غزنی در آتش و غنی در فکر آتش بس ...
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153752 منبع: پرینت

غزنی نزدیک به یک هفته است که در بین خون و آتش می سوزد.

نهادهای ملی و بین المللی که داد از حقوق بشر می زنند کجا هستند؟ مسوولیت حکومت افغانستان در مقابل این جنایت آیا تنها صدور اعلامیه و محکوم کردن است با گذشت اضافه تر از پنج روز از این حادثه هولناک به تازگی اداره جمعیت هلال احمر افغانستان امروز یک مقدار کمک های غذایی را با 200 تابوت خالی به آن شهر فرستاده است. تصاویر تازه از شهر غزنی نیز نشان می‌ دهد که جنگ هنوز هم در بخش‌ هایی از شهر ادامه دارد اجساد زیادی در داخل محوطه شفاخانه/بیمارستان روی هم افتاده و در برخی از جاده‌ها هم اجساد قربانیان دیده می‌ شود.

با گذشت نزدیک به یک هفته هنوز هم برق شهر و خطوط ارتباطی تلفن در این شهر قطع است. در سطح شهر بازار مواد غذایی به دلیل آتش سوزی و تخریب بخش‌های زیادی از ساختمان‌ ها هنوز بسته است با این همه جنایات هولناک رییس جمهور غنی بزودی آتش بسی را بخاطر عید قربان با همین طالبان که صدها هموطن ما را در غزنی به خاک و خون کشیده است اعلان می کند آمریکا و سعودی نیز آماده پشتیبانی از این آتش بس اند.

با این جنایتکاران و قاتلین آتش بس جز تسلیمی و جز مزدوری و جز خیانت به منافع ملی دیگر چه معنی دارد حکومت که برای مردم تامین امنیت کرده نتواند جایگاه قانونی و حقوقی خود را از دست می دهد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
اشرف غنی
طالبان
آتش بس
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی حق بخشیدن خون مردم را ندارد خداوند متعال که خلق کننده تمام موجودات حیه و غیر حیه است بخود حق بخشیدن مال کسی را به کسی نداده غنی به کدام حق خون مردم را نادیده گرفته قاتلین را در مقابل خانواده های مقتولین مینشاند و بنام صلح از داخل شدن آنها استقبال مینماید؟ این یک جنایت عریان است ریس جمهور از صلاحیت خود در برابر مسولیت خود استفاده سوَمینماید که در این صورت باید جامعه جهانی . محاکم بین المللی درین راستا مداخله نموده 30 ملیون نفوس را از دست اشرف غنی نجات دهد در غیر آنصورت چنین استنباط میگردد که سازمان ملل یک نهاد بی طرف و خیرخواه نبوده و نیست بدون این که مردم شکایت کند باید سازمان ملل از غنی بپرسد که به کدام حق خون مردم را سیل آسا به جاده ها لگد مال میکند ؟

>>>   کاندیدان پروان کی ها هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است