قطع تلفن ها برای بی خبری از عمق فاجعه در غزنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۷/۵/۲۳ کد خبر: 153739 منبع: پرینت

آیا فکر می‌کنید طالبان آنتن‌ های شبکه‌های مخابراتی را ویران کردند؟ اگر آری؛ یعنی طالبان آنقدر احمق اند که یگانه کانال و روزنه‌ ای را که برایشان تبلیغ می‌کند بر روی خود ببندند؟

فکر نمی‌کنید که شبکه‌های مخابراتی به این دلیل غیر فعال شدند که هیچ کس از عمق فاجعه در غزنی باخبر نشود؟
آیا اینجا یک همپوشانی استراتژیک ولی پنهانی میان حکومت و طالبان وجود نداشته است؟
چه کسی/ کسانی مسوول خون صدها انسان در غزنی است/هستند؟

بسم الله رنجبر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شبکه مخابراتی
طالبان
غزنی
فاجعه
نظرات بینندگان:

>>>   در درجه اول این دیوانه یهودی غنی مسول رختن خون هزاران انسان بی گناه در غزنی و سایر ولایات افغانستان است

>>>   صد در صد حکومت فاشیستی شفتر غنی و دستگاه دولتی آن مگر شما با این نواه خوانی هیچ کاری کرده نمیتوانید.

>>>   ذوالفقار
چه کسی/ کسانی مسوول خون صدها انسان در غزنی است/هستند؟
خود مردم شریف غزنه.
چرا به انتخابات شرکت میکنند و رای میدهند و دنبال قانون روان هستند.
بروند مسلح شوند، راهزنی و راهگیری بکنند، هرکسی حتی حکومت چیزی خواست درمقابلش به ایستند. اینگونه است که مردم محترم ثروتمند میشوند.
در وادی گرگ ها انسان بودن و انسان زیستند معنی ندارد. گرگ باش تا زنده بمانید.

>>>   خدایا!غزنی باستانی دودش برامد.
شهر غزنی شهر مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی مدارس دینی، عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد.مردم زحمت کش ومومن ولایت غزنی در تربیه و نگهداری حیوانات گاو،گوسفند و بز مهارت خاص دارند وسالانه صدها هزار ازین نوع حیوانات برای گوشت درداخل و خارج مورد استفاده قرار میگیرند..علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیمات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهد وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.
ومن الله التوفیق والسلام علی عبادالله الصالحین.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   Haroon Amirzada
جنگ غزنی، نبرد میان دو فرهنگ آشتی ناپذیر است
جنگ غزنی، جنگ چند نفر طالب وحشی زیر فرمان آی اس آی نیست.
این جنگ بخاطر "آیس کریم" هم نیست.
پس این جنگ بخاطر چیست؟
این جنگ قدرت نمائی فاشیزم حاکم در ارگ کابل است، که مدیریت سوختن غزنی، یکی از گهواره های تمدنی خراسان بزرگ را در دست دارد. این جنگ، جنگ عقده حقارت و انتقام از فرهنگ های والا و انسانی است.
اما این جنگ، نخستین و آخرین جنگ عقده حقارت یک فرهنگ روانی و خشن نیست. این جنگ تداوم جنگ سه قرنه است، که از یک طرف میان فرزندان وحشی سلیمان اوغان و از طرف دیگر مدافعین فرزندان کوه پایه های هندوکش، نمادی از یک تمدن بزرگ و پر افتخار جریان دارد.
در نتیجه این جنگ های خانمانسوز خراسان بزرگ همه هست و بود، نام و نشان خود را از دست داد و در زیر نام اوغان و افغانستان در اشغال این و آن قدرت تجاوز گر خارجی افتاد. در حال حاضر این کشور در اشغال بیش از ۴۰ کشور جهان قرار دارد.
آتش این جنگ خانمانسوز محدود به غزنی نخواهد ماند، دیر و یا زود به کابل، هرات و یا بلخ خواهد رسید و در آتش عقده حقارت و انتقام محمد گل مومند طوریکه بار ها سوخت باری دیگر هم خواهند سوخت.

>>>   مسول خونریزی و اتش سوزی در غزنی طالبان ترورست غلاماناجنبی اله دست پاکستان و شرکای جرمی ان اشرف غنی احمدزی و ناس قدم وزیر دفاع و خود فروخته برمک وزیر داخله و معصوم استانکزی چتل چالاک ریس امنیت ملی و پست بیغیرت کلان حنیف اتمر هستند اینها همه شان در قتل و سوزاندن شهر تمدن تاریخی ولایت غزنی همدست و همفکر و همکار بودند و هماکر هستند دیده شود که دیگر چه گل را انها به اب خو.اهند دادند اگر جلو انها گرفته نشود .

>>>   غنی بچه .... به کفته خودش . دست و آستین را برای از بین بردن فرهنگ و انسانیت بالازده. خانه های مدرن را از بین میبرد تا مانند پدر کلان خود در خیمه زندگی نماید زیرا در خیمه حجاب رعایت میگردد

>>>   Karim Said Karim
چرا وحشیان طالب بالای مناطق همتباران خود شان چون قندهار، شهرک قاچاقبران عینو مینه، ویا در مرز پاکستان،خوست جنوبی، زادگاه حقانی، هجوم نمی آرند؟
چون هدف شوم، در هم آهنگی کامل با فاشیستان ارگ، محو ملیت های غیر پشتون و نابودی هست و بود اونهاست

>>>   Saboor Raheel
یگانه توجیه برای سقوط فاجعه‌بار غزنی اینست که توطئه‌یی (منطقوی یا جهانی با همکاری دولت غنی) اسباب آن است. ورنه هیچ دلیل و منطقی نمی تواند بپذیرد که شهری به این بزرگی از چنگال دولتی که پشتیبانی ۴۵ کشور جهان را دارد به چنگ مشتی جنگجوی وحشی پیاده بیفتد.

ظاهر قضیه و سخن روز انتخابات است اما کشور و مردم آن در وضعیتی اند که انتخابات بخشی بسیار کوچک و وسیله ییست در دست مجریان برنامه های اصلی سیاسی و نظامی. مصروف ساختن مردم و غافل ساختن آنها از حقایق یکی ازعرصه های استفاده از نام انتخابات است. مردم را به نام انتخابات «گوش کنک» انداخته اند و خود مصروف معامله و مصالحه با جنایتکاران اند.

فاشیزم با دموکراسی به جایی نمی رسد. یگانه وضعیت و نیرویی که فاشیزم را به هدف می رساند و «دیگران» را قتل عام نموده و مطیع می گرداند، طالبان و فاشیزم قومی-مذهبی است. ازینروست که فاشیستهای ارگ در تسلیمی و سقوط دادن شهرها و تباهی هزاران خانواده و قتل عام مردم خمی به ابرو نمی آورند و آن را یک حادثه عادی تلقی می کنند. اینها در تسلیمی کل کشور به طالب نیز تردیدی به خود راه نمی دهند. چنانچه اکثریت کسانی که امروز حاکم کشور شده اند در گذشته هواخواه طالب بوده اند.

اگر این کشور به دست انسانها اداره می شدـ وزرای سکتور امنیتی امروز یا به دار زده می شدند، یا محاکمه می شدند و یا اینقدر شرف و وجدان می داشتند که به خاطر ناکامی شان از وظیفه کناره گیری کنند- و این آخری حد اقل وجدان بود. اما می بینیم که چنین نیست.

اینجا توطئه‌ی بزرگ و پشت پرده‌یی در حال تکوین است. دل به چاکلیت و «ققه»ی انتخابات نباید خوش کرد...

فکر نانی بکن این خربزه آب است حاجی!

>>>   این کار ستون پنجمی ها هستند تا جهان از
جنایات بشری در غزنی بی خبر بمانند، مانن مزار شریف که طالبان قتل عام کردند و آب از آب تکون نخورد، و الان همان فاجعه بشری را در غزنی پیاده دارند می کنن، این سازمان ملل متحد در کجاست که نمره بدهند، تی وی های این وری ها هم سکوت اختیار کرده اند همه چیز آرومه، به گفته؟؟ که کشور افغانستان همه.... هستند بکشین ثروت اش را ببرید آن ها.... نیستند، همان حرف پیاده دارد پیاده میشن خدا به داد کابل و اطراف برسد امین.

>>>   دادفر اویانی
«۲۱۰ موتر از غزنی بسوی کابل روان است که در هر موتر، سه تابوت گمنام وجود دارد» - آریانا نیوز.
..................
آری؛ باور کنید که دلسوز ترین های شما جوانان پاسدار میهن، بار ها گفته اند که خدمت به این رژیم فاشستی، خودکشی است؛ یعنی خود را سپردن به چنگ خونین طالب افغان.
باور کنید‌ که در پاسداری از خانه و ده و روستای خود، جان دادن و با شکم گرسنه، فدای خانواده و زادگاه خود شدن، بایسته و شایسته هر یک ما باشد؛ نسبت به سوختن و تیر باران شدن بدست لشکر فاشستی که نامش «طالب» است.

نروید برای خدمت به رژیم باند تبهکار احمدزی که شما را هر روز به چنگ برادران خود می سپرند و می کشند!!!

آری که بسا راست میگوید دکتور لعلزاد:
«خطاب به سربازان دلیر و سنگر داران مقاومت!
===========================
شما که انگیزه ضد طالبانی دارید؛ شما که روحیه دفاع از مادر وطن دارید؛ شما که خود را پیروان مسعود، یا مزاری، یا دوستم و... می دانید؛ شما که در سنگر های داغ مقاومت قرار دارید؛ شما که با شکم گرسنه در مقابل طالبان می رزمید...

* آیا می دانید که در دفاع از چه حاکمیتی قرار دارید؟

* آیا می دانید که خون خود را در دفاع از چه رژیمی می ریزانید؟

* آیا می دانید که در رهبری شما چه کسانی قرار دارند؟

* آیا می دانید که سرنوشت شما را چه کسانی تعیین می کنند؟

* آیا می دانید که هر روز چند نفر شهید می شود؟

* آیا می دانید که غنی با راس گوسفندان به قدرت رسید؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا غیر قانونی است؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا غیر مشروع است؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا قبیله گرا است؟

* آیا می دانید که این رژیم کاملا غرق در فساد است؟

* آیا می دانید که این رژیم با ورثه شهدا چه می کند؟

* آیا می دانید که این رژیم، طالبان را برادر خود می داند؟

* آیا می دانید که این رژیم در صدد گسترش طالبان است؟

* آیا می دانید که این رژیم در پی عملی سازی برنامه سقاوی دوم است؟

* آیا می دانید که این رژیم در پی حذف هویت و فرهنگ تو است؟

* آیا می دانید که هنگام محاصره برای شما نان و مهمات نمی رسد؟

* آیا می دانید که زخمی ها و جنازه های شما انتقال داده نمی شود؟

* آیا می دانید که سنگر های شما فروخته می شود؟

* آیا می دانید که این رژیم از پشت بر تو خنجر می زند؟

+ + +

* حوادث و فجایع کندز، فاریاب، فراه، غزنی و تمام ولایات کشور در پیش چشمان شما و ثبوت حقایق تلخ و جانسوز بالاست!

* شاید همین امروز ولایت، ولسوالی، قریه و حتی خانه تو در معرض حملات طالبان قرار داشته باشد، یا فردا و یا در ماههای آینده قرار گیرد...

* کمی فکر کنید! به مادر، پدر، خواهر، برادر، زن و کودکان خود فکر کنید که شب و روز به این می اندیشند که آیا توته های جسد تو را هم خواهند دید و یا نه!

* به این فکر کنید که در بدل معاش ناچیزی، خود را گوشت دم توپ نسازید؛ خون خود را ارزان نفروشید و قربانی بیهوده ندهید...

* پس به خانه و کاشانه خود بر گردید و یکجا با برادران خود، اول از خانه و ناموس خود دفاع کنید و بعد، مسعود وار پایگاه مقاومت را گسترش دهید (این رژیم قابل اصلاح نیست)!

* اختیار با شما و انتخاب با شماست!»

>>>   Allahyar
طالب ها دوکان های مردم عام غزنی را بخاطر چی آتش میزنند

>>>   جهنم از تو شد بی گفت وگو مردار ای پشتون
توای وحشی توای قاتل تو ای خونخوار ای پشتون
نجاست از دهانت می چکد در دامن ميهن
زبس در زندگی خوردی ازان بسيار ای پشتون
ازان آتش که در دادی به جان ملت وکشور
کنون سوزد سراپای تو ای مکار ای پشتون
بود در گردنت از شعلهء لعنت بسا زنجير
به حلقت از شرارجان ستان افسار ای پشتون
گلويت رافشارد چنگ مظلومان که دردنيا
نمودی حلق شان را آشنا با دار ای پشتون
به زير پای مظلومان کنون افتاده يی شايد
به پطلونت نمايی دمبدم ادرار ای پشتون
برآراز خاک ذلت سر ببين زان کشت خونينت
نباشد حاصلی جز وحشت وکشتار ای پشتون
فغان وناله ونفرين درخون خفتگان آنجا
دهد روح پليدت را بسی آزار ای پشتون
نه تنها تو الاغ آسا کشی بار گناهانت
که احمد خان ملتانی هم آنجا می برد اين بار ای پشتون
به ذلت گرچه اکنون خفته يی در زير پای مرگ
مریدانت مگر ديوانه اند وهار ای پشتون
چه شد آن غرزدنت هايت کجا شد آنهمه غوغو
صدايی برنياری از گلو يک بار ای پشتون
کنون لعنت فرستی برخود وراهی که می رفتی
چوپيچد برسروپای کثيفت نار ای پشتون
کنون ازکردگارمنتقم زنهار می خواهی
که خلقش را ندادی هيچگه زنهار ای پشتون
چه حاصل شد زجاسوسی ترا ای بندۀ اغيار
سوای لعنت وجزننگ وغير از عار ای پشتون
کنون چون موشٍ بيجانی به چنگال اجل دربند
چرامانند سابق نيستی کفتار ای پشتون
دوچشمانت دوتا گودال ترس انگيز را ماند
دهانت گشته همچون دان کونت غار ای پشتون
درآنجا می سزد با مار وگژدم همنشين باشی
که بودی درجهان برجان ملت مار ای پشتون
نگردد ازدعايی روح ناپاکت گهی خرسند
که بودند از تو ابنای وطن بيزار ای پشتون
زخيرات سگان وز رقص دام ودد بود قبرت
هميشه بهره ور، پيوسته برخوردار ای پشتون
وطن ويرانه شد از دست تو ويرانه گورت به
برويد برفرازش صد جهنم خارای پشتون
بيفتد شعله بر خاکت زآه ملتی مظلوم
که آتش خيزدش از هربن ديوارای پشتون
فرازخوابگاهت گنبد نفرت به پا سازد
تما م نسل های ملت بيدار ای پشتون
و تو ای مرده گاو! طالب خواهی ماند درتاريخ
مثالی ازبرای خدمت اغيار ای پشتون
طالب است منفور جهان تا درجهان باشد
نشان کوچکی زين ديو آدمخوار ای پشتون
(هنا) از درد و سوز سینه ملت سرود شعرش
شدیم از این همه وحشیگری های شما بیزار ای پشتون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است