هويت همه شهروندان را بر نتابد ، اين فاجعه را انجامى نخواهد بود تا روزى يك هندو هزاره و ايماقى و....به كرسى رهبرى كشور ننشيند و ما مرز هاى قومى را عبور نكرده باشيم و خودرا جدا از نام ها و لقب هاى قبيله و تبارى تعريف نكرده ايم .
وقتى شهروند كشور شديم نه افغان آنگاه فاجعه پايان خواهد يافت .

>>>   Ayoob Dawar
دو بار پشتون در لباس طالب کندز را اتش زدند و به دود و خاکستر مبدل کردند .ایتنبار غزنی را ب خاکستر تبدیل کردند.
چندی قبل طالبان کندز هدف حمله جنگنده ها قرار گرفتند اوعانهای متمدن و غیر متمدن اشک ریختند گویی کودکان کشته شده.

>>>   Omar Ahmad Parwani
از زبان مردم غزنی بشنوید
گریه کنان می گویند شهر مکمل سوخت ولی نیرو های دولتی در حال تهاجمی قرار ندارند
آب و نان و خدمات صحی نیست و مردم زندانی اند.

>>>   Omar Mehraban
افغانيت و اسلاميت غزني را به آتش كشيد.
زماني غزني مركز افتخار آفرين شعر، ادب، عرفان و گهوار تمدن اسلامي بود
زماني ديگر بادستان كثيف صاحبان افگار بدوي و آدم نماهاي وحشي به آتش كشيده مي شود.
تاريخ دردل داغ دار و پر خونت
نگهدار اين جنايت اندوه بار را.

>>>   شهر غزنین ، نه چنین بود ، سرافکنده و زار
خلق، افتاده سراسیمه ،به هر کوی وکنار
جغد جنگ آمده نزدیک ، به دیوارهءارگ
قصر سلطان، همه در تیر رس راکتبار
«باغ پیروزی » عزادار مصائب،پیهم
بوی « بیرونی » دگر نیست،درین لیل و نهار
«صد هزار۱» یکسره ، گم گشت ز دفترچهء دهر
از سنائی چه بگویم ، که شد گرد و غبار
مرد گان، اینهمه پاینده به تاریخ که دید؟
زندگان ، اینهمه بیگانه صفت، بی مقدار؟
++++
اجنبی ، طالب وحشی، به دلار از خود کرد
ملک وملت چه شناسد،«ربات»ی بی عار:
شال منحوس غلامی ، به سر دوش نهد
گاه با چادرزن آید و گاه با چلتار
یک شبی، پیکر بودا، به هاوان بندد
«حسنک» را دگر بار، برد بر سر دار
پانویس :
باغ پیروزی: بوستانی تاریخی در غزنه، که گویا آرامگاه سلطان محمود غزنوی در آن واقع است.
باغ صد هزار : از باغ های تاریخی غزنه.

>>>   ارگ نشین ها وسبیداریان عقل خود را از دست دتده اند میشد جنگ غزنی را در یک روز مهار نمود ودشمن را تارو مار ساخت فقط یاسین ضیا این نامرد تاریخ ومزدور بیگانه هارا می فرستادند تمام سران طالب را دستگیر واز طیاره اویزان مینمود وبا دسمال موادهای بیهوش کننده همه را مسموم میساخت!!! مگر این خود فروخته ها واجنت ها همه شیر خانه وروباهی کوچه اند ؟در مقابا دشمن های خاک وناموس وطن اراده واحساس خودرا باخته اند؟ از شوخی که بگذریم دولت نا بکار با استخبارات ۴۶ کشور قدرت مند جهان در یک زمین هموار وشیشه گونه از نقل وانتقال این همه نیروی بزرگ طالب خبر نمیشوند وب این فاصله ای ۸۰ کیلو متری کابل نمیتوانند نیروی کمکی رسانیده وجنگ را یک طرفه نمایند ازین معلوم است که معامله ای غزنی توطیه هی بزرگ ونقشه ای از قبل تعبیه شده از سوی استخبارات کشور های مداخله گر در افغانستان است خارجی ها مصروف چباول ویغمای منابع ما اند وما را بیهوده مصروف مسایل قومی ونژادی ولسانی ساخته اند ومزدوران شان در داخل چون امر الله صالح وحکمتیار وقانونی ومعنوی واسماعیل یون وکرزی وعین وغین زمینه سازی تموده چراغ ها را خاموش مینمایند تا دزد های بین المللی وارباب هاب شان بدون تشویش وبه خاطر ارام برنامه های خودرا تطبیق نمایند ودرین میان تکه داران تشیع خلیلی ومحقق وسفارت ایران هم نتوانستند ویا نخواستند حد اقل مردم مظلوم وبیگناه را که به اسم انها قربانی میشوند در حال اماده باش قرار بدهند تا در هنگام خطر های این چنینی جان های خودرا نجات دهند
شیخ علی بلخابی سریلی

>>>   از اشرف غنی باید پرسیده شودکه چرا از اسلام متنفر است ؟ چرا بعداز سه روز خبر میگردد که مرکز فرهنگ و تمدن اسلام به مرگز وحشت و جنایات بشری مبدل گردیده است ؟ باید به مردم پاسخگو باشد اگر این امر از امریکا بوده و یا از عربستان سعودی و یاهم از رولا غنی باید برای مردم ما دشمن دین و این مارا معرفی نماید این حق ما است مردم باید اندیشه اشرف غنی را در رابطه به اسلام و مسلمان بداند با آنکه ما دانستیم که از اسلام چیزی نمیداند نادیده گرفتیم امابه این معنی نبود که مرکز فرهنگ و تمدن اسلام مار ا به آتش بکشد و سربازان خاک مارا خوراکه سگ ها نماید باید برای ما پاسخ گو باشد قلم بدستان این پیام را باید به غنی برسانید و از وی در مورد نفرت و انزجارش در قبال اسلام و مسلمان به مردم مسلمان افغانستان اطلاع دهید علما و روحانیون در کجا هستید که مرکز هرفنگ و تمدن اسلام در آتش قهر و خشونت یهودیان سوخت ؟ به کدام روی به طرف مردم این سرزمین میبینید ؟ اگر ارگ نشینان را مجبور به پاسخ گویی نکنید دگر هرگز مردم این سرزمین به آذان شما نماز نخواهند خواند و هویت شما هم افشا خواهد شد که یک قرن است که مردم در پشت شما نماز میخواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است