آموزش داعشی های انگلیسی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153699 منبع: پرینت

سفیر افغانستان در بریتانیا از ورود داعشی های بریتانیایی به افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سید طیب جواد سفیر افغانستان در بریتانیا؛ در مصاحبه با دیلی میل اظهار داشت داعشی های بریتانیایی اکنون وارد افغانستان شدند و این ها نه تنها تهدیدی برای افغانستان بلکه تهدیدی علیه بریتانیا به شمار می ‌روند و می‌ توانند با ورود به خاک این کشور دردسرهایی را ایجاد نمایند.

سفیر افغانستان در لندن افزود: آژانس ‌های استخباراتی دو کشور همکاری می‌ کنند تا اطمینان حاصل نمایند که آن ها در صورت بازگشت خطری برای بریتانیا نداشته باشند. این تروریست های داعشی که باشندگان بریتانیا با اصالت پاکستانی هستند، در منطقه سرحدی میان افغانستان و پاکستان دیده شده اند.

جنگجویان داعش که در شمال تسلیم شدند محکمه نمی شوند.
سفیر افغانستان معتقد می باشد برای آن ها ساده‌تر است که در آن نقطه دنیا فعالیت داشته باشند و برخی از آن ها زبان محلی را می‌دانند. ما آنها را تهدیدی جدی نه فقط برای افغانستان بلکه برای بریتانیا می ‌دانیم.

داعش طی دو سال گذشته رد پایی در افغانستان بر جای گذاشته و این در حالی است که خلافت آن در عراق و سوریه متحمل شکست شده است. رده‌ های بالای آن از فرار شبه ‌نظامیان سایر گروه ‌ها خصوصا طالبان پاکستان پر شده است. گمان می ‌رود که حدود 900 باشنده بریتانیایی برای مبارزه با داعش به عراق و سوریه سفر کرده باشند و اطلاعاتی از صدها تن دیگر در دسترس نیست.

به گفته سفیر افغانستان، مشخص نیست که آیا این تروریست های بریتانیایی داعش از عراق یا سوریه آمده باشند و نمی ‌توان مشخص کرد که آن ها اکنون کجا هستند. وی تاکید کرد، تروریست های خارجی از افغانستان من‌حیث زمینه تمرین استفاده می ‌کنند و مهارت ‌های جدیدی برای صادرات ترور به کشورهای خودشان می ‌آموزند.

سید طیب جواد گفت که شمار شبه ‌نظامیان باشنده بریتانیا در افغانستان به صدها تن رسیده است. او افزود داعش در افغانستان یک گروه پیچیده است که نه تنها شورشیان فراری از عراق و سوریه را در خود جای داده است بلکه تروریست‌ های پاکستانی، مجرمان فرصت ‌طلب، جنگ‌ طلبان و قاچاقچیان مواد مخدر نیز در آن حضور دارند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش انگلیسی
طیب جواد
نظرات بینندگان:

>>>   Parwani
خبر خوش برای غزنی یعنی؟؟؟
احوال خینه های بعد از عید برای مردم غزنی در راه است.
شهر تباه شده را شاید پس بگیرند ولی نه برای مردم بلکه معلوم نیست با چه قیمتی، تحت این عنوان برای خود آبروی کاذب می خواهند دست و پا کنند.

>>>   Najib Salam
اگر اين كشور مردم داشت و پارلمان ، رهبران ، سران و اعضاى كابينه و مسؤولين دست اول امنيتى، اين حكومت را استيضاح مى كرد و به جرم خيانت به مردم محاكمه مى نمود . همين مردم مرده و همين رهبران مرده نواز .

>>>   Najib Salam
من واقعن نمى توانم بفهمم كه چرا اينقدر سرباز و افسر بى هوده با زنده و مرده خود بازى مى كنند ، وقتى آدم مرده هاى اينها را در جاده ها زير پا و سم طالبان مى بيند ، حيران و متعجب مى شود كه اينها چرا فهميده به خود چنين جفاى را روا مى دارند !
اگر ادعا اين باشد كه غريب اند و براى شكم نانى بايد اجير شوند مهم نيست در خدمت كى اند به اين كارى ندارم ، ولى هميقدر مى گويم كه سى مليون انسان ديگر هم در آن كشور فقير اند و محتاج!
و اما اگر ادعا اين است كه اينها از وطن ، حكومت و نظام دفاع مى كنند ، اينحا ديگر دچار اشتباه مى شوند و مرگ شان بى هوده ترين مر گ در تاريخ خواهد بود. از يادنبريد كه صد ها هزار تن افسر و سرباز در زمان اشغال روس ها هم با همين انديشه رزميدند اما امروز حتا خانواده هاى شان هم جرات ندارند آنها را شهيد بخوانند هر چند مظلومانه براى باور هاى باطل مردند .
كشور هم اكنون در اشغال شيطان استكبار قرار دارد و زمين هوايش در اختيار آنها است ، نظام، حاكمان و حتا همان دشمن هاى كه شما ظاهرن عليه آن مى جنگيد محصول استكبار است ، پس مردن تو در اين ميان جز مرگ بى هوده نيست ،اگر مسلمانى ، به روايت باور هايت شهيد نخواهى بود زيرا در خدمت اشغال قرار دارى و از آن فرمان مى گيرى و دشمن ظاهرى ات ادعاى مسلمان تر از ترا دارد .
اگر مى جنگى و مى ميرى بايد براى عدالت و مردمت باشدتا براى اهداف و بازى هاى اشغال گران .

>>>   Homayoun Paiez
اگر کسی یا کسانی هنوز هم، میان غنی و طالب و کرزی و دیگر تمامیت خواهان قبیله پرست، فرق قایل می شود؛ به تعبیر حضرت مولانا، برای این کوران و ناشنوایان، گوش خر باید خرید..(.حد اقل با گوش خر که نمی توانند عذر کری پیش آرند)اگر امروز غزنی و مردم بی دفاعش، در آتش خون می تپند و می سوزند و فردا هر جای دیگر؛ بی هیچ شکی، این فاجعه ها و خون ریزی ها و آتش زدن ها، در تفاهم سران قبیله در هر نقابی که هسند صورت می گیرد..اگر در ارگ اند یا کویته و پشاور و یا هرکجای دیگر؛ در تفاهم باهم فاجعه می آفرینند...این فجایع تاکتیک های پلیدیست برای از نفس افتیدن و فرسایش هر چه بیشتر عدالت خواهان و برابری خواهان و هویت طلبان...مگر غنی آشکارا نه گفته بود که" یا به زور قوم، یا به زور شمشیر، یا به زور خارجی و..." از این وطن بیرون تان می کنیم؟ چرا آقای غنی،احمد ولی مسعود را چنین اخطاری داده بود؟ به خاطر آنکه آقای مسعود در همان وقت، دم از عدالت و برابری زده بود!
آری، آقای غنی، امروز چون زنگی مستی، با دو اسلحهء خون ریز ( طالب، همان قوم، امریکایی و انگلیس و...همان خارجی) افغان تازی و میدان داری دارد... این فجایع را قوم پرستان هر دو طرف برای تثبیت حاکمیت بلا منازیع شان تداوم داده و می دهند؛ و خارجی ها هم، منافع شان را در تحکیم حاکمیت این ها تشخیص داده اند؛ زیرا اینان، همان شیران خانه و روبهان مطیع و سر به زیر بیرون اتد...
آری، در تداوم این آتش و خون، دست امریکایی و انگلیس و مزدوران منطقه ای شان، صد در صد دخیل است

>>>   ریانفر
آمریکایی ها شخصن مدیر و ناظر و مسئول این فاجعه ای انسانی در غزنی و تمام نقاط دیگر افغانستان اند! دولت تروریست منش و دست نشانده ای واشینگتون و طالبان که از خزانه یی کابل تغذیه میشوند، همیشه در مناطقِ دست به جنایت و توحش میزنند که گراف مخالفت با دولت شئونیزم کابل بالا باشد و دَم عدالت و برابری بر نای زندگی روزانه ای مردم پُر نواخته.
تصاویر و ویدیو های تازه از غزنی وحشت آور است !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است