سقوط غزنی در خفت رهبران
زمانیکه غزنی در قدرت طالب و رضایت ارگ در آتش می سوزد، بلخ، هرات و بامیان نیز غارت خواهد شد زیرا از دوستم گرفته تا عطا، محقق و عبدالله در تاریک ترین امنیت خود، از هراس غنی پنهان شده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153764 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زمانیکه قندوز در حمله و سقوط به دست طالبان مملو از اجساد و کودکانِ جان سپرده در قحطی شد و میرزاولنگ به خود وحشیانه ترین قتل عام را دید از حکومت جز دروغ و فریب اقدامی صورت نگرفت تا اینکه دیگر انباری برای غارت، مرکزی برای آتش زدن و سربازی برای اسارت باقی نماند طالبان از شهرها عقب نشینی نکردند.

در حالیکه وضعیت برای ولایت غزنی تفاوت چشمگیر با این مناطق دارد و آن فاصله نزدیک به پایتخت و مقر نیروهای امنیتی داخلی و خارجی است، فاصله 120 کیلومتری شهر غزنی با کابل نه تنها سبب نشد که نیروهای زمینی و هوایی به آن اعزام شود بلکه از مقام های ارشد امنیتی (جز گفته های دروغین و آمارهای بی اساس کنفرانس خبری وزیر دفاع) گرفته تا رهبران قومی و سیاسی در سکوت به سر می برند.

در این میان، آنچه در دوبار سقوط ولایت قندوز و حمله و غارت دیگر مناطق کشور رخ داد بدون کوچکترین تغییر در استراتژی طالبان در ولایت غزنی نیز تکرار شد به گونه های که در ضعیف ترین حالت ممکن امنیتی، والی و مقام های ارشد در پایتخت به سر می بردند، افراد طالبان و دیگر گروه های تروریستی در امنیت کامل به این ولایت جابه جا شدند و هیچ گونه اطلاعاتی از حمله به این ولایت از سوی استخبارات ارگ منتشر نشد.

حمله طالب یا هر ترویست با هر نامی در این جغرافیای آشوب زده زیر سایه امن عوامل درون حکومتی با برنامه های از پیش تعیین شده و به یک گونه می باشد زیرا اگر زمانی طالبان مجبور به پنهان شدن در کوه ها و مناطق مرزی پشتون نشین بودند و هراس حمله های شبانه را داشتند در حکومت اشرف غنی با امتیازهای بالاتر از هر شهروندی می تواند از جنوب به شمال منتقل شوند، در استراتژیک ترین نقاط به مهمات دست یابند و بدون ترس از حمله نیروهای امنیتی اقدام به غارت، کشتار و ویرانی کنند.

طالبان امروز افغانستان با در اختیار داشتن حکومت دیگر نیازی به تکرار حاکمیت و تلاش برای سرنگونی نظام ندارند و تا زمانی که رهبران قومی و سیاسی به جای اتحاد و همبستگی برای بقا با معامله و مقام های پیش پاافتاده، مردم را رها می کنند از قندوز گرفته تا غزنی صحنه تکان دهنده ترین رویدادها می شود.

حمله طالبان به ولایت غزنی که طی هشت سال گذشته در بازی های ارگ، غرق اختلاف های قومی است و اکنون در آتش جنگ و خون می سوزد، آینده نزدیک ولایت بلخ و پس از آن مراکز مرکزی می باشد.

جنرال دوستم، عطا محمد، محقق و باقی رهبران که در آتش و کشتار غزنی موضع سکوت اختیار کرده اند، آیا توان مقابله با حمله و سقوط مناطق خود به دست طالبان در حمایت حکومت را دارند و اگر دیگر ولایتی برای حکومت و مردمی برای حمایت در اختیار نداشته باشند، همچنان جنرال و رهبر خطاب می شوند؟

تجربهِ تبعیدی که دوستم برای چندمین بار داشت در یک قدمی باقی رهبرانی است که امروز برای گریز از گزند حکومت در کاخ های خود پنهان شده اند در حالی که اشرف غنی و حامیان قبیله ای وی، راه طالب را تا هر نقطه ای از افغانستان هموار می کند.

اگر جنرال دوستم و عطا محمد در برابر حمله و سقوط قندوز واکنش نشان می دادند و از نیروی های تحت امر خود برای محافظت از جان مردم استفاده می کردند، امروز ولایت غزنی صحنه قدرت نمایی طالب و شاهد فاجعه انسانی نبود.

سران حکومت همچون طالبان به خوبی به ضعف و خیانت رهبران قومی و سیاسی آگاه هستند و برهمین مبنا، آشکارا در هماهنگی با هم به غارت و کشتار می پردازند زیرا اگر جنرال دوستم با وجود دهه ها تجربهِ جنگ و سیاست در افغانستان با ایشچی به زانو در می آید و عطا در وسوسه قدرت مغلوب و عبدالله با تهدید منزوی، بلخ، هرات و بامیان نیز آماده برای غارت می باشد زیرا رهبران در تاریک ترین امنیت ممکن خود به خفت، پنهان شده اند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
سقوط
نظرات بینندگان:

>>>   Ali Sajadi
اسير شدن بچه هاي غير پشتون توسط قبيله اوغان به نام طالب!
شما مطمن باشيد كه نود پنج درصد عليه طالبان جوانان غير پشتون ميجنگند و جوانان پشتون اكثريت شان طالب و يكتعداد ديگرش هم در موقف هاي بلند و مهم دولتي از طرف حاكميت فاشيزم گماشته شده اند .
اين عدالت نيست ....
اين بچه هاي ما هستند كه به خاطراستحكام حاكميت غني فاشيست در جبهه ايستاده شده همواره از تعهدات خود در مقابل ملت پابند هستند . به خاطر عزت ملت كشور را از چنگ طالبان مستبد نجات ميدهند و غني هروز در صدد عزل اقوام غير پشتون از پوست هاي دولتي است و كوشش نابودي همه اقوام غير تبارش را به شكلي از اشكال در سر دارد .
زنده باد جوانان پر غرور خراسان باستان

>>>   Fayez
این بچه های شما غلط میکنند که برای دفاع از حاکمیت فاشیسزم سینه را سپر میکنند اینها چرا در مناطق خود وبرای دفاع از شهر و منطقه ای خود سینه سپر نمیکنند حالا که همینطور است بر گردند و سرباز محل و منطقه ای خود شوند

>>>   Allahyar.
از نفرین هموطن و هم سرنوشت بودن با این وحشیان تمدن سوز ما و اجداد ما طی ۲۷۰رنج بردیم.
مگر مسئولیت نداریم که نسل های بعدی را از شر اینها نجات دهیم؟
تا بکی دمار از روزگارت برآورد این اهریمن...

>>>   پریانی‎ is met ‎كليم الله همسخن‎
#فرزندشما_کجاست
جوانان زیادی در این روزها برای دفاع از وطن چه درغزنی و یا ولایت دیگری قربانی می‌دهند. اما فرزندان شما مقامات و سیاست‌گران که از سیاست و نظام سود می‌برید کجا هستند؟
چه کسی فرزند یا برادر مقامات و مسوولین و کارتن کلان ها را می‌شناسد که در خطوط جنگ قرار داشته باشند؟

>>>   Bagramian
به ریشه پدیده ها و رویداد های تاریخی کشور نگاه ژرف بیاندازید!
آیا، آتش زدن دّر و دیوار و قتل عام مردم شهر غزنی در این شب و روز توسط طالبان، با آتش زدن شمالی و قتل مردم آن سرزمین در زمان نادر خان و محمد گل خان مهمند و سپس ملا محمد عمر در چند دهه پیش کدام تفاوتی دارد؟

>>>   Soraya Baha
سربازان مهین آیا می دانید شما خود ابزار و اسیران جنگی پروژه های غرب اید ؟
سربازگرسنه و پا برهنه! هرآن کسی که ترا به نام سربازان شجاع و میهن پرست شستشوی مغزی کرده وهیزم جنگ های برنامه ریزی شده استعمار و نوکران استعمار ساخته، در واقع به شعور تو و شعور مردمی که برای شجاعت تو ذوق زنان دهن شان کف می کند توهین روا می دارند ، آیا خودت و همین مردمان جبون و رسانه هایی که ترا در برابر حیوانات جنگی طالب و داعش تشویق به جنگ می کنند و ترا در جنگ با اسیران درنده خوی دیگری به نام طالب می فرستند آیا می دانید هردو سو اسیران تداوم جنگ پروژه های غرب اید نه میهن پرستان آزادی خواه که در واقع در میدان جنگ های بی فرجام لاشۀ بی کفن تان خوراک لاشخوران است.
فرزند سرباز گرسنه و بی کفن من، برای جوانی توبرای مرگ تو برای مادر تو برای هیچ مردنت با تمام احساسم می گیریم، شما دو راه دارید:
1- بگذارید طالب ( سپاه اسلامی ناتو) همه کشور را اشغال کند، تا شما هیزم سوخت این جنک بی فرجام برنامه ریزی شده نباشید و مترصد جنگ قدرت برای غصب ریاست جمهوری بین طالب و غنی باشید و آنها درگیر جنگ قدرت خواهند شد.
2 _ رفتن شما به غزنی پس از آن که مردم، شهر و داشته های فرهنکی آنها را به آتش کشیدند و به خاک و خون یکسان کردند، شما برای فتح کدامین خون و خاکستر رفتید؟
شما باید با مردم بسیج شوید و با سلاح و چنگ و دندان و بیل و کلنگ به جنگ مزدوران ارگ نشین بروید، دشمن اصلی شما چون اژدهای هفت سر آنجا خفته است، هم خود را نجات دهید و هم میهن و مردم را تا پیآمد نبرد تان و پیامد مردن تان آزادی یک ملت باشد نه هیزم سوخت و ابزار جنگی امریکا...

>>>   لطفآ عطا محمد نور را از لست رهبران خارج نمایید او یک خاین است
مردم را با داعیه عدالت خواهی مردم فروخت و همه را شرمنده ای انتخاب
شان ساخت
بهاء الدین بها

>>>   Bakhshi Zafari
نیرو های ارتش و پولیس!
دیدید که داعشیان ظرف دوساعت نجات داده شدند.
حکومت شما را تا زمانی در محاصره ی طالب نگه میدارد که سلاخی شوید،بعد پیکر های بی جان تان را به خانواده های تان تسلیم میدهد.
گاهی از خود پرسیده اید برای چه می میرید؟

>>>   این رهبران تماشا ګر اند ازدست ایشان چیزی ساخته نمی شود به غیر از پوف وپطاق ؟؟؟

>>>   اندیشمند
نود در صد مسئولیت و تقصیر و جرم به دوش آن رهبران است و ده در صد به اشرف غنی. می گویند دردم از خدا، گیله ام از همسایه. آن های که با غنی در سفرۀ قدرت نشسته اند، از امتیاز این قدرت بهره مند اند، مردم خود شان به ان ها رای دادند، آن ها نمایندۀ مردم شان در این حاکمیت است، وظیفۀ آن ها است که مردم خود را که به آن ها رای دادند به حق شان برساند و عدالت را تامین کنند، اما اشرف غنی را مسئول می دانند که چرا بچه های ما و منطقه و ولایت ما و حوزۀ ما در راه حکومت غنی کشته می شوند اما عدالتی در این حکومت نیست؟ سوراخ دعا گم کردن و غلط کردن همین را می گویند.

>>>   Rozi
مردم باید اول با حامیان طالب کار را یکسره کنند و بعد طالب خود بخود گم می‌شود

>>>   یک پناهجوی افغان روز سه شنبه در شهر 'پریگو' فرانسه، با چاقو به چند فرانسوی حمله کرد که بر اثر آن چهار تن زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در یکی از شهرهای کوچک فرانسه، یک پناهجوی جوان افغان تحت تأثیر مشروبات الکلی با چاقو به چند نفر حمله کرد. چهار نفر در این درگیری زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم است. احتمال دارد که فرد مهاجم دچار ناراحتی روحی باشد.
این حمله در شهر 'پریگو' واقع در شرق فرانسه روی داد و در آن جوان نوزده ساله افغان چهار فرانسوی را به شدت زخمی کرد که بر اساس گزارش پلیس وضعیت جسمانی یکی از زخمی شدگان بسیار وخیم اعلام شده است.
تست های اولیه حاکی از آن است که جوان افغان مدتهاست که از ناراحتی روحی روانی رنج می برد.
در زمان حمله این جوان افغان به مردم، دو مامور آمبولانس نیز در آنجا حضور داشتند و سعی کردند وی را آرام کنند که از ناحیه سر و گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفتند.
پس از مداخله پلیس، جوان افغان بازداشت و بلافاصله بازجویی های اولیه از وی آغاز شد.
پلیس فرانسه گرچه اعلام کرده است که جوان افغان از ناراحتی روانی رنج می برد اما تحقیقات درباره تروریستی بودن یا نبودن این حمله را آغاز کرده است.
چندی پیش نیز در جریان حمله فردی با چاقو به عابران در شهر پاریس، پنج تن زخمی شدند که یکی از آنها بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
v

>>>   خدایا!غزنی باستانی دودش برامد.
شهر غزنی شهر مرکز اسلامی وفرهنگی افغانستان وجهان نامگذاری شده است لذا تخریب این شهر به هراشکال ازنظر شرعی وعرفی خیانت آشکار به ولایت باستانی و فرهنگی غزنی میباشد.ولایت غزنی مدارس دینی، عالمان،سلاطین و مورخین مشهوردرطول تاریخ این ولایت باستانی افغانستان داشته اند مانند البیرونی،حکیم سنایی غزنوی،پادشاهان سلسله غزنویان وغوریان ومورخ مشهور کشور فیض محمد کاتب وامثالهم که هرگز فراموش نمیشوند.غزنی مرکز تولید اجناس قیمتی ازجمله پوستین های باکیفیت خیلی عالی و ظروف مسی دیگ وانواع چلم ها وانواع البسه های پشمی گوسفند و بز مانند دستکش،جوراب،جرسی،کرتی وپطلون شالی وبالاکوت وهم فرش های پشمی مانند گلیم،نمد وقالین که بعضی های شان در خارج از افغانستان نیز صادر میگردد.مردم زحمت کش ومومن ولایت غزنی در تربیه و نگهداری حیوانات گاو،گوسفند و بز مهارت خاص دارند وسالانه صدها هزار ازین نوع حیوانات برای گوشت درداخل و خارج مورد استفاده قرار میگیرند..علاوه بران‌ انواع میوه جات تر وخشک در صادرات کشور نیز دولت قابل توجه داشته اند ودرعواید دولت سهم بسزایی دارند.این ولایت ازنظرعلمی وفرهنگی نیز خیلی درحال رشد و ترقی هستند طوریکه بیشترین مکاتب لیسه های دولتی ومراکزتعلیمات عالی را در خود جاه داده اند.آثار تاریخی چند صد ساله منارهای تاریخی غزنی نیز مرکز توجه فرهنگی وآثار تاریخی درغزنی موجود است .لذا با نهایت تاسف که این خصوصیات و دارایی های خیلی ارزنده و مفید این ولایت در جنگ های بیفایده نیست و نابود گردند. دولت باید تلاش کنند که صلح و آشتی ملی درجامعه و ولایت غزنی باهر قیمت وهزینه که باشدحکمفرما گردد.اکثر ولسوالیهای ولایت غزنی صلح حکمفرماهستند با آنهم راه گیری وگروگان گیری دراکثر راه های مواصلاتی این ولایت تا هنوز دیده میشود.هرجنگ چه داخلی باشد و چه خارجی باشد پایانش صلح وآشتی است جنگ های اول ودوم جهانی وجنگهای دیگری مانند جنگ ویتنام وباقی جنگ های پارتیزانی وداخلی سرانجامش به صلح وآشتی منجر گردیده اند.لذا بهتر است که هرچه زودتر صلح درجامعه جنگ زده افغانستان با شرکت و رهبری سیاست مداران داخلی و همکاران بین المللی حل و فصل گردد.خداوند متعال مردم شریف غزنی را ازین ناامنی و هرج و مرج داخلی برای همیشه نجات دهد وصلح وآرامش در جامعه افغانستان هرچه زودتر حاکم گردد.انشالله وتعالی
ومن الله التوفیق والسلام علی عبادالله الصالحین.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   معروف است که نادر دریکی از جنگها شاهد شمشیر زنی ودلاوری یکی از سربازان ایران دوره شاه سلطان حسین بود که دشمن را یکی بعد از دیگری با ضربات خود بکام مرگ می فرستاد نادر تحت تاثیر شجاعت او قرار گرفت وگفت :
( مگر تودر اصفهان نبودی که افغانها آن بلارا برسر شاه سلطان حسین ومردم اصفهان آوردند؟)
آن سرباز جواب داد : آری بودم اما تو نبودی !
بلی !
سرباز وافسری که درجبهه می جنگد اینکه چی کسی درعقب جبهه وراس جبه قراردارد بالای روحیه نیروهای شامل جنگ تاثیر فراوان دارد ،سربازان وافسران میدانند که وزیر دفاع نه رتبه اش مشروع بدستش آمده ونه چوکی اش ونهم او لیاقت واهلیت وزارت رادارد حتی از پوشیدن دریشی ویونیفورم می شرمد چون رتبه های که سرشانه اش می بیند ازان می شرمد
وزیر داخله محافظه کار صرف برای حفظ چوکی اش می اندیشد دیگر برنامه وعهدفی ندارد فقط نمایبشی چند تغیروتبدیلی برای مضمون آماده ساختن به رسانه ها ، آنهم تغیروتبدیلی که به عوض خوبتر شدن بدتر میشود مثلا میدان هوائی کابل اشیا قیمتی مسافرین دزدی میشود اینهم نتیجه تغیروتبدیلی اش ، در یک در یک رذوز دردوپرواز سه مسافر برای شکایت از پرسونل تلاشی پولیس نزد آمر میدان رفتند اما دست خالی برگشتند از یکی ساعت قیمتی از دیگری بکس با پول ها درساحه ماشین اسکنر مفقود شده بود
با بودن این دو وزیر سربازان چگونه مقاومت ودرمقابل اعراب ترورست وپنجابی های پاکستانی بچنگند؟؟
ر

>>>   چشم هاي ارگ نشنيان خون خوار روشن از قتل مردم بيگناه و عسكري هاي پيچاره دل شان يخ نميشه خداوند طالب را براي شان نگهدار مثليكه قيصاري را به چه حالت رساندن از طياره اويزانش كردن كه چرا طالب كشتي؟ خداوند نميدانم چرا تماشاه دارد كرزي ، غني، أتمر استانكزي را به قهر خود گرفتار نمي كند شايد خداوند هم از طالب راضي است كه اين جوانان أطفال پير و جوان را طالب ميكشد و خداوند هم ياري ميرساند طالب را و هم ارگ نشينان.

>>>   جنرالان آی اس آی از پاکستان به داخل افغانستان می آیند ووطن مارا بخاک یکسان میسازند دوباره به پاکستان برگشته مدال اخذ میکنند ،
درمقابل افر اد بی کفایت ونالایق اداره بنام امنیت ملی ناکام افغانستان از زیرپای خود خبرندارد یک لشکر می اید بالای شهر حمله میکند اینها ازان آگاه نمیشوند
مسلک ورشته اصلی اینها اختطاف سرقت دروغگوئی دسیسه بازی است با اینگونه استخبارات ناکلام سرنوشت مردم همینست،

>>>   رئیس جمهور باید ریاست امنیت ناملی غزنی را مانند ریاست ناکام امنیت ناملی قندز منحل سازد

>>>   Salam
نه غنى مقصر است و نه اتمر ، اين تاجيكان ، هزاره ها و ازبيك ها مقصر اند كه از حاكميت غنى دفاع مى كنند ، سرباز و افسر كه براى حكومت غنى مى جنگد بايد بفهمد كه خودش شمشير به قلب خودش فرو مى برد ، هيچ كسى مقصر مرگ او نيست جز خودش . مرگ كه براى يك شكم نان باشد شهادت هم نيست

>>>   Latif Pedram III
به قلم نویسنده و پژوهشگر افغان شبیرکاکر:
دیروز آقای هارون امیرزاده در بارهء جنګ غزنی نوشت که جنګ غزنی تنها جنګ چند تاطالب افغان با دولت نیست۰ این جنګ میان دو فرهنګ توحش قبیلوی و شهری است که مدیریت آنرا اشرفغنی به عهده دارد تا پایتخت تاریخی خراسان از صفحهء روزګار محو شود وتمام آثار باستانی خراسانیان ازبین برود۰ اما سوال که باقی می ماند این است که : چی کسانی در صف غنی علیه طالبان افغان میجنګند؟ اګر این جنګ میان دو فرهنګ است چرا فرزندان فرهنګ شهری غیر پشتون؛ زیر پرچم غنی بحیث نماد فرهنګ قبیلوی در آمده اند واز وی اطاعت میکنند؟

>>>   Lalzad heeft een bericht gedeeld.
ملامت کی است؟
==========
* اگر ۹۰ فیصد صفوف طالبان را پشتون ها تشکیل می دهد که بر ضد غنی می جنگند؛
* ۹۰ فیصد صفوف سربازان غنی را غیرپشتون ها تشکیل می دهد که به نفع غنی می جنگند...
* پس، ملامت کی است: پشتون ها یا غیرپشتون ها؟

>>>   از بد بدتر توبه !
خلیلزاد همانطور که یک آلترناتیو برای ریاست جمهوری حامد کرزی بود، در حال حاضر نیز اگر بنا به دلایلی حمایت آمریکا از اشرف غنی قطع شود او به میدان کارزار انتخابات ریاست جمهوری خواهد آمد.
شاید به همین دلایل این روزها نیز در گرماگرم رایزنی‌ها برای یافتن راه‌حل صلح دولت با طالبان و فعالیت‌های انتخاباتی، خلیلزاد سفرهای پنهانی‌اش به کابل را آغاز کرده است

>>>   سربازان مهین آیا می دانید شما خود ابزار و اسیران جنگی پروژه های غرب اید ؟

سربازگرسنه و پا برهنه!
هرآن کسی که ترا به نام سربازان شجاع و میهن پرست شستشوی مغزی کرده و هیزم جنگ های برنامه ریزی شده استعمار و نوکران استعمار ساخته، در واقع به شعور تو و شعور مردمی که برای شجاعت تو ذوق زنان دهن شان کف می کند توهین روا می دارند.

آیا خودت و همین مردمان جبون و رسانه هایی که ترا در برابر ... جنگی طالب و داعش تشویق به جنگ می کنند و ترا در جنگ با اسیران درنده خوی دیگری به نام طالب می فرستند آیا می دانید هردو سو اسیران تداوم جنگ پروژه های غرب اید نه میهن پرستان آزادی خواه که در واقع در میدان جنگ های بی فرجام لاشۀ بی کفن تان خوراک لاشخوران است؟

فرزند سرباز گرسنه و بی کفن من!
برای جوانی توبرای مرگ تو برای مادر تو برای هیچ مردنت با تمام احساسم می گیریم، شما دو راه دارید:
1- بگذارید طالب (سپاه اسلامی ناتو) همه کشور را اشغال کند، تا شما هیزم سوخت این جنک بی فرجام برنامه ریزی شده نباشید و مترصد جنگ قدرت برای غصب ریاست جمهوری بین طالب و غنی باشید و آنها درگیر جنگ قدرت خواهند شد.

2 _ رفتن شما به غزنی پس از آن که مردم، شهر و داشته های فرهنکی آنها را به آتش کشیدند و به خاک و خون یکسان کردند، شما برای فتح کدامین خون و خاکستر رفتید؟

شما باید با مردم بسیج شوید و با سلاح و چنگ و دندان و بیل و کلنگ به جنگ مزدوران ارگ نشین بروید، دشمن اصلی شما چون اژدهای هفت سر آنجا خفته است، هم خود را نجات دهید و هم میهن و مردم را تا پیآمد نبرد تان و پیامد مردن تان آزادی یک ملت باشد نه هیزم سوخت و ابزار جنگی امریکا...

ثریا بها

>>>   اطلاعیه ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان !
منسوبین همیشه بیدار امنیت ملی از یک واقعه خونین وتباه کن درکابل جلوگیری کردند، منسوبین این اداره یک فرد راکه یک عدد بم دستی راباخود داشت وقصد داشت تا وزارت داخله ، دفاع ، ارگ ، افغانستان بانک ، سفارت امریکا ، میدان هوائی حامد کرزی را از روی نقشه زمین محوکند بالفعل دستگیر کردند دراثنای تحقیق وشکنجه وشوک های متواتر برقی بالآخره مجبور شد تاجرمش راقبول کند، چون فرد مذکور بیسواد است اوقبول کرد که داستان را تحقیق کننده ها بنویسند واو شصت خود را میگذارد تا از شکنجه رها شودوهم یک دست آورد برای منسوبین همیشه بیدار امنیت ملی به رسانه ها ومردم وانمود ساخته شود،
ریاست عمومی امنیت ملی برای پنج نفر تحقیق گنندگان که به زور وجبروشکنجه توانستند نشان شصت این مجرم خطرناک را بگیرند مدال غازی شاه شجاع را پیشنها نموده است وبرای هریک ایشان یک اپارتمان دیگر هم از اپارتمان های خیراتی امارات که برای معلولین ومعیوبین ساخته شده است درنظر گرفته شده ،
با این دست آورد بزرگ حالا حتما هموطنان ما پرسونل همیشه بیدار امنیت خودرا ازینکه درجریان یک ماه چندین حادثه خونین واقع شد وامنیت نتوانست حتی از یکی جلوگیری کند عفو میکنند
درضمن داکتران توصیه کرده اند که منسوبین نه باید همیشه بیدار باشند چون بی خوابی برای صحت مضراست اقلا هفته ده دقیقه خواب مرغی برای منسوبین همیشه بیدار اجازه استراحت داده شود
این دست آورد بزرگ را برای همه مردم افغانستان وجلالتماب رئیس جمهور ما که ایشان هم از جمله 24 ساعت صرف 4 ساعت استراحت میکنند تبریک تهنیت عرض میکنیم !

>>>   افغانستان درشرایط حساس قراردارد
وکسانی که به غزنی حمله کردپاکستانی اصل بودن وتمام شهررابه خاک وخون کشیدن وفیلمهای ازجنایاتشان گرفتن که به زبان پشتوصحبت میکردن اما افغان نبودن شک نکنید
انها برای این حمله کردن به غزنی تا جنگ قومی راه بندازن وبه طالبان افغان درسراسرکشورروحیه دادن تا حملات تهاجمی خودراشروع کنن وکشورخودراویران کنن هیچ افغانی نمیخواهد کشورش خراب شود عده ای فریب پاکستان راخوردن وتمام دیتوراتشان ازپاکستان است دراتش بس عیدفطر نگاهی به فیلمای طالبان بکنید اکثرا پاکستانی هستن.
طالبان افغان هرچه سریع بادولت صلح کنید ووطنتان راخراب نکنید

>>>   Saboor Raheel
اگر خارجی می خواهد با طالبان صلح کند تا بار جنگ را از دوشش بیندازد و پی کارش برود- کار خودش است. اما اگر داخلی اینهمه وحشت و جنایت و وطنفروشی و بربریت را می نگرد و بازهم می خواهد با این موجودات آدم نما آشتی کند- یا طالب است یا عقل ندارد.

>>>   Abdul Habib
مرگ برشما همدستان فاشیست ها ! دوستم تورکتباران ؛ عطا و عبدالله و ضیا تاجیک ها و محقق زنکه باز هزاره ها را جهت زرو پول وقدرت قربانی فاشیزم منمایید!!
مردم وخلق های بومی این سرزمین اشک وخون ؛ باید سرنوشت خویش را بدون این مزدوران فاشیزم و آدمکشان قبایل سراغ نمایند و اگرنه ؛ سرنوشت غزنی ؛ این شهر که از تمدن هزار ساله حکایت میکرد و امروز به خرابه و خون تبدیل شده فراگیر دیگر ولایت های که آن جا غیرقبایل زندگی میکند ؛میشود.چون این رهبران مزدور با پخش کینه وکدورت و نابودی هم بند و ووحدت طبعی جز مزدوری ، خیانت ؛ مردم فروشی ، زراندوزی و عیاشی دیگر کاری نداشته و ندارند. در نتیجه ؛ وطن فروشان و فاشیستان ارگ و برادران راضی طالبان و داعش یکا یک نابودتان میکنند و پلان این فاشسیت ها لاجرم همین است.

>>>   فاطمه اسم دختر است که از ولایت غزنی ولسوالی ناهور و در روز افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی در ارگ ریاست جمهوری یکی از بخش های این برنامه که بنام اراده مردم و همکاری و تعهد مردم با دولت بوداجرا میکرد و فاطمه بعد از ادای سلام و احترام به ریس جمهور و اشتراک کنندگان در این مجلس با خواندن
قطعه شعری پوستر بزرگ را به خوانش گرفت شعر که فاطمه به خوانش گرفت را خوب به خاطر دارم از تلویزیون ملی افغانستان زنده پخش میشد اما مفهوم آنرا دران زمان ندانستم شعر فاطمه این طور بود که رویش را به طرف اشرف غنی کرد و خواند (اگر سوزند کتابم را به روی خاک بنویسم سوال امتحانم را به برگ تاک بنویسم ) آن وقت فکر کردم که این اشعار کهایف خاص ندارد اما امروز که صد تن دانش آموز در هنگام آموختن و پیمودن موفقانه راه زندگی تلاش عادلانه مینمودند نعش بر زمین شد و حریق گردید شعر فاطمه در ذهنم خطور کرد که فاطمه از ابتدا دانسته بود که فرزندان علم و انسانیت در افغانستان جایگاه ندارد کتاب هایشان را میسوزانند دروازه های مکاتب را به روی شان میبندد کتابچه های شان را با رنگ خون شان رسامی میکنند و آرزو های شان را پایمال و لگد مال میکنند. قدرت و توانایی را از ایشان میدزدند بعد مانند خفاشان خونخوار در انتظار جسم شان مینیشینند . فاطمه عزیز شاگرد برومند و آزاده در هر کجایی که هستی توانایی هایت برازنده باد ذهنیتت پر از استعداد و قلبت پر از آرامش و قلمت رسا باد . زنده باد فاطمه عزیز ای کاش یک بار دگر فاطمه را از یکی از تلویزیون ها میدیدیم و از ایشان میپرسیدیم که این شعرا رابه کدام مناسبت انتخاب کرد و در قصر ریاست جمهوری به خوانش گرفت ؟

>>>   تاکه میتوانید چیغ و واویلا کنید، شما بغیر از تئوری و اینکه چنین و چنان کنیم هیچ چیز کرده نمی توانید. شما بهترین تئوریسین هستید ولی نه مرد میدان.در حالیکه دولت و عسکر و ۴۰ کشور دنیا با همه پول و سلاح در اختیار شما است، نمی توانید در مقابل چند طالب و داعش بجنگید، فکر کنید که اگر فزضآ شما کدام گروهک ساختید، کجا است آن روسها که شما با انها مخفیانه پروتکل کنید و کجا است آن نبی عظیمی و...سایر خائنین که قطعات نظامی را با همه سلاحها دو دسته به شما تقدیم کنند این ۱۱ سپتمبر یک تکت لاتری برای شما بود که جامعه جهانی شما را به قدرت رسانید، و شما به عوض اینکه از این چانس جهت وحدت ملی استفاده کنید، چند نفر گویا قلم بدستان عقده مند شما در صدد این برآمدید که باید پشتون ها را ضربه بزنید، و به ضد آنها گند درون تانرا خالی کنید ،اکنون جامعه جهانی دید که از این خمیر شما نمیشود فطیر درست کرد، بوآ اکنون هم آمریکا و هم روسیه قصه شما و دولت که شما خود نیز از آن شکایت دارید را مفت ساخته و ومستقیمآ با طالبان وارد مذاکره میشوند، و روسیه نیز آعضای بلند پایه طالبان را از لیست سیاه خود برون کرد و در اواخر همین ماه هیئت طالبان را به ماسکو دعوت کرده است. و شما، به عوض اینکه از طالبان و داعش شکایت کنید به سر و کله دولت خود میزنید و در مقابل آن جفند میگوئید و دلیل شما این است که چرا فلان وزیر از قوم من نیست؟ جالب اینجا است که اگر آن وزیر از قوم تو باشد کدام ذرت را برایت دوا میکنید؟ مگر متآسفانه حالا بسیار دیر شده و جامعه جهانی از شما و دولت شما رویگردان شده اند، برا شما فقط و فقط همین رسانه ها باقی مانده که از طریق آنها به یکدیگر و دولت خود دشنام بدهید و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است