اعلامیه ایتلاف بزرگ ملی در مورد وقایع غزنی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۸    ۱۳۹۷/۵/۲۳ کد خبر: 153722 منبع: پرینت

هموطنان عزیز!

وقایع اندوهبار شهر غزنی و کشتار هولناک مردم و تخریب گسترده شهر و به آتش کشیدن سرمایه و زندگی مردم لکه ننگ و سیاه در تاریخ جنگ های افغانستان می باشد.

غزنی شهر باستانی و تاریخی و نماد عزت و غرور ما است و همین شهر از میان 40 شهر دنیا بحیث پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013 برگزیده شد و حالا این چنین آتش گرفته است و خون آشامان برای رسیدن به اهداف خود چنین بی رحمانه و بی باکانه به عزت و کرامت و به تاریخ و افتخارات ما یورش برده اند.

ابعاد جنایت بسیار گسترده است و به دلیل قطع کلیه ارتباطات و تماس حالا معلوم نمی شود اما بعدها نمایان خواهد شد. رویدادهای خونین و جنگ ظالمانه در غزنی توسط طالبان یادآور تباهی و ویرانی شهرهای عراق و سوریه در جنگ با داعش می باشد طالبان همان کاری را در غزنی انجام می دهد که گروه داعش در عراق و سوریه می کرد با این تفاوت که حکومت های عراق و سوریه و نیروهای خارجی بی تفاوت و نظاره گر نبودند اما در غرنی حکومت ما کوتاهی کرده و از مردم غزنی حمایت نکرد و مردم را در دام اهریمنان رها کرده است.

مقامات دولتی در رویداد غزنی و در غورماچ و اجرستا و.. دیگر ولایات مقصر هستند و کوتاهی کرده و می کنند و با تاسف باید بگوییم که نیروهای بین المللی هم در جنگ غزنی حالت بی طرفی در پیش گرفته اند و این پرسش را ایجاد کرده است که چرا و چه معامله هایی در پشت رخدادهای جنگ غزنی می باشد. جنگ و تهاجم در غزنی در آستانه یک آتش بس احتمالی صورت گرفته است و در فردای جنایت و تباهی چگونه غارتگران و آتش افروزان به رخ مردم غرقه در آتش و خون نگاه می کنند و چگونه به آنها شاخه های گل بدهند و آنها چگونه در خیابان ها و در حضور مردم "آیسکریم" می خورند واقعا که شرم آور و درد آور است.

ایتلاف بزرگ ملی به دقت وقایع غزنی و دیگر رویدادها را زیر نظر دارد. ایتلاف این موضوع را از حکومت پرسان می کند که چرا در غزنی سهل انگاری و بی تفاوتی اختیار کرده است و از متحدان بین المللی خود نیز این پرسش را دارند که برای چه در جنایت و کشتار در شهر استراتژیک بی تحرک و بی تفاوت می باشند؟ افغانستان با جامعه جهانی پیمان امنیتی و استراتژیک امضا کرده است و نتیجه مذاکرات صلح با گروه طالبان در قطر چه می شود.

اینها و ده ها پرسش دیگر وجود دارد که مقامات حکومت وحدت ملی و متحدین بین المللی ما باید در برابر مردم پاسخگو باشند. ایتلاف بزرگ ملی به حمایت از مردم و در کنار مردم خود ایستاده است و از حقوق مردم خود دفاع می کند ایتلاف به دقت قضایا را دنبال کرده حملات وحشیانه و ظالمانه طالبان را بر شهر تاریخی و استراتژیک غزنی محکوم می کند و باید تحقیق شود که چرا مقامات حکومتی کوتاهی کرده و ازخود بی کفایتی نشان داده اند.

ایتلاف بزرگ ملی افغانستان هر گز نمی تواند در مقابل مقصران بی تفاوت بماند و همراه با مردم از آنها روزی بازخواست خواهند کرد ولو در هر مقامی که قرار گرفته باشند.
و من الله توفیق

ایتلاف بزرگ ملی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف ملی
غزنی
جنگ
اعلامیه
نظرات بینندگان:

>>>   b Salam
صد دانه گك عسكر مرده و چهل و پنچاه تنك مردم ملكى مرده و خانه گك ها و ماركيتك ها و آثارك هاى تاريخى چندتا سوخته ، چند هزاره گك و تاجيكك فرار كرده ، و شايد هم صد و دو صد مرده گك هاى بى صاحب در كوچه و بازار افتيده باشه ، ديگر خيرتى است ، نقاط استراتيژيك به دست ماست ، طالبك ها دروغ مى گن ، بخير باز غزنى را مى گيريم ، تا سوختن بعدى باز جور مى كنيم !
گوشه ى از كنفرانس مطبوعاتى !

>>>   ائتلاف بزرگ ملی ، ائتلاف بزرگ پر حرفی است.
بهرام از ایران

>>>   این ائتلاف با این اطلاعه رشخند خود مردم را فریب می دهد. اگر راست می گویید بیایید به سرک بریزید و اشرف غنی را به محاکمه بکشید تا کی چند شهر دیگه مثل غزنی بسوزد و شما بیشتر مردم را با این گپ ها فریب داده و احساسات آنها را از شعله ور شدن خاموش کنید تا غنی را کار نگیرد.

>>>   کدام ائتلاف، آنهم بزرگ و ملی! اگر یک کمی هم در روی تان شرم داشته باشید، بیش از این نام ائتلاف را بر زبان نمیگیرید! مردم افغانستان میدانند که اینجا کدام ائتلاف بزرگ و کوچکی وجود ندارد، اینجا یک دسته بندی چند نفر در حال انقراض (دوستم-عطا-محقق)شکل گرفته است که برای حفظ منلفع شخصی شان دست و پا میزنند که منافع شخصی این افراد جنایتکار هم به آخر راه رسیده و از هر منبع ایکه تابحال با چور و چپاول تمویل میشد، بیش از این دوام نخواهد آورد. همه جنایاتی که در افغانستان رخ میدهند، عامل اصلی همه همین ائتلاف های نامیمون اند. اما بس است، دیگر ائتلافی در کار نیست، سران این ائتلاف نامنهاد پاسپورتهای سیاسی و تکت های پرواز را همیش آماده دارند، پس لازم نیست که ملت را بیش ازین به بازی بگیرند.
میهن زرغون

>>>   لاف خوب است

>>>   مردم پشت شما ایستاده است شما غیرت ندارید اگردارید حرکت کنید تا ماهم همراه شما به غنی وطالبان حمله کنیم
شما ازغنی میترسد وقتی مردم پشت شماهست ازهیچ کسی نترسید واگرمنتظربمانید هرات کابل مزار وبلخ هم مثل غزنی خواهدشد باید ازقبل اماده باشیم غنی ازشما داردانتقام میگیرد باویران کردن شهرها توسط طالبان

>>>   ایتلاف ملی فریبکاران وجنایت کاران.
باشنده کابل.

>>>   دادفر اویانی
«۲۱۰ موتر از غزنی بسوی کابل روان است که در هر موتر، سه تابوت گمنام وجود دارد» - آریانا نیوز.
..................
آری؛ باور کنید که دلسوز ترین های شما جوانان پاسدار میهن، بار ها گفته اند که خدمت به این رژیم فاشستی، خودکشی است؛ یعنی خود را سپردن به چنگ خونین طالب افغان.
باور کنید‌ که در پاسداری از خانه و ده و روستای خود، جان دادن و با شکم گرسنه، فدای خانواده و زادگاه خود شدن، بایسته و شایسته هر یک ما باشد؛ نسبت به سوختن و تیر باران شدن بدست لشکر فاشستی که نامش «طالب» است.

نروید برای خدمت به رژیم باند تبهکار احمدزی که شما را هر روز به چنگ برادران خود می سپرند و می کشند!!!

آری که بسا راست میگوید دکتور لعلزاد:
«خطاب به سربازان دلیر و سنگر داران مقاومت!
===========================
شما که انگیزه ضد طالبانی دارید؛ شما که روحیه دفاع از مادر وطن دارید؛ شما که خود را پیروان مسعود، یا مزاری، یا دوستم و... می دانید؛ شما که در سنگر های داغ مقاومت قرار دارید؛ شما که با شکم گرسنه در مقابل طالبان می رزمید...

* آیا می دانید که در دفاع از چه حاکمیتی قرار دارید؟

* آیا می دانید که خون خود را در دفاع از چه رژیمی می ریزانید؟

* آیا می دانید که در رهبری شما چه کسانی قرار دارند؟

* آیا می دانید که سرنوشت شما را چه کسانی تعیین می کنند؟

* آیا می دانید که هر روز چند نفر شهید می شود؟

* آیا می دانید که غنی با راس گوسفندان به قدرت رسید؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا غیر قانونی است؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا غیر مشروع است؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا قبیله گرا است؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا غرق در فساد است؟

* آیا می دانید که این رژیم با ورثه شهدا چه می کند؟

* آیا می دانید که این رژیم، طالبان را برادر خود می داند؟

* آیا می دانید که این رژیم در صدد گسترش طالبان است؟

* آیا می دانید که این رژیم در پی عملی سازی برنامه سقاوی دوم است؟

* آیا می دانید که این رژیم در پی حذف هویت و فرهنگ تو است؟

* آیا می دانید که هنگام محاصره برای شما نان و مهمات نمی رسد؟

* آیا می دانید که زخمی ها و جنازه های شما انتقال داده نمی شود؟

* آیا می دانید که سنگر های شما فروخته می شود؟

* آیا می دانید که این رژیم از پشت بر تو خنجر می زند؟

+ + +

* حوادث و فجایع کندز، فاریاب، فراه، غزنی و تمام ولایات کشور در پیش چشمان شما و ثبوت حقایق تلخ و جانسوز بالاست!

* شاید همین امروز ولایت، ولسوالی، قریه و حتی خانه تو در معرض حملات طالبان قرار داشته باشد، یا فردا و یا در ماههای آینده قرار گیرد...

* کمی فکر کنید! به مادر، پدر، خواهر، برادر، زن و کودکان خود فکر کنید که شب و روز به این می اندیشند که آیا توته های جسد تو را هم خواهند دید و یا نه!

* به این فکر کنید که در بدل معاش ناچیزی، خود را گوشت دم توپ نسازید؛ خون خود را ارزان نفروشید و قربانی بیهوده ندهید...

* پس به خانه و کاشانه خود بر گردید و یکجا با برادران خود، اول از خانه و ناموس خود دفاع کنید و بعد، مسعود وار پایگاه مقاومت را گسترش دهید (این رژیم قابل اصلاح نیست)!

* اختیار با شما و انتخاب با شماست!»

>>>   بس كنيد به لحاظ خدا از شعار دادنها، از گپ هاي مفت و از ريختن أشك تمساح. پروژه تسليم ولايات از طرف سردمداران ارگ و مشاور ارشد شان آقاي حكمتيار در حالت تطبيق است. ائتلافها در زدو بند امتياز گيري وشعار هاي تهي خالي و كليشه اي و أكثريت خاموش سيل بين. اين قتل عام در غزني ختم نميشود. تاكه اين حلقه خبيثه در قدرت و ائتلاف ها در امتياز گيري باشند، حالت وخيمتر شده ميرود. وقتي پلان تسليمي تطبيق ميشود، چرا باز جوانها را به كشتار گاه ميفرستند. در دنياي خارج اگر يك پوليس كشته شود و يا بدون دليل فير كند، وزير داخله استعفا ميدهد و يا هم بر طرف ميشود. همچنان اگر يك سرباز كشته شود، وزير دفاع مسول است. اما در در غزني و فارياب و ديگر مناطق در چند روز اخير صد ها جوان در جنگ با دينفروشان و خاكفروشان شهيد شدند ، همچنان أفراد ملكي، ولي حكومت فاشيست ، أجير، بيگانه، نوكر خم به ابرو نميآورد. وزيران امنيتي با چند گپ مفت مردم را فريب ميدهند. حلقه خبيثه در قصه تقلب انتخابات آينده و حذف و قتل عام اقوام ديگر. انسانهاي پست وپليد و ذليل در روزناي اخير از موفقيت و جهاد خود به يكديگر تبريكي دادند. اگر اتش بس با اين جنايت كار ها شود كه ميشود، عنقريب مردم كابل باين سرنوشت دچار ميشود. زيرا بنام اتش بس، قاتلان و جنايتكاران در مناطق مختلف شهر ها از جمله كابل جا بجا ميشوند .

>>>   میهن زرغون کدام اوغان .....است، فرق بین اتحاد حزب ها و ایتلاف حزب ها را نمیداند.
ایتلاف یک اتحاد موقتی است برای رسیدن به اهداف موقتی و مقطعه ئی و اگر عملی نشد جدا شدن آنها یک امر معمولی است.

>>>   این ائتلاف - با این اطلاعیه رشخند خود ومردم را فریب می دهد. اگر راست می گویید بیایید به سرک بریزید عملآ سخنان تان را درساحه عمل پیاده کنید و اشرف غنی را به محاکمه بکشید تا که چند شهر دیگر مثل غزنی نسوزد و شما بیشتر مردم را با این گپ ها فریب نداده و احساسات آنها را شعله ور نکنید .

>>>   جای شرم است کدام ائتلاف ده ای هفتاد رابیاد بیارین که چکار کردین ۱۴سال فقط باهم جنگیدین ومردم افغانستان راکشتین ازچور وچپاوا غصب ملکیت ها تجاوز وصدها جنایت دیگر آنوقت که طالب وداعش اینها نبود چراهمان وقت ائتلاف نکردین تاوقتکه دوستان بین المللی پیمان امنیتی دموکراسی حضور مسیحت ازافغانستان ریشه کن نشود روی آرامی رانمیبینید دشمن دشمن است کسیکه دردین وعقید باتو مخالف بود در هیچ عرصه دیگر باتو دوست نمیشود شمااگرراست میگویید ننگ داریید غیرت دارید دیگر نشتن ائتلاف گرد همای بیانه فایده ندارد پس بایک وحدت یکشعار تحت یک رهبر مومین ودلسوز وعالم واقعی بلندشوید ازوطن ناموس ارزشها دفاع کنید ویک قانون صددرصد اسلامی واقعی راحاکم بسازید
احمدی غوری

>>>   از اییتلاف که بگذریم، امی خلیلی( در شورای عالی جنگ علیه مردم) و دانش ( مامور بی دانش در خدمت فاشیزم قبیله)کجا هستند؟
هردو اجیر و مصروف زراندوزی.و به کفالت و نیابت از قوم از چاره بی چاره ی هزاره.
اول انتقاد را از خود شروع کنیم.
گلا جان از لغمان

>>>   میهن زرغون کدام اوغان .... است، فرق بین اتحاد حزب ها و ایتلاف حزب ها را نمیداند.
ایتلاف یک اتحاد موقتی است برای رسیدن به اهداف موقتی و مقطعه ئی و اگر عملی نشد جدا شدن آنها یک امر معمولی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است