جنگ غزنی، نبرد میان دو فرهنگ آشتی ناپذیر است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153759 منبع: پرینت

جنگ غزنی، جنگ چند نفر طالب وحشی زیر فرمان آی اس آی نیست این جنگ بخاطر "آیس کریم" هم نیست پس این جنگ بخاطر چیست؟

این جنگ قدرتنمایی فاشیزم حاکم در ارگ کابل است که مدیریت سوختن غزنی یکی از گهواره های تمدنی خراسان بزرگ را در دست دارد. این جنگ، جنگ عقده حقارت و انتقام از فرهنگ های والا و انسانی است اما این جنگ نخستین و آخرین جنگ عقده حقارت یک فرهنگ روانی و خشن نیست این جنگ تداوم جنگ سه قرنه است که از یک طرف میان فرزندان وحشی سلیمان اوغان و از طرف دیگر مدافعین فرزندان کوه پایه های هندوکش نمادی از یک تمدن بزرگ و پر افتخار جریان دارد.

در نتیجه ی این جنگ های خانمانسوز خراسان بزرگ همه هست و بود، نام و نشان خود را از دست داد و در زیر نام اوغان و افغانستان در اشغال این و آن قدرت تجاوزگر خارجی افتاد در حال حاضر این کشور در اشغال بیش از 40 کشور جهان قرار دارد آتش این جنگ خانمانسوز محدود به غزنی نخواهد ماند، دیر و یا زود به کابل، هرات و یا بلخ خواهد رسید و در آتش عقده حقارت و انتقام محمد گل مومند طوریکه بارها سوخت بار دیگر هم خواهد سوخت.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ غزنی
حاکم ارگ
عقده
نظرات بینندگان:

>>>   هارون خراسانی خوب دلی ته خوش کو به آرمانت نمیرسی وارمان بدل میمانی
دوفرهنگ اشتی ناپذیر به چی معنی ؟
یعنی فرهنگ خراسان هارون وامثالت
وفرهنگ افغانستان تمام افغانهای نجیب

>>>   Ali Sajadi
اسير شدن بچه هاي غير پشتون توسط قبيله اوغان به نام طالب!
شما مطمن باشيد كه نود پنج درصد عليه طالبان جوانان غير پشتون ميجنگند و جوانان پشتون اكثريت شان طالب و يكتعداد ديگرش هم در موقف هاي بلند و مهم دولتي از طرف حاكميت فاشيزم گماشته شده اند .
اين عدالت نيست ....
اين بچه هاي ما هستند كه به خاطراستحكام حاكميت غني فاشيست در جبهه ايستاده شده همواره از تعهدات خود در مقابل ملت پابند هستند . به خاطر عزت ملت كشور را از چنگ طالبان مستبد نجات ميدهند و غني هروز در صدد عزل اقوام غير پشتون از پوست هاي دولتي است و كوشش نابودي همه اقوام غير تبارش را به شكلي از اشكال در سر دارد .
زنده باد جوانان پر غرور خراسان باستان

>>>   Allahyar.
از نفرین هموطن و هم سرنوشت بودن با این وحشیان تمدن سوز ما و اجداد ما طی ۲۷۰رنج بردیم.
مگر مسئولیت نداریم که نسل های بعدی را از شر اینها نجات دهیم؟
تا بکی دمار از روزگارت برآورد این اهریمن...

>>>   پریانی
#فرزندشما_کجاست
جوانان زیادی در این روزها برای دفاع از وطن چه درغزنی و یا ولایت دیگری قربانی می‌دهند. اما فرزندان شما مقامات و سیاست‌گران که از سیاست و نظام سود می‌برید کجا هستند؟
چه کسی فرزند یا برادر مقامات و مسوولین و کارتن کلان ها را می‌شناسد که در خطوط جنگ قرار داشته باشند؟

>>>   Soraya Baha
سربازان مهین آیا می دانید شما خود ابزار و اسیران جنگی پروژه های غرب اید ؟
سربازگرسنه و پا برهنه! هرآن کسی که ترا به نام سربازان شجاع و میهن پرست شستشوی مغزی کرده وهیزم جنگ های برنامه ریزی شده استعمار و نوکران استعمار ساخته، در واقع به شعور تو و شعور مردمی که برای شجاعت تو ذوق زنان دهن شان کف می کند توهین روا می دارند ، آیا خودت و همین مردمان جبون و رسانه هایی که ترا در برابر حیوانات جنگی طالب و داعش تشویق به جنگ می کنند و ترا در جنگ با اسیران درنده خوی دیگری به نام طالب می فرستند آیا می دانید هردو سو اسیران تداوم جنگ پروژه های غرب اید نه میهن پرستان آزادی خواه که در واقع در میدان جنگ های بی فرجام لاشۀ بی کفن تان خوراک لاشخوران است.
فرزند سرباز گرسنه و بی کفن من، برای جوانی توبرای مرگ تو برای مادر تو برای هیچ مردنت با تمام احساسم می گیریم، شما دو راه دارید:
1- بگذارید طالب ( سپاه اسلامی ناتو) همه کشور را اشغال کند، تا شما هیزم سوخت این جنک بی فرجام برنامه ریزی شده نباشید و مترصد جنگ قدرت برای غصب ریاست جمهوری بین طالب و غنی باشید و آنها درگیر جنگ قدرت خواهند شد.
2 _ رفتن شما به غزنی پس از آن که مردم، شهر و داشته های فرهنکی آنها را به آتش کشیدند و به خاک و خون یکسان کردند، شما برای فتح کدامین خون و خاکستر رفتید؟
شما باید با مردم بسیج شوید و با سلاح و چنگ و دندان و بیل و کلنگ به جنگ مزدوران ارگ نشین بروید، دشمن اصلی شما چون اژدهای هفت سر آنجا خفته است، هم خود را نجات دهید و هم میهن و مردم را تا پیآمد نبرد تان و پیامد مردن تان آزادی یک ملت باشد نه هیزم سوخت و ابزار جنگی امریکا...

>>>   مردم غیور پشتون نگذارید با نام تان بازی های سیاه و تباه کننده صورت گیرد بیشتر از این وحشی گری و جهالت ازآدرس شما شما را مجبور به درویدن محصولات غیر عاقلانه قوم فروشان میسازد که اینخود تیشه تبر ریشه فرزندان شما میکند امید از این نوشته درک سو نگردد

>>>   پاسخ عارف رحمانی به سحن‌گویی اشرف غنی احمدزی:
عارف رحمانی نماینده غزنی در مجلس نمایندگان در پای آخرین یاداشت هارون چخانسوری، سخنگوی اشرف غنی این‌گونه نوشته است:
"کسانی شرم باید بکنند که ۳۰۰ سال برای ایجاد یک تمدن و فرهنگ عالی فرصت داشتند و تا ابن سینا ها و ابوریحان ها و بیهقی ها و سنایی ها و فردوسی ها و ذکریای رازی ها را بپرورانند اما ملاعمرها، عبدالرحمان ها، نادرها، محمدگل خان مومندها، قدوس خان ها و صدها و هزاران آدم کش حرفه ی را به نام غازی به وجود آوردند! شرم باید کسانی بکنند که در قرن ۲۰ و ۲۱ هنوز با تفکرات داعشی و طالبانیستی و شوونیستی خود یک ملت را نابود کردند.شرم یاید کسانی بکنند که از خون خوردن، کله منار‌ ساختن، خراب و ویران کردن و کوچ اجباری دادن و قتل عام کردن و برده ساختن یک ملت صاحب تمدن و فرهنگ عالی لذت می برند! شرم باید کسانی بکنند که این مملکت را با تاریخ درخشان ۵۰۰۰ ساله اش در هرمرحله ی به اربابی فروختند و این کشور را تکه تکه کردند و تمام مواریث و فرهنگ ما را نابود کردند.
به راستی! چرا حیا نمی کنید. چرا اعتراف نمی کنید که توان اداره یک کشور متعالی و متمدن را ندارید؟ می دانید شرم باید کسانی بکند که گذاشتند یک جماعت وحشی و خون خواره شهر اولیا و عرفا و مهد تمدن و فرهنک را به ویرانه تبدیل کنند! واقعا با شما گیر مانده ایم. نمی دانیم شام سیاه این ملت و این آب و خاک چه وقت به سپیده سحر خواهد رسید؟ چرا به جای تبرئه خود؛ اعتراف نمی کنید که ساخت روحی و اخلاقی و اندوخته های فکری تان برای اداره یک کشور قد نمی دهد؟ تا حال مماشات کرده ایم که شاید این غبار فتنه و جهل فرونشیند. شاید این شام سیاه به سحر ارامش رسد. شاید این جنون جنگ و جنایت و قبیله گرایی و تمامیت خواهی به صبح صادق انسانیت و مدنیت و خیرخواهی و شایسته سالاری سلامی دوباره دهد اما می بینیم که انگار همه افراد قبیله نه دنبال ایجاد تمدن و رشد فرهنگ اند و نه دنبال ایجاد یک کشور متحد و پیش رفته که همه همت و آروز و آرمان شان در اختیار داشتن قدرت در این کشور است. قدرت و دیگر هیج و این جاست که دیگر سکوت و محافظه کاری و تعارف را کنار باید بگذاریم و حرف و منطق مان را بیان کنیم. شاید به هوش آمدند و شاید از جنایت و خیانت و وطن فروشی و انتحار و وحشگری و تمامیت خواهی دست برداشتند و شاید....

>>>   Lalzad heeft een bericht gedeeld.
ملامت کی است؟
==========
* اگر ۹۰ فیصد صفوف طالبان را پشتون ها تشکیل می دهد که بر ضد غنی می جنگند؛
* ۹۰ فیصد صفوف سربازان غنی را غیرپشتون ها تشکیل می دهد که به نفع غنی می جنگند...
* پس، ملامت کی است: پشتون ها یا غیرپشتون ها؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است