نمایش اقتدار طالبان مطابق با سناریوی پنهان
غزنی براساس سناریوی خاینانه غنی، گلبدین و طالبان ویران و به آتش کشیده شد. نزدیک به چهار شبانه روز قوت های زمینی و هوایی دولت بر مواضع طالبان حمله نکردند و آنها فرصت یافتند تا تمام وسایل را انتقال دهند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۷/۵/۲۳ کد خبر: 153727 منبع: پرینت

غزنی براساس سناریوی خاینانه ی غنی، گلبدین و طالبان ویران و به آتش کشیده شد. نزدیک به چهارشبانه روز قوت های زمینی و هوایی دولت بر مواضع طالبان حمله نکردند و آنها فرصت یافتند تا تمام وسایل و وسایط نظامی را در مناطق امن و ثابتشان انتقال دهند. مغازه ها، فروشگاها و دفاتر تجارتی مربوط به هزاره ها و تاجیک ها را آتش زدند و ادارت دولتی را به مخروبه تبدیل کردند.

روز گذشته دو وزیر امنیتی به رسانه ها آمدند و از عملیات تصفیوی طالبان سخن گفتند در حالیکه طالبان دیگر نیازی به ماندنشان در شهر غزنی نمی دیدند و بدون هرگونه فشار خودشان شهر را ترک کردند. این است داستان حزن انگیز غزنی این مرکز تمدن اسلامی که در یک معامله پنهانی دولت با طالبان به ویرانه تبدیل گردید و طالبان با آتش زدن مرکز غزنی روی سلطان علاوالدین جهانسوز را سفید کردند.

اما این ظاهر قضیه ی ازیک رخ «نقشه راه» در افغانستان است که با مذاکرات مستقیم آمریکایی ها با طالبان ارتباط دارد و آتش بس عید قبلی و آتش بس عید قربان با طالبان پیوند مستقیم با این نقشه دارد. هرگاه شایعاتی که بر سر زبان ها در گردش است درست باشد انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در کار نیست.

در گام نخست مناطق طالبان بعنوان جغرافیای امارتی شان مشخص گردیده و همزمان یک حکومت موقت دوساله به میدان می آید سپس در سایر مناطق حاکمیت طالبان گسترش داده می شود گفته می شود که این نقشه راه را آمریکایی ها برای خروج آبرومندانه شان از افغانستان طرح کرده اند و پاکستان و عربستان حامیان اصلی این نقشه اند تا بار دیگر امارت طالبانی در افغانستان حاکم شود.

اگر خروج آمریکایی ها قطعی باشد احیای اقتدار طالبان نیز قطعی و گریزناپذیر است. ویرانی غزنی و شاید هم هجوم بر شهرها و ولایات دیگر - حتی شهر کابل - شامل سناریوی نمایش قدرت طالبان خواهد بود که در همه ی این پروسه های خونین و فاجعه بار، غنی، کرزی و گلبدین بعنوان مثلث شیطانی عمل خواهند کرد و مزدبگیران دولتی هزاره، ازبک و تاجیک از این فرایند طاغوتی آگاه هستند و به همان خاطر تلویحا اشاراتی به قدرت طالبان دارند و هم برای حفظ جانشان سکوت را پیشه کرده اند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
جنگ
طرح آمریکا
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ تاجر است او ارزانترین وجاهلترین را خوش دارد

>>>   Omar Ahmad Parwani
از کمالات سر قومندان ۱۶ ساعته
سر قومندان اعلی قوای مسلح با سقوط دادن غزنی به نفع برادران طالب خود به این دست آورد ها نایل شد:
۱. تجهیز طالبان با سلاح های ثقیل و خفیف
۲‌ تقویت روحیه و مورال طالبان برای حمله های بعدی
۳. تقویت جایگاه طالبان در‌ مذاکرات به اصطلاح صلح و یا معامله سیاسی آمریکا و پاکستان
۴. بشهادت رسانیدن صد ها تن از نیرو های امنیتی که از تبار غنی و طالبان نبودند.
۵. تضعیف روحیه و مورال نیرو های امنیتی در برابر برادران اصلی خود
۶. به آتش کشیدن یک شهر با اکثریت قومی غیر خودی

>>>   حال این حکومت چه خواهد کرد؟
آیا «فراریان پیروز» تا حومه غزنی تعقیب خواهند شد؟
و یا حریم قبیله مقدس تر از خون آن سرباز مظلومی است که خونش بر خیابان غزنه ریخت و پیکرش به دست وحشیان مثله شد؟
مردم از حکام افغان و منشیان دربار پاسخ می خواهند‌.

>>>   Sidiqullah Tuwhidi
در شهر غزنی فقط فرمانده پولیس مشعل جنگیده است سایرین ادعای محض می کنند، شاهدان عینی که از شهرغزنی امده اند شاهد این مدعا اند وبیشترین تلفات را هم پولیس داده است این مساله اگر بررسی نشود معانی مختلف خواهدداشت!!!

>>>   Mazdak Farid
با طالب از هر نوع آن نمی توان کار مشترک کرد !
یک بار دیگر چهرۀ طالب را در غزنی دیدیم .
صلح با طالب مصیبت می آورد نه آرامش . با طالب نمی توان جامعه انسانی و نظام سیاسی خوب ساخت . هر برنامه ی طالبی را با یک پارچگی نیرو های غیر طالب می توان برهم زد . شکسته باد هردستی که پیکرِ انسانِ دردمند سرزمین ما را با شمشیر خونین و کثیف طالب می درد .

>>>   نمایش اقتدار طالبان؟
بلی طالبان این وحشیان قرن ۲۱ به وحشیان قرن بیست یااشرار بی فرهنگ قویتر واند!

>>>   Haroon Amirzada
جنگ غزنی، نبرد میان دو فرهنگ آشتی ناپذیر است
جنگ غزنی، جنگ چند نفر طالب وحشی زیر فرمان آی اس آی نیست.
این جنگ بخاطر "آیس کریم" هم نیست.
پس این جنگ بخاطر چیست؟
این جنگ قدرت نمائی فاشیزم حاکم در ارگ کابل است، که مدیریت سوختن غزنی، یکی از گهواره های تمدنی خراسان بزرگ را در دست دارد. این جنگ، جنگ عقده حقارت و انتقام از فرهنگ های والا و انسانی است.
اما این جنگ، نخستین و آخرین جنگ عقده حقارت یک فرهنگ روانی و خشن نیست. این جنگ تداوم جنگ سه قرنه است، که از یک طرف میان فرزندان وحشی سلیمان اوغان و از طرف دیگر مدافعین فرزندان کوه پایه های هندوکش، نمادی از یک تمدن بزرگ و پر افتخار جریان دارد.
در نتیجه این جنگ های خانمانسوز خراسان بزرگ همه هست و بود، نام و نشان خود را از دست داد و در زیر نام اوغان و افغانستان در اشغال این و آن قدرت تجاوز گر خارجی افتاد. در حال حاضر این کشور در اشغال بیش از ۴۰ کشور جهان قرار دارد.
آتش این جنگ خانمانسوز محدود به غزنی نخواهد ماند، دیر و یا زود به کابل، هرات و یا بلخ خواهد رسید و در آتش عقده حقارت و انتقام محمد گل مومند طوریکه بار ها سوخت باری دیگر هم خواهند سوخت.

>>>   Karim Said Karim
چرا وحشیان طالب بالای مناطق همتباران خود شان چون قندهار، شهرک قاچاقبران عینو مینه، ویا در مرز پاکستان،خوست جنوبی، زادگاه حقانی، هجوم نمی آرند؟
چون هدف شوم، در هم آهنگی کامل با فاشیستان ارگ، محو ملیت های غیر پشتون و نابودی هست و بود اونهاست

>>>   مسیح خراسانی
کابل:
ساعت ۱۱:۱۴ شب، چهار موتر یکی پی دیگر و هر یک حامل ۵۰ تابوت!
تابوتهای که به فرمایش سر قمندان اعلی مادام العمر دیوانه کشور درست شده به طرف شفاخانه ۴۰۰ بستر اردو در حرکت است تا فردا جنازه های فرزندان اصیل کشور را به ولایات پروان،بامیان،کاپیسا،پنجشیر،بغلان،تخار،بدخشان،سمنگان،بلخ،سرپل،جوزجان،کندز و فاریاب بفرستند.
او مادران و پدران ولایات تاجیک نشین،هزاره،اوزبیک،ایماق،نورستانی،قزلباش و ... هوشیار و بیدار شوید، تا چی وقت فرزندان عزیز و جگرگوشه های تان را برای بقای حکومت فاشیست،قوم پرست و طالب پرور غنی احمدزی و مشاورین معیوب و عصا بدستش به قتل گاه های ایجاد شده توسط برادران وحشی و بی فرهنگ غنی احمدزی به اسم طالبان میفرستید؟
خوب نیست که فرزندان تان را در کنار خود نگهدارید و نگذارید بالای خون پاک شان معامله های اتمری،غنی ی،کرزی ی و ... صورت بگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است